20 کاربرد شگفت انگیز روغن کرچک

به گزارش مجله فازنما، روغن کرچک سرشار از ویتامین ای، پروتئین، مواد معدنی است و خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد؛ از این رو کاربردهای زیادی در حوزه زیبایی و سلامت دارد.

20 کاربرد شگفت انگیز روغن کرچک

مزه روغن کرچک به تنهایی می تواند شما را دل زده کند؛ اما این ترکیب یک سری کاربرد دیگر دارد که احتیاجی به مزه کردن ندارند. البته به خاطر بسپارید که روغن کرچک یکی از ملین های فوق العاده مؤثر محسوب می گردد.

بعضی از زنان باردار برای تسریع زایمان خود، از روغن کرچک استفاده می نمایند؛ اما بیشتر متخصصین این روش را توصیه نمی نمایند. از آنجا که روغن کرچک به عنوان ملین عمل می نماید، ممکن است بدن را دچار کمبود آب کند. در ادامه به کاربردهای غیرخوراکی روغن کرچک اشاره شده است.

1. روان کردن قیچی

کافی است کمی روغن کرچک روی قیچی خود بمالید و مدتی منتظر بمانید. سپس آن را با یاری دستمال کاغذی یا پارچه از روی قیچی پاک کنید.

2. برطرف خستگی چشم

روغن کرچک برای برطرف خستگی اطراف چشم یک گزینه فوق العاده مؤثر است. شب ها قبل از رفتن به رختخواب، کمی روغن کرچک در اطراف چشم ها و حتی روی مژه ها بمالید. دقت کنید که روغن داخل چشم نرود. بدین طریق صبح ها ظاهری تروتازه تر خواهید داشت.

3. درمان پوست سر و مو

اگر شوره سر دارید یا پوست سرتان خشک است، کمی روغن کرچک روی سر خود بمالید و ماساژ دهید تا هم خارش و هم پوسته های سر کاهش یابد. بعلاوه می توانید از روغن کرچک به عنوان شامپوی نرم نماینده نیز بهره ببرید. 2 قاشق چای خوری روغن کرچک را با سفیده یک تخم مرغ و یک قاشق چای خوری گلیسیرین ترکیب کنید و روی موهای مرطوب ماساژ دهید. پس از چند دقیقه موها را با آب ولرم آب بکشید.

4. تسکین درد آرتروز

روغن کرچک را روی مفاصلی که درد دارند، ماساژ دهید. بعلاوه می توانید کمی روغن کرچک را با زردچوبه یا پودر فلفل تند ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی مفاصل خود بمالید.

5. دور کردن موش کور

موش کور از روغن کرچک متنفر است. اگر با مشکل تجاوز موش کور به باغچه خود روبرو هستید، 2 / 1 فنجان روغن کرچک را با حدود 2 گالن آب ترکیب نموده و روی سوراخ های تپه هایی بریزید که موش کور ساخته است.

6. بهبود سلامت روده

روغن کرچک را با کمی آب پرتقال مخلوط کنید و صبح ها بنوشید تا روده شما به خوبی کار کند. اگر می خواهید روده های خود را سم زدایی کنید، یک قاشق چای خوری روغن کرچک بخورید.

7. تروتازه کردن سرخس

اگر گلدان سرخستان سالم به نظر نمی رسد، یک قاشق چای خوری روغن کرچک را با 4 فنجان آب و یک قاشق غذاخوری شامپو بچه ترکیب نموده و 3 قاشق غذاخوری از این محلول را داخل خاک گلدان بریزید. سپس مثل همواره گلدان خود را آب دهید.

8. بهبود سلامت پوست

شما می توانید روغن کرچک را مستقیم روی پوست بمالید تا پوستی درخشان داشته باشید. این روغن برای برطرف و پیشگیری از چین وچروک تأثیر زیادی دارد. بعلاوه زنان باردار می توانند برای پیشگیری از ترک پوست و بهبود حالت کشسانی پوست از این روغن استفاده نمایند.

9. درمان پینه و میخچه

روغن کرچک را مستقیماً روی نواحی موردنظر بمالید تا پینه را درمان کنید. بعلاوه کمی روغن کرچک روی میخچه بمالید و ماساژ دهید تا درد و تورم آن را کاهش دهید و به مرور زمان آن را از بین ببرید.

10. افزایش رشد مو

اگر بعضی از نواحی روی پوست سرتان کچل شده است یا موهای پرپشت تری می خواهید، هر روز به مدت 6 دقیقه کمی روغن کرچک روی نواحی موردنظر بمالید و ماساژ دهید تا رشد طبیعی مو را تسریع کنید. این روغن برای افزایش رشد ابروها نیز مؤثر است.

11. برطرف موخوره

روغن کرچک به پیشگیری و برطرف موخوره یاری می نماید. چند قطره روغن کرچک مستقیماً روی موخوره ها بمالید تا اندازه شکستگی مو را کاهش دهید.

12. برطرف خشکی لب ها

اگر لب های ترک خوره و خشک دارید، روی آن ها کمی روغن کرچک بمالید.

13. تسکین درد عضلات

از روغن کرچک برای ماساژ عضلات خود بهره ببرید تا گرفتگی و درد عضلات را از بین ببرید.

14. برطرف درد خارش

درد ناشی از خارش و خراش های دیگر را می توانید با روغن کرچک از بین ببرید. کافی است چند قطره از این روغن را روی محل موردنظر بمالید.

15. درمان جوش

روغن کرچک برای درمان جوش های عمیق و کیستیک مؤثر واقع می گردد. این روغن التهاب را کاهش داده و باکتری ها را می کشد. قبل از رفتن به رختخواب کمی روغن کرچک روی جوش های خود بمالید.

16. درمان بی خوابی

قبل از خواب کمی روغن کرچک روی پلک های خود بمالید تا خوابی راحت داشته باشید.

17. برطرف درد شکم نوزادان

کمی روغن کرچک را در دستان خود گرم کنید و بعد به آرامی شکم نوزاد را ماساژ دهید. این کار درد ناشی از گاز و مسائل دیگر شکم را تسکین می دهد.

18. درمان بواسیر

روغن کرچک برای کوچک کردن بواسیر و تسکین درد و خارش ناشی از آن به کار می رود. یک تکه پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و روی بواسیر خود بمالید. این روش تنها برای بواسیرهایی که بیرون بدن هستند، مؤثر است. پنبه را به مدت 15 دقیقه روی بواسیر بگذارید. در صورت احتیاج می توانید این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

19. افزایش زیبایی ناخن ها

کمی روغن کرچک را روی ناخن ها بریزید و ماساژ دهید. این کار را به مدت چند ماه ادامه دهید تا به ناخن هایی سالم، بلند و زیبا برسید.

20. از بین بردن زگیل و زائده های پوستی

هر روز به مدت چند هفته کمی روغن کرچک روی زگیل یا زائده پوستی خود بمالید. کم کم می بینید که زگیل یا زائده پوستی ناپدید می گردد. خال های پوستی را نمی توان بدین روش از بین برد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1517

به "20 کاربرد شگفت انگیز روغن کرچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کاربرد شگفت انگیز روغن کرچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید