402 محصول حوزه دارو و درمان فراوری شد

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، دارو و درمان با توسعه فناوری های ایران ساخت در راستا توسعه یافتگی نهاده شد. بر همین اساس با حمایت از شرکت های دانش بنیان، 402 دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان به بازار داخلی تزریق و نیازهای این حوزه تامین شد. محصولاتی راهبردی و حیاتی که جان و سلامتی مردم به فراوری و تامین آنها بسته است.

402 محصول حوزه دارو و درمان فراوری شد

این محصولات که در نظام بهداشت و درمان کشور کاربرد دارند، تجهیزاتی گران قیمت هستند و واردات آنها بسیار هزینه زا است و بلافاصله با اعمال تحریم ها، جزء اقلام تحریمی وارد فهرست سیاه می شوند و این موضوع جان مردم را تهدید می نماید.

محصولاتی چون چشمه های رادیواکتیو، کشت و بافت گیاهان دارویی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، گوشت ضد سرطان، محصولات کاربردی در درمان بیماری ها و بازسازی بافت های آسیب دیده، فراوری پیوندهای حاوی سلول های اتولوگ با استفاده از سلول های بنیادی، فراوری واکسن، دارو و کیت های تشخیصی، محصولات نو ترکیب و بیوسیمیلار، طراحی و ساخت پوست مصنوعی، فراوری آنتی بیوتیک های خوراکی، تهیه انواع واکسن های انسانی و دامی، کیت های تشخیص آزمایشگاهی مخصوص انسان و دام و غیره بخش کوچکی از محصولات فراوریی شده در این حوزه است.

محصولاتی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اتکا به توانمندی های تخصصی و دانشی موجود در کشور فراوری شده اند و ظرفیت بالایی در تامین نیازهای داخلی دارند و بسیاری از آنها به علت کیفیت بالا راهی بازارهای جهانی نیز می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1352

به "402 محصول حوزه دارو و درمان فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "402 محصول حوزه دارو و درمان فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید