تورهای چین: عسل و دارچین برای آکنه

به گزارش مجله فازنما، بیشتر مردم ترجیح می دهند از روش های خانگی برای خلاص شدن از دست آکنه استفاده نمایند. یکی از مشهورترین روش های خانگی استفاده از عسل و دارچین است.

تورهای چین: عسل و دارچین برای آکنه

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

بیشتر مردم ترجیح می دهند از روش های خانگی برای خلاص شدن از دست آکنه استفاده نمایند. یکی از مشهورترین روش های خانگی استفاده از عسل و دارچین است.

استفاده موضعی از عسل به درمان اختلالات مختلف پوست مانند آکنه یاری می نماید. این ممکن است زیرا، مولکول های قند و آب به خوبی به همدیگر متصل شده اند. در نتیجه، مولکول های آب آزاد کمی وجود دارند که میکروب ها بتوانند رشد نمایند. بنابراین، میکروب ها به وسیله شرایط نامطلوب ایجاد شده به وسیله عسل از بین می فرایند. دارچین از پوست یک درخت همواره سبز به دست می آید. دارچین حاوی روغن اساسی آروماتیکی است که خاصیت ضد عفونی نماینده قوی دارد. به علاوه، دارچین غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از پوست یاری می نمایند. همه این ها باعث شده اند عسل و دارچین انتخاب عالی برای درمان آکنه باشند.

ماسک عسل و دارچین برای درمان آکنه

در اینجا ما قصد داریم با استفاده از دارچین و عسل دو روش برای درمان آکنه را مورد بحث قرار دهیم. آن ها به توضیح زیر هستند:

ماسک صورت شماره 1: شما برای تهیه این ماسک به 3 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری پودر دارچین احتیاج دارید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت به دست آید. صورت خود را با یک پاک نماینده معمولی بشویید و خشک کنید. ماسک را روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت 15-20 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب ولرم بشویید. اگر دچار آکنه شدید هستید، باید به مدت حداقل 2 هفته هر روز از این ماسک بهره ببرید.

ماسک شماره 2: مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از: 2 قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین و پودر جوز هندی. آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید نیم ساعت باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب گرم بشویید. این مخلوط أثیر تسکین دهنده ای بر روی الهتاب آکنه دارد و برای درمان اسکار های آکنه هم می توانید از آن بهره ببرید. دارچین لایه برداری عالی است که به باز شدن منافذ پوست یاری می نماید. عسل به روشن شدن رنگ پوست یاری می نماید. از این ماسک باید هر روز بهره ببرید تا آکنه از بین برود.

درمان های خانگی دیگر برای آکنه

لازم نیست همواره از عسل و دارچین با هم بهره ببرید. شما می توانید آن ها را به تنهایی یا با مواد دیگر ترکیب و بهره ببرید.

عسل: شما می توانید عسل خالص را به طور مستقیم برای درمان آکنه بهره ببرید. آکنه یک اختلال پوستی است که به خاطر عفونت باکتریایی به وجود می آید. عسل منافذ پوست را تمیز می نماید و خاصیت ضد عفونی آن مانع رشد باکتری ها می گردد. به علاوه، موم عسل به بهبود بافت پوست یاری می نماید و پوست را نرم و درخشان می نماید.

آلوئه ورا و عسل: میزان مساوی آلوئه ورا تازه و عسل را به خوبی مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را با آب بشویید. از این مخلوط حتی می توان برای آکنه بسیار حساس با علائم شدید قرمزی ، تورم و خارش هم استفاده کرد.

دارچین و شیر: این ترکیب عالی دیگری است که می توانید برای خلاص شدن از دست آکنه بهره ببرید. به 2 قاشق غذاخوری شیر میزان پودر دارچین اضافه کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید مخلوط به خوبی جذب پوست گردد و سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید.

دارچین و لیمو: یک قاشق چایخوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید تا ماده ای خمیری شکل به دست آید. مخلوط را روی نواحی آلوده به آکنه بمالید و اجازه دهید به مدت 515 دقیقه باقی بماند. سپس، صورت خود را بشویید. هنگام استفاده از دارچین به این نکته توجه داشته باشید که باید از ساییدن پوست خودداری کنید زیرا، ممکن است باعث صدمه تماشا پوست گردد.

برترین مزیت استفاده از عسل و دارچین آن است که مقرون به صرفه قیمت هستند و عوارض جانبی در پی ندارند. ولی، کسانی که نسبت به استفاده موضعی از این ترکیبات آلرژی دارند باید از مصرف آن ها خودداری نمایند.

منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1232

به "تورهای چین: عسل و دارچین برای آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: عسل و دارچین برای آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید