دسرها و نوشیدنی هایی که به خاطر آن ها به کلمبیا سفر می کنید!

به گزارش مجله فازنما، کلمبیا کشوری بسیار زیبا و جذاب در آمریکای جنوبی است. کلمبیا همانند کشورهای شیلی و سایر کشورهای همسایه زمانی تحت سلطه اسپانیا قرار داشت و تاریخ و فرهنگ این کشور تاثیر گرفته از زمان اسپانیای کهن بوده است. مردم کشور کلمبیا به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند. کشور کلمبیا از پراکندگی جمعیت زیادی برخوردار است و بیشتر شهروندان آن در شهر بوگاتا زندگی می نمایند. فرهنگ کلمبیایی به دلیل شباهت به فرهنگ اسپانیایی، بسیار جذاب است همچنین فرهنگ غذایی کشور کلمبیا، فرهنگی شامل هزاران طمع و رنگ و بو است که در این مقاله به آن می پردازیم.

دسرها و نوشیدنی هایی که به خاطر آن ها به کلمبیا سفر می کنید!

غذاهای کلمبیا رنگارنگ، خوشمزه و سیر نماینده اند. کشور کلمبیا که در آمریکای جنوبی واقع شده است، دارای غذاهای متنوعی است و در هر ناحیه ای غذاهایی با ویژگی های خاص به چشم می خورد. در این سرزمین غذاهایی را می بینید که نسل به نسل منتقل شده اند و نه تنها از فرهنگ کلمبیا بلکه از فرهنگ های اسپانیایی، عربی و آفریقایی هم تاثیر گرفته اند.

برای آشنایی با غذاهای کلمبیا مطالعه این مقاله را نیز به شما پیشنهاد می کنیم: 9 غذای خوشمزه از کلمبیا

دسر و نوشیدنی کلمبیا | دولسه و لتی یا دولسه دلچه

دولسه دولچه که به آن کارامل مکزیکی هم گفته می شود، شیرینی بسیار خوشمزه و شکلات طمعی است که هرفردی را از جوان تا پیر را جذب خودش می نماید. طمع شگفت انگیز و لذیذ شکلات در این دسر باعث شده تا در سراسر دنیا از این دسر استفاده نمایند.

روش آماده سازی این دسر خوش طمع، بدین صورت است:

قوطی شیرعسلی را که از سوپرمارکت و فروشگاه تهیه کردیم را حرارت داده و براساس مدت زمان حرارت، شکر کاراملیزه شده شیرعسل به رنگ قهوه ای در می آید، از طرفی شیر موجود در شیرعسل تبخیر می شود و غلظت مناسب رو پیدا می نماید، که در نتیجه سس خوش طعم، غلیظ پرکاربرد و خوش مزه ای به نام دولسه دلچه پدید می آید.

کاربرد دولسه دلچه

فیلینگ (کرم میانی): کیک، نونِ شیرین، کوکی، تارت، سوئیس رول…

فراستینگ (کرم رویه): کیک و کاپ کیک…

سس: بستنی، چیزکیک، کرپ…

طعم دهنده: بستنی، چیزکیک…

دسر و نوشیدنی کلمبیا | کرپ

کلمه کرپ به فرانسوی از ریشه لاتین crispa به معنی پیچاندن گرفته شده است. کرپ نوعی بسیار نازک پنکیک است که معمولاً از آرد گندم یا آرد گندم سیاه (گالته) تهیه می شود. اصالت کرپ نامعلوم است، در بعضی از کشور ها می گویند که از فرانسه و در بعضی دیگر می گویند از کلمبیا آمده است؛ اما در فرانسه، بلژیک و کانادا مصرف می شود.

طرز تهیه کرپ

ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا حجمشان دو برابر شود. در ادامه شیر را به همراه آب و روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم و در حدی که مواد یکدست شوند مخلوط می کنیم.

در این مرحله آرد را دو مرتبه الک می کنیم و به همراه نمک به کاسه اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود مخلوط می کنیم. اگر می خواهید کرپ شما شیرین باشد می توانید 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر هم اضافه کنید.

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با مقداری کمی روغن کف تابه را چرب می کنیم، سپس با ملاقه از مایه کرپ داخل تابه می ریزیم تا مانند پنکیک حباب بزند و کف طلایی شود، سپس آن را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود.

به همین ترتیب تمام کرپ ها را آماده می کنیم و روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا کمی خنک شوند. حالا کرپ ها را می توانید به سلیقه خود با موادی مثل انواع مربا، نوتلا، عسل، انواع میوه های فصل و … سرو کنید.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | شیرینی پفکی یا مرنگ

شیرینی پفکی یا مرنگ (به انگلیسی: Meringue)، محصولی است که از به هم زدن سفیده تخم مرغ و شکر حاصل شده و برای تهیه شیرینی و کیک، یا تزئین آنها بکار برده می شود. مرنگ با این که اولین بار در سوییس درست شد ولی در کلمبیا نیز مصرف می شود.

طرز تهیه شیرینی مرنگ:

سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا نموده و در کاسه ای بریزید سپس با همزن برقی خوب هم بزنید تا پف نموده و رنگ آن سفید شود.

در این مرحله پودر شکر را افزوده و مجددا هم بزنید تا سفیده تخم مرغ با پودر شکر ترکیب شده و حالت کشدار پیدا کند.

در این مرحله وانیل، هل و آب لیمو را مخلوط نموده و به مواد اضافه کنید و با یاری لیسک به شکل دورانی هم بزنید تا پف مواد از بین نرود.

اگر دوست دارید مرنگ های رنگی داشته باشید در این مرحله رنگ مورد نظرتان را اضافه کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید،

مواد را داخل قیف بریزید و با ماسوره شکوفه مرنگ ها را با فاصله از هم داخل سینی بریزید. مرنگ ها را برای یک ربع تا 20 دقیقه با دمای 120 الی 130 درجه بپزید.

بعد از اینکه مرنگ ها پخت و آماده شد آن را از فر خارج نموده و برای تزئین ترافل های رنگی روی آن بپاشید.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | شکلات با پنیر

شکلات با پنیر در حقیقت تکه های پنیر هستند که در شکلات داغ فرو برده می شوند و ممکن است غذای مورد علاقه شما نباشد؛ اما کلمبیایی ها عاشق آن هستند. به طور خاص، شکلات و پنیر در پایتخت کلمبیا یعنی بوگوتا هواداران زیادی دارد و معمولا برای صبحانه یا حوالی 4 عصر و به عنوان میان وعده بعد از ظهر خورده می شود.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | Pan de bono پن دی بونو

این غذا لقمه نان های گرد و کوچک هستند که با پنیر شیرین طعم دار شده و در سراسر کلمبیا محبوب هستند. صبح ها ترکیب این نان با یک فنجان شکلات عالی می شود، اما به عنوان میان وعده و در تمام اوقات روز نیز خورده می شوند. برای دوستداران نان، این نان های کوچک و خوشمزه موردی است که حتما باید آن را امتحان نمایند. این نان را معمولا به همراه یک فنجان هات چاکلت خوشمزه می خورند.

معرفی نوشیدنی های کلمبیایی

کلمبیا از پرمصرف ترین کشورها در نوشیدن آبمیوه است و مردمش روزانه به طور میانگین سرانه ای برابر سه چهارم فنجان آبمیوه می نوشند.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | آگوئاپانلای

آگوئاپانلای با حل کردن پانلا (یک نوع کله قند) در آب درست می شود. ممکن است آب لیمو برای طعم اضافه شود. می توان آن را سرد یا گرم سرو کرد. هنگامی که گرم می شود، کلمبیاها پنیر در آگوئاپانلای می اندازند.

چامپوس

یک نوشیدنی که از ذرت، آناناس، لوولو و سایر مواد تشکیل شده است.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | چای کوکا

یک دم نوش که از چکانش و برگ کوکا درست می شود. این چای هزاران سال پیش توسط بومیان آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار می گرفته است. آن ها برگ های تازه گیاه کوکا را در آب جوش گذاشته و مصرف می کردند. این روش باعث می شود تا مواد مغذی و مقدار کمی کوکائین به داخل آب نفوذ کند. در بسیاری از مناطق آمریکای جنوبی، این چای به عنوان ماته کوکا، شناخته شده است و رنگ آن مخلوطی از سبز و زرد است و مانند چای سبز است.

افرادی که بیماری ترس از ارتفاع، سوء تغذیه، خستگی، بیش فعالی، سرما خوردگی و عفونت، چاقی، یبوست، سوء هاضمه، دیابت و کسانی که کلسترول بالا دارند، باید چای کوکا را تجربه نمایند.

مواد لازم جهت تهیه چای کوکا

  • 1 قاشق چایخوری برگ کوکا
  • یک فنجان آب تصفیه شده
  • 1 قاشق چایخوری عسل در صورت تمایل

طرز تهیه چای کوکا:

1- آب را روی حرارت کم بگذارید تا بجوشد.

2- برگ های کوکا را به آب جوش اضافه کنید.

3- بگذارید به مدت 4 تا 5 دقیقه دم بکشد.

4- نوشیدنی را در فنجان بریزید و برگ ها را خارج کنید.

5- در صورت تمایل عسل را اضافه کنید.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | گویندولو

یک نوشیدنی آفریقایی است که با میوه بوروخو ساخته شده است و خواص فلفل دلمه ای دارد.

قهوه کلمبیایی

کلمبیا با فراوری 12 درصد از کل قهوه دنیا به عنوان سومین فراورینماینده عظیم قهوه بعد از برزیل و ویتنام شناخته شده و کشت و فراوری قهوه از کسب و کارهای اصلی این کشور محسوب می شود.

به طور کلی قهوه کلمبیا به دلیل شرایط رشد عالی و نحوه پردازش آن به عنوان قهوه ای با طعم منحصر بفرد شناخته شده اما به دلیل آن که در مناطق گوناگون این کشور انواع مختلف قهوه رشد می نماید طعم های گوناگونی از قهوه کلمبیا به سراسر دنیا صادر می شود.

در کلمبیا 22 منطقه مختلف برای کشت قهوه وجود دارد که به طور کلی به سه گروه اصلی تقسیم می شوند:

شمال: طعم قهوه در این نواحی شکلاتی و آجیلی بوده و اسیدیته کمتری دارد.

نواحی مرکزی: قهوه در این نواحی طعم گیاهی و میوه ای و عطر قوی داشته و اسیدیته آن متوسط است.

نواحی جنوبی: قهوه این نواحی اسیدیته بیشتری داشته و طعم مرکبات را در آن می توان احساس کرد.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | لولادا

نوشیدنی محلی از شهر کالی است. این از نارانجیلا تهیه شده و دارای بافت و سازگاری یک شیرینی است.

آگوئاردینته

یک نوشیدنی الکلی از نیشکر و طعم آنس است. به طور گسترده ای در بارهای کلمبیا مصرف می شود و خلوص آن از 20 تا 40 درصد متغیر است. این یکی از انواع نوشیدنی های الکلی اسپانیایی است.

دسر و نوشیدنی کلمبیا | کانلازو

یک نسخه الکلی از آگواپانلا است که مخلوط با دارچین و آگواردینت است. هنگام سرو شکر در لبه های شیشه گیلاس ریخته می شود.

چیچا

چیچا توسط بومیان ساخته و مصرف می شد و بعدها به خاطر قدرت و خلوص الکل بالایش ممنوع اعلام شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1002

به "دسرها و نوشیدنی هایی که به خاطر آن ها به کلمبیا سفر می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسرها و نوشیدنی هایی که به خاطر آن ها به کلمبیا سفر می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید