ضریب بالای اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش مجله فازنما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به دنبال شیوع کرونا ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته است.

ضریب بالای اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به آخرین شرایط تخت های بیمارستانی در تهران، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش مراقبت های ویژه از شرایط خوبی برخوردار نیست و حدود 80 درصد از آن ها پر شده است و همین موضوع باعث نگرانی هایی در آینده نزدیک در صورت تغییر نیافتن رفتارهای اجتماعی مردم، ترددهای غیرضروری در سطح شهر و استفاده غیر کارشناسانه از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو می شود.

او ادامه داد: دوره کمون بیماری کرونا حدود دو هفته است به همین دلیل میزان مراجعه به بیمارستان ها حدود 2 هفته بعد مشخص می شود. مردم باید به طور مرتب بهداشت فردی را رعایت کرده و از تردد در سطح شهر به طور جدی پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: کادر درمان در حال حاضر هیچ مسئله ای از نظر تجهیزات حفاظتی و وسایل در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ندارند. اما درصورتی که مردم رفتارهای اجتماعی خود را تغییر ندهند و فاصله گذاری فیزیکی به طور دقیق انجام نشود، اگر هزار دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه توزیع کنید باز هم در زمینه دستگاه تنفس و دیگر تجهیزات دچار کمبود خواهیم شد.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در بخش عادی حدود 40 تا 60 درصد است اما اشغال تخت در بخش های مراقبت ویژه بسیار بالا است و این مسئله برای سایر بیماران می تواند نگران کننده باشد.

65 درصد پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا

او گفت: ما از طریق غربالگری به دنبال شناسایی و کنترل بیماران هستیم. مردم در صورت بروز علائم باید در قرنطینه خانگی بمانند وبا شدت شرایط جسمانی به بیمارستان مراجعه کنند.

کوهپایه زاده یادآوری کرد: 40 درصد تخت های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به عارضه کرونا در بخش های عادی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 390

به "ضریب بالای اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب بالای اشغال تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید