روش هایی طبیعی برای برطرف بوی بد بدن

به گزارش مجله فازنما، بوی بدن در حد میانه و گهگاه عادی است؛ اما زمانی که بیش ازاندازه گردد یا ناخوشایند باشد، باعث ناراحتی فرد می گردد. در ادامه با روش هایی طبیعی و ساده برای برطرف بوی بد بدن آشنا می شوید.

روش هایی طبیعی برای برطرف بوی بد بدن

زمانی که غدد تعریق بیش ازاندازه فعال باشند، بوی بدی از بدن ساطع می گردد. با این حال، این عرق نیست که باعث بوی بد می گردد. بوی بد زمانی ایجاد می گردد که عرق با باکتری ها ترکیب می گردد. باکتری هایی که باعث بروز بوی بد می شوند، در محیط گرم و مرطوب به سرعت رشد می نمایند.

بوی بد بدن را می توان با داروهای بدون نسخه یا رعایت بهداشت از بین برد. بعلاوه یک سری روش های ساده و طبیعی وجود دارد که به شما یاری می نماید بوی بد بدن را به وسیله کنترل رشد باکتری ها از بین ببرید.

در ادامه به 10 روش طبیعی برای برطرف این مشکل اشاره خواهیم کرد.

1- جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یکدیگر ترکیب کنید. این خمیر را روی ناحیه زیربغل و سایر نواحی بدن که بیش ازاندازه عرق می نمایند، بمالید. چند دقیقه منتظر بمانید و بعد آن را با آب بشویید. توجه داشته باشید که خمیر را روی ناحیه موردنظر نسابید. سپس دوش بگیرید. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

2- سرکه سیب

یک تکه پنبه را به کمی سرکه سیب آغشته کنید و روی ناحیه زیربغل بمالید. 2 الی 3 دقیقه منتظر بمانید و بعد دوش بگیرید. این روش را 2 بار در روز، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید و تا زمانی که بوی بد بدن از بین برود، ادامه دهید.

3- آب لیمو

یک عدد لیموی تازه را نصف کنید. نصف آن را روی ناحیه زیربغل خود بمالید. سعی کنید آب لیمو روی پوست بماند. سپس منتظر بمانید خشک گردد. بعد دوش بگیرید. این روش را یک بار در روز و تا زمانی که بوی بد بدن از بین برود، انجام دهید.

4- رزماری

نصف فنجان برگ خشک رزماری را به 4 فنجان آب داغ اضافه کنید. 10 دقیقه منتظر بمانید و بعد آن را به آب وان اضافه کنید. به مدت 15 الی 20 دقیقه در آب وان دراز بکشید. سپس پوست خود را خشک کنید. این روش را یک بار در روز انجام دهید.

5- مریم گلی

5 قطره عصاره مریم گلی، 5 قطره عصاره گشنیز و 5 قطره عصاره اسطوخدوس را با 50 گرم عنبرسایل مقطر ترکیب کنید. این محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید و هر روز به عنوان دئودورانت بهره ببرید.

6- عنبر سایل

یک تکه پنبه را به عنبر سایل آغشته کنید. آن را روی ناحیه زیربغل خود بمالید. این کار را زمانی که بدنتان بو می دهد، انجام دهید.

7- روغن درخت چای

2 قطره روغن درخت چای را به 2 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. این محلول را داخل بطری اسپری بریزید و از آن به عنوان دئودورانت بهره ببرید.

افرادی که پوست حساس دارند، از این روش استفاده ننمایند.

8- شلغم

2 یا 3 عدد شلغم را خرد کنید و آن ها را داخل مخلوط کن بریزید تا خمیری به دست آید. این خمیر را از یک الک رد کنید تا آبش گرفته گردد. آب به دست آمده را روی ناحیه زیربغل و کشاله ران بمالید. منتظر بمانید تا خشک گردد. سپس با آب ولرم بشویید. این روش را صبح ها انجام دهید تا حداقل 10 ساعت از بوی بدن جلوگیری گردد.

9- گوجه فرنگی

7 یا 8 عدد گوجه فرنگی را له کنید. سپس آب آن ها را بگیرید و به یک سطل آب اضافه کنید. از این آب برای استحمام بهره ببرید. از این روش یک بار در روز بهره ببرید.

10- علف گندم

یک تا 2 قاشق غذاخوری آب علف گندم را با یک فنجان آب ترکیب کنید. این نوشیدنی را هر روز صبح با معده خالی بنوشید. از این روش هر روز بهره ببرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1516

به "روش هایی طبیعی برای برطرف بوی بد بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی طبیعی برای برطرف بوی بد بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید