روشهای درمان خانگی دیابت

به گزارش مجله فازنما، رپرتاژ آگهی- دیابت یکی از بیماری های رایج در دنیای امروز است که معمولا به واسطه سبک زندگی ناسالم به وجود می آید. بیماری دیابتیا مرض قند یک نوع اختلال متابولیک و سوخت و سازی در بدن است که به واسطه آن توانایی فراوری انسولین در بدن از بین می رود یا برعکس مقاومت در برابر انسولین در بدن ایجاد می گردد در نتیجه انسولین فراوریی نمی تواند عملکرد نرمال خود را انجام دهد دیابت دو نوع یک و دو دارد که در ادامه با این دو دیابت و علائم آن و درمان های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

روشهای درمان خانگی دیابت

دیابت نوع 1

** نوع 1 دیابت معمولا در افراد زیر 20 سال اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن دیابت نوجوانان میگویند.

** در این نوع دیابت، بدن کمی یا کاملا توانایی فراوری انسولین را از دست میدهد. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به پانکراس جاییکه بدن انسولین فراوری میکند، حمله میکند بنابراین پانکراس دیگر قادر به فراوری انسولین نیست و ناکارامد خواهد بود.

** دیابت نوع 1 قابل پیشگیری نیست و تنها میتوان آن را با تغییرات سبک زندگی سالم کنترل کرد.

علائم دیابت نوع 1

** گرسنگی شدید و افزایش اشتها

** بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا

** تشنگی و خشکی دهان و ادرار پی در پی

** تاری دید

** از دست دادن هوشیاری

** مسائل پوستی

** کاهش وزن غیرعادی

** خستگی و بی حالی

دیابت نوع 2

** دیابت نوع دو در افراد بالای 40 سال اتفاق می افتد.

** این نوع از دیابت بدلیل مقاومت به انسولین ایجاد میگردد. در این مورد پانکراس انسولین فراوری میکند اما بدن به درستی به آن پاسخ نمیدهد.

** وزن زیاد، فشارخون بالا، رژیم غذایی نامناسب، استرس زیاد، عدم تعادل هورمونی، داروهای خاص و بی تحرکی. از عوامل ایجاد این نوع از دیابت است

** دیابت نوع 2 قابل درمان است.

علائم دیابت نوع 2

** بی حسی یا سوزش دست و پا

** تشنگی و پرنوشی

** خستگی زیاد غیر قابل توجیه

** پرادراری

** عفونت مکرر لثه، پوست و مثانه

** تاری دید

** زودرنجی و تحریک پذیری

** عدم بهبودی زخم ها

درمان دیابت با روش طبیعی

1-رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از دیابت

به طور کلی، افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند باید میزان مصرف گوشت شان (گوشت های چرب، گوشت خوک…)، میزان مصرف چربی های حیوانی (کره، مارگارین، خامه، پنیر…) و قندهای سریع الجذب (شکر سفید، مربا، شیرینی،…) را کاهش دهند. در عوض باید میزان مصرف غذاهایی سرشار از قندهای کامل، مانند غلات، نشاسته ها و میوه های خشک را افزایش دهند.جدول زیر رژیم غذایی پیشنهادی سالم زیبا برای افراد مبتلا به دیابت است.

2-عادات غذایی اشتباه در رژیم غذایی

** دیر وقت غذا خوردن می تواند روی سطح گلوکز خون ناشتا روز بعد تاثیرات مخربی داشته باشد. بنابریان شام خوردن خود را در ساعات اولیه شب تنظیم کنید.

** اضافه شدن وزن بر اثر پرخوری می تواند باعث افزایش مقاومت به انسولین و حتی افزایش احتیاج به دارو گردد. بنابراین از پرخوری اجتناب کنید.

** فاصله انداختن زیاد بین وعده ها نیز می تواند باعث هیپوگلیسمی در افراد مبتلا به دیابت گردد، مخصوصا اگر داروهای خاصی را برای دیابتشان مصرف نمایند. بنابراین با یک برنامه و نظم خاص غذا بخورید.

** مصرف بیش از حد از یک چیز (مانند کربوهیدرات) و کم خوردن چیزی دیگر (مانند سبزیجات و پروتئین های بدون چربی) می تواند باعث بالا رفتن قند خون گردد. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 896

به "روشهای درمان خانگی دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهای درمان خانگی دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید