الجزایر؛ کانون انتشار کرونا در آفریقا

به گزارش مجله فازنما، الجزایر با بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میرناشی از کرونا در حال تبدیل شدن به کانون انتشار این بیماری در آفریقا است.

الجزایر؛ کانون انتشار کرونا در آفریقا

به گزارش ال آفریکا ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته های گذشته در الجزایر به حدی است که سازمان دنیای بهداشت هشدار داده است ادامه این فرایند می تواند الجزایر را به کانون انتشار کرونا در آفریقا تبدیل و آسیب های جبران ناپذیری به کشورهای این قاره وارد کند.

سازمان دنیای بهداشت سیستم بهداشتی ضعیف و آسیب پذیر، ناآرامی های سیاسی و کاهش درآمدهای نفتی را از جمله عوامل موثر در ناکارامدی الجزایر برای مقابله با این ویروس ذکر نموده است.

این گزارش حاکیست تا به امروز یکهزار و 914 مورد ابتلا به کرونا در الجزایر ثبت شده که 293 تن از آنان جان خود را از دست داده اند.

براین اساس درصد مرگ و میر در الجزایر بیش از 15 درصد محاسبه می گردد که بسیار بیشتر از حدی است که سازمان دنیای بهداشت اعلام نموده است. این سازمان متوسط میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کمی بیش از 3 درصد اعلام نموده است.

براساس آخرین آمار تا کنون بیش از 15 هزار تن در قاره آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد حدود 800 تن جان باخته ا ند.

الجزایر با 293 مورد مرگ و میر در صد کشورهای آفریقایی قرار گرفته است. آمار سازمان دنیای بهداشت حاکیست که پس ازالجزایر مصر با 159 مورد و کشور مغرب با 118 مورد مرگ و میر در رده های بعدی قرار گرفته اند.

سازمان دنیای بهداشت هشدار داده است که چنانچه تدابیر لازم هرچه زودتر اتخاذ نگردد، ویروس کرونا ظرفیت و توانایی آن را دارد که میلیونها تن را در این قاره مبتلا کند و به مرگ هزاران تن منجر گردد.

این در حالی است که نشریه مچ چاپ پاریس چندی پیش نوشت ، متخصصان عفونی پیش بینی نموده اند که تا اوایل ماه مه (اردیبهشت) بیش از 450 هزار تن در آفریقا به ویروس کرونا مبتلا شوند.

پروفسور دنیس موکوگ Denis Mukwege برنده جایزه صلح نوبل سال 2017 نیز نسبت به شیوع بیماری کرونا در آفریقا هشدار داد و تاکید نمود که کشورهای این قاره باید برای مقابله با آن آماده باشند.

به گفته وی آفریقا به خاطر نداشتن زیرساختهای قوی بهداشتی و پزشکی بشدت در معرض خطر است.

بنابر این گزارش ، هم اکنون بیش از 2 میلیون چینی در آفریقا زندگی می نمایند و روزانه هشت پرواز از چین به آفریقا انجام می گردد. ازسوی دیگر کشورهای اروپایی نیز ارتباط مستمری با آفریقا دارند ، بنابراین تصور اینکه قاره سیاه بتواند از بحران شیوع کرونا به راحتی عبور کند چندان منطقی به نظر نمی رسد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 368

به "الجزایر؛ کانون انتشار کرونا در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر؛ کانون انتشار کرونا در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید