کرونا در اروپا، از طرح ترمز اضطراری در فرانسه تا تمدید محدودیت های سفر برای مسافران اروپایی در ایتالیا

به گزارش مجله فازنما، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که طرح موسوم به ترمز اضطراری برای مهار کرونا در فرانسه هم اجرایی می گردد و ایتالیا هم طرح قرنطینه اجباری برای مسافران از کشورهای اروپایی را تمدید کرد.

کرونا در اروپا، از طرح ترمز اضطراری در فرانسه تا تمدید محدودیت های سفر برای مسافران اروپایی در ایتالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان جولان می دهد.

بیش از 24 هزار ابتلای روزانه در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 24329 مورد جدید به کرونا در عرض 24ساعت و 306 مرگ کرونایی جدید در این مدت اطلاع داد. به این ترتیب شمار مبتلایان جدید به ازای هر 100 هزار نفر در یک هفته اخیر به 153.4 رسیده است.

اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی در فرانسه

در فرانسه هم اولین موارد آلودگی به ویروس جهش یافته هندی ثبت شده است. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت فرانسه سه نفر از شهفرایندان که قبلا به هند سفر نموده بودند به این ویروس آلوده شده اند.

تاثیر بالای کرونا بر شرایط مهاجران در آلمان

وزرای ادغام و هماهنگی ایالات آلمان می خواهند شفافیت های بهداشتی و سلامتی مهاجران در دوران کرونا را تقویت نمایند. یک مقام آلمانی در این باره گت: بسیاری از افراد با زمینه های مهاجرتی در مشاغل نامطلوبی اشتغال دارند و در شرایط سخت و محل های مسکونی تنگی زندگی می نمایند؛ بنابراین تاثیرات همه گیری کرونا به ویژه روی افراد دارای زمینه های مهاجرتی بیشتر است.

طرح قانونی کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده در آلمان

طبق پیش نویس قانونی وزیر دادگستری آلمان به زودی کاهش محدودیت ها برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا وجود خواهد داشت.

وزیر دادگستری آلمان در این باره گفت: طرح ما پیش بینی می نماید که افراد واکسینه شده و بهبود یافته کامل از کرونا از محدودیت های ارتباطی و خروج معاف شوند. علاوه بر این الزام برای تست اجباری برای این افراد به حال تعلیق در می آید. به گفته وزیر دادگستری آلمان به این ترتیب این افراد می توانند بدون تست به خرید و یا آرایشگاه بفرایند. به گفته وی این طرح برای افراد مسن که تحت انزوا و محدودیت های دراز مدت کرونا رنج می بردند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر دادگستری آلمان تاکید نمود که در کاهش محدودیت های پیش بینی شده برای افراد واکسینه شده مسئله دادن حقوق و امتیازت ویژه به آن ها مطرح نیست، بلکه این یک احتیاج اصلی در کشور قانونمند ما است. وی اضافه نمود: این گام مهمی در راستا نرمال شدن اوضاع است. قرار است در روزهای آینده مجلس آلمان درباره این طرح قانونی رای گیری کند.

ایتالیا قواعد قرنطینه برای مسافرن اروپایی را تمدید می نماید

ایتالیا هم قواعد قرنطینه برای مهار کرونا برای مسافران از کشورهای عضو این اتحادیه را تمدید می نماید. بر اساس این قواعد مسافرانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایتالیا می آیند باید یک تست منفی کرونا داده و مدت 5 روز در قرنطینه بمانند. وزیر بهداشت ایتالیا این طرح را تا اواسط ماه می تمدید نموده است.

تسریع فرایند واکسیناسیون در آلمان

آلمان هم فرایند واکسیناسیون سراسری را تسریع می نماید. بر اساس اطلاعات وزیر بهداشت آلمان در روز چهارشنبه برای اولین بار در یک روز بیش از یک میلیون نفر در این کشور واکسینه شدند. وی در عین حال این تسریع در فرایند واکسیناسیون را برای ایجاد مصونیت کامل کافی ندانسته است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در آلمان تا به حال 26.9 درصد انسان ها حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. 7.7 درصد شهفرایندان هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

تداوم کاهش رشد اقتصادی در اسپانیا

اقتصاد اسپانیا هم در اوایل سال 2021به دلیل بحران کرونا دوباره تحت فشار نهاده شد. بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی اسپانیا فراوری ناخالص داخلی در این کشور بین ژانویه و مارس امسال حدود 0.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش پیدا کرد.

آژانس دارویی اروپا عوارض قلبی بعد از واکسیناسیون با فایزر و مدرنا را آنالیز می نماید

کارشناسان آژانس دارویی اروپا در حال آنالیز مواردی از میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) بعد از واکسیناسیون با واکسن های فایزر- بیون تک و مدرنا هستند. این نهاد آلمانی این خبر را روز پنج شنبه بیان کرد. البته آژانس دارویی اروپا اعلام نموده که در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر ارتباط این عوارض با واکسیناسیون وجود ندارد. آژانس دارویی اروپا هیچ گونه اطلاعاتی از موارد ابتلا به این عوارض بعد از تزریق این واکسن ها را نداد.

افزایش نگرانی اتریشی ها درباره مسائل اقتصادی

بحران کرونا نگرانی شهفرایندان اتریشی درباره مسائل اقتصادی را افزایش داده است

توبیاس توماس، مدیر کل اداره آمار اتریش در این باره گفته است که با بحران کرونا نگرانی های اقتصادی در بین شهفرایندان به شدت افزایش پیدا نموده است. بر این اساس در سال 2020 ، 13.9 درصد شهفرایندان در معرض خطر فقر قرار داشتند.

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که انتظارات افراد برای 12 ماه آینده بیش از سال های گذشته بدبینانه بوده است.

بر اساس این آنالیز در حالی که در سال 2018 و 2019 تنها 9 تا 10 درصد شهفرایندان اعتقاد داشتند که شرایط اقتصادی آن ها در سال های آینده بدتر می گردد، در سال 2020 15 درصد چنین اعتقادی داشتند. همچنین 21 درصد هم اعلام نموده بودند که درآمد آن ها در 12 ماه اخیر کم تر شده است. دلیل بیان شده از طرف افراد در 21 درصد موارد از دست دادن شغل و یا ورشکستگی شرکت ها عنوان شده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار تریش در روز پنج شنبه حدود 1.222.000 نفر (13.9 درصد) شهفرایندان در اتریش در سال 2020 در معرض خطر فقر بودند.

وولفگانگ موکشتاین، وزیر بهداشت و امور اجتماعی در این کشور از آمارهای نگران نماینده در این باره اطلاع داده است.

وی در این باره گفته است که والدین تنها (31 درصد) خانواده های با 3 یا فرزند بیشتر (30 درصد) ، افراد باتابعیت غیر اتریشی (35 درصد) و افراد در خانواده های کم کار (56 درصد) در معرض خطر فقر هستند. به گفته وی حدود 14 درصد افراد بالای 65 سال در کشور در معرض خطر فقر قرار دارند که از بین آن ها 67 درصد زنان هستند.

وی مبارزه با فقر در کشورش را یک نگرانی عظیم اعلام نموده و گفت: یک طرح جاه طلبانه دولت این است که آمار انسان های در معرض خطر فقر در کشور را به نصف کاهش دهد. وی در این باره گفت: ما این هدف را در دوران کرونا نه مورد تجدید نظر قرار داده و نه اصلاح خواهیم کرد. برعکس اکنون ما باید کوشش کنیم تا از فقر جلوگیری کنیم.

یکی از مقامات اتریش هم در این باره ابراز نگرانی نموده که این آمارها هنوز آرامش قبل از طوفان باشد. وی با اشاره به اینکه شرایط بسیاری از شهفرایندان تشدید می گردد گفت: ما به یک طرح بازسازی دوباره اجتماعی احتیاج داریم و البته همین حالا .

کشور اتریش هم در دوران کرونا محدودیت های سختگیرانه ای را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار داد که عواقب اقتصادی زیادی را به بار آورد.

بر اساس جدیدترین آمارها در اتریش در عرض 24 ساعت گذشته 2131 نفر به کرونا مبتلا شده و 26 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

طرح ترمز اضطراری در فرانسه هم اجرایی می گردد

طرح ترمز اضطراری برای مهار کرونا در فرانسه هم مانند آلمان در دستور کار قرار می گیرد. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این طرح را با یک طرح زمان بندی برای کاهش محدودیت ها از ماه می معرفی کرد.

به گفته ماکرون این ترمز اضطراری در صورتی که در یکی از شهرهای عظیم نرخ مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر به 400 نفر افزایش یابد اجرا می گردد. به گفته ماکرون این طرح در صورت افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و پر شدن بیش از حد بخش های مراقبت های ویژه در مناطق مختلف اجرایی می گردد.

فرانسه همچنین طرح واکسیناسیون افراد بالای 18 سال دارای بیماری زمینه ای حاد را در دستور کار قرار می دهد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 26,538به کرونا مبتلا شده اند و 306 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,445به کرونا مبتلا شده اند و 22 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 14,320به کرونا مبتلا شده اند و 288 نفر بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته 10,143به کرونا مبتلا شده و 137 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,592,390از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 104,224هم اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,414,242به کرونا مبتلا شده اند و 127,502هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,009,208به کرونا مبتلا شده اند و 120,544در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,514,942به کرونا مبتلا شده اند و 78,080هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,379,387کرونا مبتلا شده اند و 83,338بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1024

به "کرونا در اروپا، از طرح ترمز اضطراری در فرانسه تا تمدید محدودیت های سفر برای مسافران اروپایی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از طرح ترمز اضطراری در فرانسه تا تمدید محدودیت های سفر برای مسافران اروپایی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید