قارچ سیاه به بابل رسید

به گزارش مجله فازنما، 6 بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان های بابل بستری هستند.

قارچ سیاه به بابل رسید

به گزارش خبرنگار از ،دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه هم اکنون شش بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان های بابل بستری و تحت درمان هستند، گفت: قارچ سیاه عمدتاً در بیماران دیابتیک یا بیمارانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند ،دیده می شوند.

او اضافه کرد: یکی از درمان های مؤثری که برای بیماران کرونایی استفاده می گردد، کورتون است که تاثیر تعیین شده دارد، ولی نباید کسی کورتون را سرخود استفاده کند و حتما با تجویز پزشک باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مورد درمان این بیماری هم گفت: بیمار اگر در مراحل اولیه مراجعه نمایند و بیماری زود تشخیص داده گردد با بعضی دارو ها و گاهی اوقات با جراحی های وسیع، قابلیت درمان دارد.

او با اشاره به راهکارهای پیشگیری از این بیماری گفت: بیماران مبتلا به کرونا در مصرف آب میوه دقت نمایند، چون توصیه شده که آب میوه مصرف نمایند، ولی مصرف بی رویه و بیش از مقدار آب میوه های صنعتی برای آن هایی که زمینه بیماری قلبی دارند مشکل ساز خواهد بود.

جوانیان گفت: قند بعضی افراد به علت بیماری و مصرف زیاد مواد شیرین مثل آب میوه، خرما و عسل ممکن است بالا برود، به همین علت بیماران دیابتی و کسانیکه زمینه دیابت در خانواده و بستگان درجه یک دارند، در کنترل قند خون و مصرف مواد شیرین باید دقت داشته باشند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1184

به "قارچ سیاه به بابل رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ سیاه به بابل رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید