ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از خیریه ها و سازمان های مردم نهاد

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران، ندا واشیانی پور ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و دستاورد های سازمان های مردم نهاد با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه ها گفت: استقبال خیریه ها و سازمان های مردم نهاد از این نمایشگاه بسیار قابل توجه بوده است.

ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از خیریه ها و سازمان های مردم نهاد

وی هدف این افراد از تشکیل سازمان ها و گروه های مردم نهاد را مسئولیت پذیری بخشی از اقدامات مورد احتیاج در جامعه دانست و ادامه داد: هزینه های تمام این خیریه ها توسط خود این مجموعه ها تامین می گردد. همچنین این خیریه ها برنامه های استرات ژیک و آینده نگری دارند تا مسئولیتی که برای خود تعریف نموده اند را به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه سازمان های مردم نهاد در ابعاد مختلف سیاسی، مالی، اجتماعی، پزشکی و فرهنگی کوشش می نمایند، ابراز داشت: خیریه های پزشکی در ارتباط با سلامت مردم قدم های مثبتی برداشته اند و حضور و وجود این خیریه ها در سطح شهر بسیار لازم است.

وی با بیان اینکه این خیریه ها با تمام توان خود از بیماران حمایت می نمایند، افزود: تشکیل انجمن ها و خیریه ها قدم بسیار بزرگ در ارتباط با پذیرش مسئولیت در اجتماع است که این مهم می تواند توسط مردم به وقوع بپیوندد و این مسئولیت پذیری می تواند هدف دار و منسجم باشد و می تواند نشانه ایثار باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خیریه ها و سازمان های مردم نهاد به حمایت احتیاج دارند و دستگاه هایی که می توانند از این مجموعه ها حمایت نمایند به ویژه استانداری باید قدم های مثبت و موثری را در ارتباط با حمایت، تقویت و تشکیل این سازمان ها بردارد.

وی با تاکید بر اینکه استانداری تایید نماینده و خواستگاه این سازمان های مردم نهاد است، اظهار کرد: سازمان های مردم نهاد در ارتباط با بهداشت و سلامت فعالیت می نمایند و بعضی از این سازمان های مردم نهاد در راستای توانمند سازی زنان فعال هستند.

واشیانی پور با بیان اینکه همچنین سازمان های مردم نهادی در ارتباط با حمایت از بچه ها خیابانی، دانش آموزان محروم و موارد دیگر فعالیت می نمایند، ادامه داد: ما به سازمان های بسیار قوی احتیاج داریم که در ارتباط با مسائل فرهنگی در جامعه گام های موثری را بردارند.

وی توضیح داد: اگر چه شورای اسلامی شهر یاری های ویژه ای را دارد اما شورای شهر به لحاظ مادی یاری چندانی نمی تواند داشته باشد، چرا که یک نهاد سیاست گذار است و معمولا در شهر سیاست گذاری هایی را برای انجام اقدامات عمرانی، فرهنگی و در ابعاد مختلف، تدوین می نماید.

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ما در شورای شهر تنها می توانیم یک سری مصوباتی داشته باشیم که این مصوبات بتواند این سازمان های مردم نهاد را حمایت کند.

وی با اشاره به تشکیل پنج کمیسیون تخصصی عمران، معماری و شهر سازی، بهداشت، سلامت و خدمات شهری، حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و کمیسیون امور مالی، حقوقی و گردشگری در شورای اسلامی شهر تاکید نمود: با توجه به این موضوع هر کمیسیونی سازمان مردم نهاد مرتبط با موضوع مورد نظر را پیدا و طرح های آنها را آنالیز می نماید و حمایت های خود را از این مجموعه ها انجام می دهد.

واشیانی پور افزود: مردم باید از برگزاری این نمایشگاه ها آگاه شوند و در ابعاد وسیعی در این نمایشگاه ها شرکت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 255

به "ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از خیریه ها و سازمان های مردم نهاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت حمایت دستگاه های دولتی از خیریه ها و سازمان های مردم نهاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید