ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمه آسیب اجتماعی

به گزارش مجله فازنما، خبرنگاران/قزوین مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمه رفتار بزهکارانه، به اسم یک عارضه و آسیب اجتماعی که قشر وسیعی از افراد نوجوان و جوان جامعه در معرض ابتلا به آن قرار دارند یا به نوعی به آن دچار شده اند، کاملاً مشهود است. دکتر علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیغام نور و خدیجه بابایی دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران این ضرورت را درک نموده و کتاب وندالیسم در ورزش را تألیف نموده اند.

ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمه آسیب اجتماعی

علی دل زنده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به موضوع کتاب توضیح داد: جامعه شناسی، از تماشاگران ورزش به اسم یک پدیده اجتماعی و جزئی از نهاد اجتماعی ورزش در جامعه، علل و کارنمودها، پیغامدهای مثبت و منفی آن که به صورت جریانی یا هیجانی (تدریجی یا سریع) در زندگی جمعی صورت می گیرد، بحث می نماید.

وی اضافه کرد: تماشاگران ورزش، اعم از بینندگان و خوانندگان و یا کسانی که در میدان های ورزشی برای تماشا مسابقات حاضر می شوند، بی شک بخش عمده ای از مردم، به ویژه نوجوانان و جوانان را در دنیا ورزشی امروز تشکیل می دهند. این پدیده اجتماعی با توجه به حجم بزرگ هفتگی و یا حتی در بعضی مواقع مقدار شبانه روزی آن، شاید پرطرفدارترین برنامه فراغتی و رسانه ای را به خود اختصاص می دهد.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: بنابراین ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمهٔ رفتار بزهکارانه، به اسم یک عارضه و آسیب اجتماعی که قشر وسیعی از افراد نوجوان و جوان جامعه در معرض ابتلا به آن قرار دارند یا به نوعی به آن دچار شده اند، کاملاً مشهود است. برخورد عقلانی با این مسئله، نیازمند پژوهش علمی است، لذا مؤلفان کوشش نموده اند تا در کتاب حاضر، به بحث و تحلیل در خصوص این انحراف بپردازند.

وی یادآور شد: کتاب وندالیسم در ورزش، تألیف دکتر علی احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه پیغام نور و خدیجه بابایی دانشجوی دکتری جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران در 206 صفحه و قطع وزیری به بهای 90 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1198

به "ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمه آسیب اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به وندالیسم به اسم مقدمه آسیب اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید