چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا شروع به کار کرد

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته روز دوشنبه 31 خرداد ماه در مراسمی با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و روسای انجمن های و اتحادیه مرتبط با این صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شروع به کار کرد.

چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا شروع به کار کرد

به گزارش روابط عمومی چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته: دراین نمایشگاه که تا سوم تیرماه دایر خواهد بود، ده ها شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین فراوریات ، صنایع ، تجهیزات و خدمات خود را ارئه و در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع در سه سالن برگزار می گردد که در مقایسه با نمایشگاه پارسال رشد 100 درصدی داشته است و یک شرکت ماشین ساز هندی هم در آن حضور دارد.

رضا امیدی رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ مقوا و صنایع سلولزی با حمایت وزارت صنعت معدن و تجارت و انجمن ها و تعاونی های مرتبط برگزار شده است.

وی اضافه کرد: این رویداد در سال 97 که به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است با تکیه بر حمایت از توانمندی های داخلی برگزار می گردد و سعی داریم راه های ورود تکنولوژی های نوین این حوزه به کشور را هموار کنیم. مصرف سالانه کاغذ و مقوا در ایران حدود یک میلیون و 900 هزار تن است و حجم واردات هم سالانه حدود یک میلیون و 200 هزار تن است.

اکنون 120 کارخانه در زمینه فراوری کاغذ در کشور فعالیت دارند که به جز تامین ماده اولیه آخال (ضایعات کارتن و کاغذ)، با مشکل خاصی روبرو نیستند.

احتیاج سالیانه کشور به کاغذ بسته بندی 850 هزار تن است، این در حالی است که سالیانه یک میلیون و 600 هزار تن از این کاغذ فراوری و مازاد آن به کشورهای مختلف از جمله اروپا، آسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می گردد.

در زمینه کاغذ تحریر، احتیاج سالیانه نزدیک به 380 هزار تن است که فقط 180 هزار تن ظرفیت برای آن ایجاد شده است. بعلاوه مصرف سالیانه کاغذ کتاب درسی 40 هزار تن است.

برپایه این گزارش، سالیانه 120 هزار تن کاغذ بهداشتی در کشور مصرف می گردد، اما فراوری در این عرصه بیش از 200 هزار تن است.

به گفته کارشناسان، اکنون سرانه مصرف انواع کاغذ در کشورمان 22 کیلوگرم، در اروپا 55 کیلوگرم و در آمریکا 160 کیلوگرم است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته تا سوم تیر ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1158

به "چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ و مقوا شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید