سم کشنده حلزون دریایی کلید فراوری مسکن های نو

به گزارش مجله فازنما، دانشمندان دانشگاه گلاسکو برنامه هایی را برای مهار سم حلزون های مخروطی برای فراوری مسکن های تازه شناسایی نموده اند.

سم کشنده حلزون دریایی کلید فراوری مسکن های نو

دانشمندان و محققان همواره روی کلید های درمان های انقلابی تازه کار می نمایند و همه چیز را در این سیاره جستجو می نمایند، حتی اگر یک سم کشنده باشد، به گونه ای که دانشمندان دانشگاه گلاسکو برنامه هایی را برای مهار سم حلزون های مخروطی برای فراوری مسکن های تازه شناسایی نموده اند که نسبت به گزینه های فعلی موثرتر و کمتر اعتیاد آور هستند.

دکتر اندرو جیمیسون، که این پروژه را رهبری می نماید، می گوید: حلزون های مخروطی ممکن است دورنمای غیرمحتملی برای پیشرفت در کشف دارو به نظر برسند، اما سمومی که آن ها فراوری می نمایند دارای خواص جالب بسیاری هستند که قبلاً در پزشکی نویدبخش بوده است.

حلزون های مخروطی شکارچیان دریایی هستند که در دریا ها و اقیانوس های گرم سرتاسر دنیا یافت می شوند و قربانیان خود را با دراز کردن یک لوله انعطاف پذیر طولانی به نام پروبوسیس، قبل از رها کردن دندان های سمی شبیه نیزه، نیش می زنند.

زهر این حیوانات حاوی مواد شیمیایی به نام سموم پپتید های بسیار عصبی سمی است که با مسدود کردن بخش هایی از سیستم عصبی باعث فلج می گردد و در حالی که این امر می تواند برای هر کسی که در راه حلزون مخروطی ایستاده باشد کشنده باشد، محققان معتقدند نسخه های اصلاح شده این پپتید ها می توانند برای مهار ایمن گیرنده های درد در انسان استفاده گردد.

گروه دانشگاه گلاسکو با متخصصان یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی از دانشگاه ساوتهمپتون برای تحقیق در خصوص چگونگی تأثیر زهر حلزون مخروطی بر عضلات انسان همکاری می نماید.

ابتدا، این تیم آنالیز خواهد نمود که چگونه پپتید های سمی در سطح مولکولی سنتز می شوند، و سپس آن ها بر اساس این دانش برای فراوری پپتید های تازهی که نوید تعامل با نوع خاصی از گیرنده در سیستم عصبی انسان به نام NACs را می دهند، ایجاد خواهند کرد.

در نهایت، این تیم شبیه سازی هایی را برای مشخص اینکه پپتید های سنتز شده به طور موثر به گیرنده های عضلانی متصل می شوند، اجرا می نمایند، سپس به روش هایی نگاه می نمایند که بتوانیم آنالوگ های تازه طراحی کنیم تا کارایی آن ها را به عنوان دارو های تازه برای طیف وسیعی از کاربرد های پزشکی کشف کنیم.

منبع: اخبارالیوم

منبع: فرادید
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1526

به "سم کشنده حلزون دریایی کلید فراوری مسکن های نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سم کشنده حلزون دریایی کلید فراوری مسکن های نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید