رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوزویک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از شروع جلسه رسمی استیضاح ترامپ با توزیع نامه ای در میان اعضای مجلس نمایندگان، از آن ها خواست تا به استیضاح ترامپ رای دهند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

نانسی پلوسی در عین حال خطاب به نمایندگان دو گزینه را برای آن ها پیشنهاد داده است: یا رای به استیضاح ترامپ و یا به عنوان کسانی شناخته خواهند شد که به وظایف عمومی خود به خوبی عمل ننموده اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود از اعضای این مجلس خواسته است تا با او برای به نتیجه رساندن جریان استیضاح ترامپ همراه شوند.

به گفته پلوسی، این بسیار تاسف بار است که رئیس جمهور از قدرت خود برای اهداف شخصی و منافع سیاسی استفاده کند و خود را بالاتر از قانون اساسی و مردم آمریکا می داند، اما در آمریکا هیچکس بالاتر از قانون نیست.

قرار است جلسه استیضاح ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار گردد.

این جلسه استیضاح به این علت است که دونالد ترامپ متهم شده که در جریان مکالمه تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکرین در دو ماه پیش، یاری نظامی 390 میلیون دلاری واشنگتن به کی یف را متوقف نموده تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش که عضو هیئت مدیره یک شرکت گاز اوکراین بوده تحت فشار قرار دهد.

اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی و مبارزات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ارزیابی می نمایند.

از سوی دیگر در آستانه رای گیری استیضاح ِ رئیس جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، دونالد ترامپ رهبری حزب دموکرات را متهم به کوشش برای کودتا و ضربه زدن به دمکراسی در آمریکا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 43

به "رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید