شومر: طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه تحویل سنا می گردد

به گزارش مجله فازنما، رهبر اکثریت سنای آمریکا اعلام نمود که مجلس نمایندگان این کشور روز دوشنبه طرح استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا را تحویل سنا خواهد داد.

شومر: طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه تحویل سنا می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ABC، چاک شومر رهبر دموکرات های سنا که در انتخابات اخیر اکثریت سنا را در اختیار گرفتند روز آدینه در نشست علنی سنای آمریکا بیان نمود که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به او گفته است که طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه به سنا تحویل داده خواهد شد.

چاک شومر در این خصوص گفت: من درباره زمان بندی و مدت استیضاح با رهبر جمهوری خواهان سنا [میچ مک کانل] صحبت نموده ام. اما اشتباه نکنید! جلسه محاکمه [استیضاح] ترامپ در سنای ایالات متحده برگزار و درباره محکوم کردن او رأی گیری انجام خواهد شد.

روز گذشته نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری بیان نمود: من درباره زمان فرستادن طرح استیضاح به سنا با مقامات آن مصاحبه خواهم کرد. ما آماده ایم که ظرف روزهای آینده طرح استیضاح را به سنا ارسال کنیم.

وی درباره نقش دونالد ترامپ در حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه (17 دی ماه) توضیح داد: او آنها را به جهت حمله به کنگره فرستاد و در نهایت این بی قانونی ها رخ داد.

در جریان حمله طرفداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که به تحریک شخص وی انجام شد، دست کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواهان برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه وی به وسیله فعال سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نگردد، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست های مکرر دموکرات ها برای برکناری ترامپ به وسیله متمم بیست وپنجم قانون اساسی آمریکا مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان ندادند و در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (درست یک هفته پس از حمله به کنگره) طرح استیضاح ترامپ که تنها بند آن تحریک آشوبگران برای حمله به کنگره بود را تصویب کرد.

با وجود تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این طرح به سنا ارسال نشد و دونالد ترامپ روز چهارشنبه 20 ژانویه (اول بهمن) قدرت را به رئیس جمهور بعدی یعنی جو بایدن تحویل داد.

استیضاح ترامپ پس از انتها دوران ریاست جمهوری اش از این لحاظ حائز اهمیت است که می تواند مانع نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 854

به "شومر: طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه تحویل سنا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شومر: طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه تحویل سنا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید