خبرنگاران توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است

به گزارش مجله فازنما، قزوین- خبرنگاران- استاندار قزوین گفت: توسعه کشور و استان در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان و حرکت توامان به سمت اقتصاد مقاومتی است.

خبرنگاران توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، راهنمایی الله جمالی پور شامگاه سه شنبه در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اضافه نمود: جلسات اقتصاد مقاومتی با تاکید و اولویت قرار دادن بهبود فضای کسب وکار وحمایت از سرمایه گذاری در استان برپا می گردد.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی باید یک تحول مالی را در استان به وجود بیاورد، گفت: در اقتصاد مقاومتی تنها رسیدن به خودکفایی داخلی مد نظر نیست بلکه در آن دست یابی به یک اقتصاد توانا با نگاه فراملی مورد توجه است.

جمالی پور با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشته و بهره گیری از همه امکانات و ظرفیت های موجود برای دستیابی رشد مالی، ادامه داد: اگر برای مسائل مالی خود چاره اندیشی نکنیم آنها تبدیل به بحران خواهند شد.

استاندار قزوین گفت: در حوزه نوآوری هنوز راه های نرفته زیادی داریم و با وجود نیروهای انسانی متخصص و خلاق باید بتوانیم در این بخش کارهای عظیمتری انجام داده و ایده های خود را به ثروت تبدیل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر کوشش برای پیوند عمیق بین صنعت و دانشگاه،اضافه نمود: نظام آموزشی ما تا الان آموزش های دانشگاهی و تئوری محض بوده و مراکز علمی فقط یک بعد از وظیفه تربیت نیروی انسانی را برعهده داشته اند و همین موضوع مسائل زیادی را برای جامعه ما به دنبال داشته است.

وی با بیان ابنکه در نظام آموزشی ما به خلاقیت و نوآوری کمتر توجه شده است، افزود: اغلب جوانان و نوجوانان ما طی فرایند آموزشی که تربیت می شوند اعتماد به نفس ندارند و فقط منتظر هستند تا به بدنه دولت اضافه نموده شوند.

استاندار قزوبن تاکید نمود: مسائل کشور نشان می دهد که ما چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نداریم و باید این فرایند را شتاب دهیم.

جمالی پور اضافه نمود: در شرایط تحریم ها، واحدهای دانش بنیان نقش محوری و اساسی در اقتصاد دارند و به خودکفایی و کاهش وابستگی ما به خارج کمک زیادی می نمایند.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش بنیان به ما کمک می نماید که از جوانان خودمان استفاده کنیم و مشاغل مختلف را با استفاده از ظرفیت های داخلی ایجاد کنیم .

استاندار قزوین با ییان اینکه استان قزوین ظرفیت های زیادی برای توسعه مالی در حوزه های مختلف از جمله خدماتی، صنعتی،کشاورزی و گردشگری دارد اضافه نمود: برای توسعه مالی باید فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران معرفی و زمینه حمایت از آنها فراهم گردد.

کارخانه نوآورانه در قزوین ایجاد می گردد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین نیز در این نشست گفت: با استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان استان قزوین کارخانه نوآوری ایران در قزوین ایجاد می گردد.

ابوالفضل کمک گفت: این کارخانه بستری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان، ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای فناوران و نوآوران و بستری برای اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل خواهد بود.

کمک اضافه نمود: این کارخانه نوآوری یکی از عظیم ترین مرکز استقرار کارآفرینان و متخصصان در کشور خواهد بود که با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرایی نمودن طرح های مالی و اشتغال زا منطبق با اسناد توسعه و آمایش استان،گفت: بدون توجه به این سند، توسعه استان با چالش و مانع روبرو خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 856

به "خبرنگاران توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه کشور در گرو تقویت اقتصاد دانش بنیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید