تور اروپا ارزان: توافق سیاسی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های تازه علیه بلاروس

به گزارش مجله فازنما، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دست یابی به توافق سیاسی درباره اعمال پنجمین بسته تحریم ها علیه مقامات و شرکت های دولتی بلاروس، به علت دست داشتن آنها در ایجاد بحران پناهجویان در مرزهای این کشور را تأیید کرد.

تور اروپا ارزان: توافق سیاسی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های تازه علیه بلاروس

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ادگارس رینکویچ وزیر امور خارجه جمهوری لتونی گفت که روسای دستگاه های دیپلماسی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست شورای روابط خارجی روز دوشنبه خود در بروکسل به توافق سیاسی درباره اعمال پنجمین بسته تحریم های محدود کننده علیه دولت بلاروس دست یافتند.

وی در عین حال یادآور شد که به دلایل فنی فعلاً نمی تواند جزییات این تحریم ها را فاش کند، ولی طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تحریم های نو شامل مقامات و شرکت های دولتی، از جمله خطوط هواپیمایی این کشور می گردد که در سازماندهی فرایند مهاجرت از کشورهای خاورمیانه به بلاروس دست دارند.

در همین رابطه، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا نیز شب گذشته (دوشنبه) توافق وزرای امور خارجه کشورهای عضو این سازمان درباره بسته پنجم تحریم ها علیه بلاروس را مورد تأیید قرار داده و یادآور شد که این اقدام طی چند روز آینده نهایی شده و بطور رسمی اعلام خواهد شد.

بورل در عین حال گفت: اتحادیه اروپا با توسعه معیارهای رژیم تحریمی، اکنون می تواند افراد و شرکت هایی که در ایجاد سیل مهاجرت در بلاروس به سمت کشورهای اروپایی دست دارند را در لیست تحریم ها بگنجانند.

مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بعلاوه یادآور شد که ولادیمیر مکی وزیر امور خارجه بلاروس در جریان مذاکرات تلفنی با وی هر گونه مسئولیت این کشور در قبال شرایط پیش آمده برای مهاجرین در مرزهای بلاروس و بعضی کشورهای اروپایی را رد نموده است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس نیز روز گذشته بار دیگر مشارکت مقامات مینسک در ایجاد و تأمین اقتصادی مهاجرت غیرقانونی به وسیله خاک این کشور را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1314

به "تور اروپا ارزان: توافق سیاسی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های تازه علیه بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: توافق سیاسی اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های تازه علیه بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید