در استفاده از سلاح هسته ای تردید نخواهیم کرد اگر ...

به گزارش مجله فازنما، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس امروز سه شنبه هشدار داد در صورتی که به این کشور حمله گردد، در استفاده از سلاح های هسته ای تردید نخواهد کرد.

در استفاده از سلاح هسته ای تردید نخواهیم کرد اگر ...

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری بلاروس (بلتا) ضمن اعلام این مطلب به نقل از لوکاشنکو نوشت: استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی روسیه در بلاروس، به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر یک متجاوز احتمالی عمل می نماید و در صورت لزوم، نباید در استفاده از چنین جنگ افزارهایی تردید کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه گفت، روسیه سلاح های هسته ای تاکتیکی را پس از آماده شدن تأسیسات ذخیره سازی، از 7 تا 8 ژوئیه (5 و 6 تیر) شروع خواهد نمود.

مسکو و مینسک در ماه مه (اردیبهشت) گذشته توافقی را امضا کردند که به استقرار موشک های هسته ای تاکتیکی روسیه به بلاروس رسمیت می داد.

روسیه در آن موقع گفت که این اقدام به علت افزایش تنش ها با غرب اجرا شده و استقرار این سلاح ها در ماه ژوئیه (تیر / ‬ مرداد) شروع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه بلاروس پیشتر در بیانیه ای گفت که استقرار سلاح های هسته ای روسیه در کشور ما تهدیدی برای اروپا نیست، بلکه تهدید واقعی برای امنیت اروپا، استقرار نیروهای ناتو در پشت مرزهای بلاروس است.

وزارت خارجه بلاروس این اظهارات را در پاسخ به سخنان جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد. بورل، استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را عامل تهدیدی برای امنیت اروپا توصیف نموده بود.

الکساندر ولفوویچ دبیر شورای امنیت بلاروس نیز گفته است که غرب برای کشورش چاره ای جز استقرار تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه باقی نگذاشت و بهتر است که از خطوط قرمز عبور نکند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1660

به "در استفاده از سلاح هسته ای تردید نخواهیم کرد اگر ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در استفاده از سلاح هسته ای تردید نخواهیم کرد اگر ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید