خبرنگاران مقام روس: ناکامی در شورای امنیت نشانه خاتمه فزونی آمریکا است

به گزارش مجله فازنما، مسکو - خبرنگاران- عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می نماید، خاطرنشان کرد: ناکامی آمریکا در شورای امنیت در رای گیری در خصوص قطعنامه حاکی از این واقعیت است که دوره رجحان واشنگتن بر دنیا به خاتمه رسیده است.

خبرنگاران مقام روس: ناکامی در شورای امنیت نشانه خاتمه فزونی آمریکا است

اسماعیل شعبانف امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مسکو، مخالفت و رای منفی شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران را واقعه ای مهم و بسیار ناگوار برای کاخ سفید خواند.

وی افزود: حتی نزدیک ترین متحدان آمریکا ازجمله انگلیس و فرانسه که در بسیاری موارد خواسته های آمریکا را بدون چون و چرا می پذیرند، از حمایت از موضع این کشور در قطعنامه ضدایرانی در شورای امنیت خودداری کردند.

آدینه گذشته نتایج رای گیری در شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری ممنوعیت نامحدود تجارت تسلیحات ایران معلوم و این پیش نویس در شورای امنیت رد شد.

به گفته شعبانف، آمریکا از ماهها پیش برای موفقیت این قطعنامه و حمایت شورای امنیت از آن برنامه ریزی نموده و کوشش های دیپلماتیک گسترده ای در این عرصه بکار گرفته بود و همه کوشش های آن کشور نتیجه نداد.

مقام روس گفت: سیاست دنیای تغییر می نماید و دنیا به نظام جدید احتیاج دارد که در مرکز آن آمریکا قرار ندارد و هر گونه کوشش واشنگتن برای تغییر این شرایط نیز بجایی نخواهد انجامید.

وی ادامه داد: کشورهایی که سالهای طولانی تابع و تحت امر آمریکا بودند دیگر نمی خواهند چنین نقشی را بازی نمایند و خواهان تامین منافع خود هستند.

تاثیر منفی تحریم های ایران بر اقتصاد اروپا

عضو شورای روابط بین اقوام تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه در ادامه مصاحبه گفت که کشورهای اروپایی بر اثر تحریم های یکجانبه ایران میلیاردها دلار از دست داده اند.

وی افزود: آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا بر تحریم ایران بیش از دیگران ازدست دادند و به همین دلیل از پیروی کورکورانه از سیاست های آمریکا خسته شده اند.

شعبانف توضیح داد: کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که باید به منافع ملی خود توجه نموده و منافع و خواسته های آمریکا که در بسیاری موارد با منافع کشورهای دیگر همسویی ندارد را در اولویت قرار ندهند.

وی در سرانجام گفت که آمریکا این واقعیت را نمی پذیرد که دوره برتری به سرانجام رسیده است و با پیدایش مراکز جدید قدرت در عرصه دنیای نمی تواند اقدامات یکجانبه گرایانه مورد نظر خود را تحقق بخشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 590

به "خبرنگاران مقام روس: ناکامی در شورای امنیت نشانه خاتمه فزونی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام روس: ناکامی در شورای امنیت نشانه خاتمه فزونی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید