کوشش روسیه برای کنترل افزایش داخلی قیمت سوخت

به گزارش مجله فازنما، روسیه با هدف اختصاص نفت بیشتر به پالایشگاههای داخلی و یاری به مقابله با افزایش بی سابقه قیمت سوخت، صادرات نفت دریابرد از بنادر غربی را در فوریه کاهش می دهد.

کوشش روسیه برای کنترل افزایش داخلی قیمت سوخت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روسیه که دومین صادرکننده عظیم نفت جهان است، صادرات نفت اورال در فوریه را 20 درصد کاهش می دهد. منابع مطلع به بلومبرگ اظهار کردند نفت بیشتری در اختیار پالایشگاههای روسیه قرار می گیرد تا با افزایش قیمتهای داخلی سوخت که به بالاترین حد از سال 2008 صعود نموده اند، مقابله گردد.

افزایش قیمت بنزین و سایر کالاهای اساسی به فشار سیاسی بر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می افزاید. وی که محبوبیتش سال گذشته در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد، در پی زندانی شدن الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان و اعتراضات هواداران، با چالش تازه ای روبرو شده است.

کرملین اوایل ماه جاری برای مقابله با افزایش قیمتهای داخلی مواد غذایی، در بازار گندم مداخله کرد که به مختل شدن تجارت جهانی این غله منجر شد. اقدام روسیه در کاهش صادرات نفت به همراه عرضه محدودتر از سوی عربستان سعودی و عراق در ماه میلادی آینده، از قیمتهای نفت پشتیبانی خواهد نمود و تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و نقاط دیگر را تا حدودی جبران می نماید.

طبق برنامه های بارگیری که توسط بلومبرگ مشاهده شده است، روسیه در فوریه حدود 1.13 میلیون بشکه در روز نفت اورال را از دو بندر دریای بالتیک و بندری در دریای سیاه صادر خواهد نمود. این رقم کمتر از 1.38 میلیون بشکه در روز در ژانویه خواهد بود.

هنوز حجم صادرات نفت روسیه به اروپا به وسیله خط لوله دروژبا در فوریه معلوم نیست اما یک منبع مطلع اظهار کرد کاهش صادرات دریابرد قرار نیست به وسیله صادرات خط لوله جبران گردد.

وزارت انرژی روسیه هفته گذشته اعلام نموده بود شرکتهای نفتی باید نرخ فعالیت پالایش خود و ذخایر بنزین را در آستانه تقاضای فصلی بالا در بهار افزایش دهند.

شرکت روس نفت که عظیمترین فراوریکننده نفت روسیه است تنها 900 هزار تن در 4.3 میلیون تن نفتی که قرار است در فوریه بارگیری گردد، سهم دارد در حالی که سهم این شرکت از صادرات در ژانویه 1.7 میلیون تن بود. روس نفت عظیمترین پالایشگر نفت روسیه است.

جهان عرضه نفت بیشتری از سوی روسیه را انتظار داشت. فراوری این کشور تحت توافق کاهش فراوری اوپک پلاس 125 هزار بشکه در روز در ژانویه افزایش یافت و قرار است 65 هزار بشکه در روز دیگر در ماههای فوریه و مارس افزایش داشته باشد.

کاهش صادرات به تقویت قیمت نفت اورال نسبت به برنت یاری خواهد نمود. اختلاف قیمت این گرید نفتی با برنت که شاخص بازار جهانی است پیش از کریسمس به منفی یک دلار و 70 سنت رسیده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار رسمی نشان می دهد میانگین قیمت فروش بنزین در جایگاههای سوخت روسیه از ابتدای ژانویه تا به امروز 0.6 درصد افزایش پیدا نموده و هفته گذشته به 46.22 روبل به ازای هر لیتر رسید که بالاترین قیمت از دستکم سال 2008 محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 862

به "کوشش روسیه برای کنترل افزایش داخلی قیمت سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش روسیه برای کنترل افزایش داخلی قیمت سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید