بیش از 450 شرکت دانش بنیان برای بومی سازی دارو رقابت می نمایند

به گزارش مجله فازنما، بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری، 459 مجموعه دانش بنیان برای رونق بازار بومی دارو و فرآورده های پیشرفته درمانی رقابت می نمایند.

بیش از 450 شرکت دانش بنیان برای بومی سازی دارو رقابت می نمایند

به همت شرکت های دانش بنیان چند سالی است که بازار محصولات داخلی رونق گرفته و وابستگی به بازار جهانی کاهش یافته است. تلاشی که به شکوفایی صنعت و فراوری در کشور منجر شده است.

تحقق اقتصاد دانش بنیان از جمله اهدافی است که بر پایه شرکت های دانش بنیان بنا شده است. اینکه مجموعه های دانشی و تخصص کشور که سرآمدان علمی، نیروی انسانی تحصیل نموده و متخصص و نخبگان دانشی را در دل خود جای داده اند به میدان بیایند و با پیوند به صنایع؛ نیازها و چالش های فناورانه آنها را پاسخ دهند.

بر همین اساس اولویت های فناورانه کشور تعیین شد و شرکت های دانش بنیان دارای ظرفیت دانشی و تخصصی برای سنجش توان خود اعلام آمادگی کردند و دست به کار شدند؛ حاصل این اقدام ملی ثبت 7 هزار و 571 شرکت دانش بنیان در کشور است که دانش و توان تخصصی خود را در حوزه های مختلف به کار بستند و کشور را در راستا توسعه یافتگی قرار دادند.

یکی از این عرصه هایی که با یاری شرکت های دانش بنیان دستاوردهای قابل توجهی به ثبت رسانده؛ حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است که در حال حاضر از توان تخصصی 459 شرکت دانش بنیان بهره مند شده و محصولات فراوریی آنها را به بازار داخلی و بعضا جهانی عرضه کند.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1557

به "بیش از 450 شرکت دانش بنیان برای بومی سازی دارو رقابت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 450 شرکت دانش بنیان برای بومی سازی دارو رقابت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید