برندگان جایزه ادبی نخست وزیری ویکتوریا کشور استرالیا

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، دکتر لورا جین مک کی نویسنده تازه کار نیوزیلندی توانست گران ترین جایزه ادبی کشور استرالیا را کسب کند. جایزه کتاب 100هزار دلاری ویکتوریا یکی از ارزشمندترین جوایز این کشور محسوب می گردد.

برندگان جایزه ادبی نخست وزیری ویکتوریا کشور استرالیا

جوایز ادبی نخست وزیری ویکتوریا را دولت ویکتوریای استرالیا با هدف تقویت نویسندگی خلاق و صنعت نشر استرالیا برگزار می نماید. این جایزه گران ترین جایزهٔ ادبی استرالیا است و به برندهٔ اول 100هزار دلار استرالیا و به برندگان هر بخش هر کدام 25هزار دلار استرالیا اهدا می گردد. این جایزه از سال 1984 برگزار می گردد.

لوراجین مک کی استاد دانشگاه ماسی نیوزیلند در رشته نویسندگی با رمان حیوانات در آن کشور توانست این جایزه را کسب کند. این رمان اولین تجربه داستان بلند مک کی است که نوشتن آن را شش سال قبل از ظهور کرونا آغاز نموده بود. مک کی قبل از این رمان یک مجموعه داستان کوتاه نیز در سال 2013 منتشر نموده بود.

پیش از این بهروز بوچانی مهاجر ایرانی الاصل در کشور استرالیا با نوشتن کتاب دوستی جز کوهستان ندارم، توانست این جایزه را در سال 2019 کسب کند. برندگان بخش های دیگر جایزه کتاب ویکتوریا طبق زیر اعلام شده است:

در رشته کتاب مستند پدی منینگ با کتاب چگونه تغییر آب و هوا کشنده شده به عنوان برنده انتخاب شده است و سوفی کانوری در بخش کتاب مستند مورد تقدیر نهاده شد. در بخش درام دیوید استونگر با کتاب یادداشت های صندوق، در بخش کتاب نوجوان کت مور با کتاب ماهی آهنین ، در بخش اثر منتشر نشده اندره دائو با کتاب آنام ، در بخش نویسندگی خلاقانه آرچی روچ با کتاب به من بگو چرا و در بخش انتخاب مردمی نیز جایزه به لوئیس میلیگان با کتاب شاهد رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 873

به "برندگان جایزه ادبی نخست وزیری ویکتوریا کشور استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان جایزه ادبی نخست وزیری ویکتوریا کشور استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید