25 عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی

به گزارش مجله فازنما، هر ساله نشنال جئوگرافی مسابقه برترین عکاس سال را برگزار می نماید. برای تماشا عکس های خارق العاده این مسابقه همراه ما باشید.

25 عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی

بیشتر عکس های گرم شامل غذاها، آب و هوای گرم یا در فرم انرژی هستند. عکس هایی که محتوایی گرم دارند، می توانند باعث افزایش فعالیت فکر و جسم ما شوند. شاید برای جذب ویتامین D به نقاط گرمسیر سفر کنیم و در ساحل، از پرتوی زیبایی خورشید آن را جذب کنیم. زندگی بدون خورشید غیرممکن خواهد بود. حرارت خورشید، انرژی دنیا را تامین می نماید.

مسابقات عکاسی سال 2017 میلادی با رویکرد نمایش اثر انرژی خورشید در دنیا و زندگی انسان ها بوده است. گزیده ای از این عکس ها را که در فستیوال های ژاپن یا در موقعیت های خطرناک از آتشفشان گرفته شده است، در ادامه خواهیم دید.

بگرا، (Bogra)، بنگلادش

در این عکس، کارگران به وسیله تعداد بی شماری فلفل قرمز تند در شمال بنگلادش محاصره شده اند. بیش از 2000 نفر در 100 مزرعه کاشت فلفل در بنگلادش مشغول به کار هستند تا فلفل مورد احتیاج برای کارخانه های بومی را تامین نمایند. فلفل قرمز قسمت اصلی ادویه های بنگلادش را تشکیل می دهد و در ترکیب با ادویه های دیگر برای معطر کردن انواع گوشت قرمز و سفید استفاده می گردد.

سان بارتولمه دپینارس، (San Bartolome de Pinares)، اسپانیا

در این عکس، مردی سوار بر اسب از بین آتش عبور می نماید. این مراسم برای بزرگداشت حامی حیوانات محلی سن آنتونی، (Saint Anthony) در اسپانیا برگزار گردید. در روز بزرگداشت سن آنتونی، سوارکاران با اسب های خود در خیابان های تنگ دهکده سان بارتولمه دپینارس می رفتند و در نهایت از آتش، طی مراسمی که به مفهوم پاکسازی حیوانات با دود آتش بود، عبور می کردند.

سینفوگوس، (Cienfuegos)، کوبا

در این عکس، بچه ها در زمان غروب در خیابان مشغول بازی فوتبال هستند.

تصویری از غروب منهتن در این عکس دیده می گردد.

سنگاپور

روزهای یکشنبه علاوه بر این که روز تعطیلی است، برای سنگاپوری ها بسیار خاص است. در این عکس مردمی که برای پیک نیک به پارک آمده اند، به تصویر کشیده شده اند. وقتی از بالا به این تصویر نگاه می کنیم، افراد شادی را که با خانواده هایشان وقت می گذرانند، می بینیم.

کوه برومو، (Mount Bromo)، اندونزی

کوه برومو، یک کوه آتشفشانی کوچک و فعال است. این عکس در سال 2016 از آتشفشان در حالی که علائم فعالیت از خود نشان می داد، گرفته شده است.

کینگزبریج، (Kingsbridge)، انگلیس

در این عکس، فروشگاهی برای خرید لوازم سرگرمی ساحلی نشان داده شده است.

پارک ملی یوسمیت، (Yosemite National Park)، کالیفرنیا

این عکس بعد از چهار کوشش در طی هفت روز از آتش های روان در یوسمیت، گرفته شده است. به راستی که طبیعت همواره انسان را شگفت زده می نماید. درست یک ساعت قبل از فوران آتش، برف می بارید. آسمان ابری بود و بسیار سرد. مواد مذاب از زیر آغاز به بالا آمدن کردند و سپس راه خود را به بیرون باز کردند. این عکس دقایقی قبل از غروب گرفته شده است.

راجستان، (Rajasthan)، هند

عکاس این تصویر می گوید:

بیشتر از یک ساعت منتظر ماندم، تا زنی هندی از این پله ها بالا برود. 13 پله با ارتفاعی نزدیک به 30 متر بر روی دیوار چند بائوری، (Chand Baori) در دهکده ای نزدیک به جیپور، (Jaipur) راجستان ساخته شده است. این بنا از نظر معماری، بسیار زیبا و شگفت انگیز است و نزدیک به 1000 سال پیش برای دسترسی به یکی از عمیق ترین مخازن آب ساخته شده است.

لیوس، (Lewes)، انگلیس

نور قرمز آتش، آسمان شب در لیوس را روشن نموده است. این شهر مرکز آتش بازی دنیا است. در 5 نوامبر، هر سال مردم انگلیس در شب آتش بازی در خیابان آتش روشن می نمایند. این شب به یاد کارشناس کاتولیک گای فاوکس، (Guy Fawkes) که قصد آتش زدن مجلس بریتانیا را داشت، برگزار می گردد.

جزیره آری جنوبی، (South Ari Atoll)، مالدیو

یک چتر قرمز تک و تنها در جزیره ی آری جنوبی در مالدیو، که نگاه مخاطب را از تماشا چشم انداز عکس می سارق.

جزیره دون ، (Devon Island)، کانادا

در این عکس، یک بومی کانادا در حال آواز خواندن است و نوازنده طبل هم در یک نسیم زیبا مشغول پایکوبی. این عکس در جزیره دون در شمال غربی کانادا گرفته شده است.

آتشفشان فیوجو ، (Volcán de Fuego)، گواتامالا

عکاس می گوید:

بعد از 5 روز کوهنوری، به محلی رسیدم که این فوران زیبای کوه فیوجو قابل تماشا بود.

هاوانا ، (Havana)، کوبا

عکاس می گوید:

در سفر اخیرم به کوبا، خانم کچلی را که در خیابان های هاوانا قدم می زد، تشویق کردم تا مدل عکس من گردد. چیزی در این خانم توجه من را به خودش جلب کرد، گویی هزاران داستان را در چشمان او می دیدم. پول زیادی همراه خودم نداشتم، از دوستی مقداری پول قرض کردم و به خانم دادم تا راضی گردد، ولی او پول را پس داد. سپس برای عکس آمده شد و مانند رئیسی در عکس فیگور گرفت.

بالی، اندونزی

پایکوبی برای خدایی به نام شنگ ینگ ، (ShangYang) در عکس نشان داده شده است. این پایکوبی برای محافظت جامعه از هرگونه بلا و مصیبت انجام می گردد. این پایکوبی انواع مختلفی دارد که در این عکس نوع شنگ ینگ دجاران را می بینیم. مردی سوار بر اسب با همراهی آهنگ از روی اناناس هایی که در آتش می سوزند، عبور می نماید.

مرزوگا ، (Merzouga)، مراکش

یوسف و شترش در حال عبور از دهکده ای کوچک در مرزوگا و شن زارارگ چببی، (Erg Chebbi) هستند. از زمانی که صنعت گردشگری در این منطقه رونق گرفته است، بیشتر خانواده ها از صحراها به دهکده ها برای زندگی کوچ نموده اند.

ایسلند

این عکس هوایی از یک هواپیمای کوچک از ساحل شمالی ایسلند گرفته شده است.

بیابان مجاوه، (Mojave Desert)، کالیفرنیا

این عکس از درخت جوشوا، (Joshua tree) گرفته شده است که به سمت زمین خم شده و قابی زیبا از غروب بیابان را درست نموده، است.

تویوهاشی، (Toyohashi)، ژاپن

در این تیوب های دستی حدود 3 کیلوگرم باروت ریخته شده است. همه این وسایل آتش بازی دست ساز هستند و به وسیله کسانی که در فستیوال شرکت می نمایند، ساخته می شوند. این فستیوال بسیار خطرناک است و شیاطین را دور می نماید. این مراسم، قدمتی 500 ساله در ژاپن دارد و این وسایل آتش بازی و ترقه از سال 1558 میلادی ساخته می شده است.

شیپ راک، (Shiprock)، مکزیک

مه صبح گاهی در حال عبور از روی این صخره عجیب در مکزیک است. این صخره در اثر فوران آتشفشانی در گذشته های دور تشکیل شده است. این صخره 500 متر بالاتر از سطح زمین و 2000 متر بالاتر از سطح آزاد اقیانوس هاست.

هاوانا ، (Havana)، کوبا

در این عکس، بازی های خیابانی بچه ها را می بینیم.

هاوانا ، (Havana)، کوبا

عکاس می گوید:

عجب شانسی داشتم که توانستم این صحنه از یک اجرای خیابانی در کوبا را به تصویر بکشم.

نیراگونو کاولدرون ، (Nyiragongo Cauldron)، جمهوری کنگو

دریاچه آتشفشان نیراگون، بزرگ ترین دریاچه مواد مذاب دنیا است و کوه نوردی تا بالای کوه و تماشا این چشم انداز، کاری بسیار سخت است. آتشفشان نیراگونو، یکی از آتشفشان های پارک ملی ویرگونا، (Virunga) در شرق جمهوری کونگو است.

هاوانا ، (Havana)، کوبا

اسیانو، (Oceano)، کالیفرنیا

عکاس می گوید:

دو سالی بود که برای تماشا خانواده ام به خانه نرفته بودم. از این فرصت استفاده کردم و در سفر به عکاسی پرداختم. عصری را مشغول عکس گرفتن از شن های ساحل پیسمو، (Pismo) در کالیفرنیا شدم و در نهایت این تپه شنی را بدون رد پا پیدا نموده و به تصویر کشیدم.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1376

به "25 عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 عکس گرم و دلنشین، منتخب نشنال جئوگرافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید