آشنایی با بلغارستان ، سفر به زیباترین جاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

به گزارش مجله فازنما، این روزها نام کشور بلغارستان را در تبلیغات تور آژانس های مسافرتی بسیاری می شنویم، کشوری اروپایی که به یکی از قطب های گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده. بلغارستان را کشور کوه ها می نامند، دو رشته کوه بالکان و ردوپه در این کشور به هم می رسند و تلاقی آن ها، علاوه بر اینکه طبیعت بی نظیری را رقم زده است، جاذبه های طبیعی بسیاری را خلق نموده که پتانسیل تبدیل شدن به جاذبه های گردشگری را دارند. البته از معماری بی نظیر مرکز آن یعنی صوفیه، موسیقی، غذاها و سنت های آن ها نیز نباید غافل شد. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید برای آشنایی با بلغارستان، کشور زیبای و بی نهایت دیدنی که می تواند جای مالزی، ترکیه، ارمنستان و یا گرجستان را در فهرست سفر به بلغارستان و جاهای دیدنی بلغارستان در آینده شما بگیرد.

آشنایی با بلغارستان ، سفر به زیباترین جاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

در مجموعه نکات آشنایی با بلغارستان بیشتر افراد در زمان انتخاب مقصد سفر به بلغارستان ، قبل از آنالیز کردن فرهنگ، سنت و طبیعت یک کشور، تعداد جاذبه های گردشگری یک کشور را می شمارند و شناخته شده بودن آن ها را آنالیز می نمایند. بنابراین ما هم از معرفی جاذبه های گردشگری بلغارستان آغاز کردیم هرچند این کشور، با داشتن روحی اصیل و تمدن و تاریخی مثال نزدنی، به شما ثابت می نماید که فراتر از تنها چند جای تماشای است و باید روزها و شب های آن را زندگی کرد. در مجموع اما می توان گفت ک وارنا و صوفیه، دو شهری هستند که بازدیدشان در سفر به بلغارستان نباید از دست داد.

کلیسای سنت جورج

کلیسایی باشکوه، ساخته شده از آجرهای قرمز و محصور شده در میان ساختمان های بلند اطراف که قدیمی ترین بنا در شهر صوفیه، مرکز بلغارستان است، می تواند اولین جاذبه گردشگری باشد که بازدیدش را به شما پیشنهاد می کنیم. بنای اولیه کلیسای سنت جورج در قرن چهارم و به وسیله رومی ها ساخته شده است، هرچند که در دوره کوتاهی در زمانی که شهر به دست عثمانی ها افتاده بود، به عنوان مسجد مورد استفاده قرار می گرفت. شاید بتوان اهمیت این بنا را، جز قدمت و معماری آن، نقاشی های باشکوهی دانست که از 22 پیامبر خداوند در کلیسا کشیده شده است. بنابراین در سفر به بلغارستان و در زمان اقامت خود در صوفیه، بازدید از کلیسای سنت جورج را به هیچ عنوان از دست ندهید.

جنگل سنگی وارنا

شهر وارنا، یکی دیگر از شهرهای زیبا در سفر به بلغارستان که مکانی دنیاگردی و تماشای بلغارستان نیز هست، در دل خود جنگلی سنگی دارد که بازدیدش را نباید از دست داد. جنگل سنگی که از بستر دریایی کهنه به قدمت 50 میلیون سال، سر بیرون آورده است. ستون های سنگی توپر و توخالی که دنیاگرد ها آن را به جنگل سنگی می شناسند، در واقع درنتیجه عقب نشینی کردن آب دریا و تجمع رسوبات آهکی شکل گرفته اند. این جاذبه طبیعی یکی از میراث طبیعی بلغارستان است که بازدید و عکاسی از آن، حتما باید در فهرست شما قرار گیرد.

پارک و کاخ وارنا

برای آشنایی با بلغارستان بدانید که باغی زیبا با عمارتی باشکوه در آن که مطعلق به خانواده سلطنتی سابق بلغارستان بوده، این روزها به یکی از جاذبه های گردشگری بیلغارستان تبدیل شده است. پارک و کاخ وارنا می تواند انتخابی عالی برای گذران یک بعد از ظهر، پیاده روی و عکاسی باشد، بنابراین برای داشتن تعطیلاتی رمانتیک، بازدید از این پارک را نباید فراموش کنید.

مجموعه Barite

این مجموعه می تواند برترین راه برای آشنا شدن در بلغارستان با فرهنگ و سنت کشور بلغارستان باشد. مجموعه Barite که امکان سفر کردن در زمان را برای بازدید نمایندگان خود فراهم آورده، یکی از جاذبه های گردشگری وارنا است. درواقع این مجموعه یک موزه فضای باز است پر از خانه هایی با معماری قدیمی و وسایل و صنایع دستی که در گذشته دور مورد کاربرد بوده. بعلاوه در این موزه قوم نگاری، می توانید با لباس های سنتی مردم بلغارستان، فرهنگ، آواز، موسیقی و انواع رسوم آن ها در مناسبت های مختلف آشنا شوید. رستوران مجموعه نیز آماده پذیرایی از شما با محصولات محلی و گوشت تازه است. بنابراین از این موزه تماشا کنید و چند ساعتی زندگی را به سبک مردم بلغارستان قدیم، تجربه کنید.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

برای آشنایی با بلغارستان بدانید که کلیسای جامع الکساندر نوسکی که یکی از بزرگترین کلیساهای ارتودکس دنیا است، در مرکز شهر صوفیه، مرکز بلغارستان قرار گرفته. معماری بی نظیر این بنا که ساخت آن 30 سال به طول انجامید، به سبک نئو بیزانس است و تزئینات داخلی آن، به میزان نمای بیرونی کلیسا باشکوه و تماشای است.

حمام های رومی وارنا

در جنوب شرقی وارنا، یادگاری از روم ها برجای مانده که قدمت آن به سال 100 میلادی می رسد. این مجموعه حمام های قدیمی در واقع، بزرگ ترین حمام آب گرم اروپایی است که از آن دوران برجای مانده است. هرچند که بنا به طور کامل باقی نمانده است اما هنوز هم در قسمت هایی، دیوارها تا 25 متر ارتفاع دارند و با دقت به توضیحات راهنما، می توانید تمامی امکانات اولیه آن را دیده و کاربردشان را متوجه شوید. علاوه بر بنای اصلی حمام رومی، مسیر دسترسی به آن هم زیباست، مسیری که از دل طبیعت می گذرد و چشم انداز ای چشم گیر از اطراف را برایتان فراهم نموده.

موزه نیروی دریایی وارنا

در نکات آشنایی با بلغارستان وارنا، شهر ساحلی دنیاگردی باغارستان، تاریخی گره خورده با دریا دارد. موزه نیروی دریایی وارنا که در قسمت جنوبی باغ دریایی وارنا واقع شده است، دارای آثار تاریخی و با ارزشی مانند ناوشکن درازکی، لنگرهای قدیمی و تجهیزات کشتی، پرچم کشتی، مدال ها، دوربین های کشتی و اژدرها و ... است. بازدید از این موزه در بلغارستان از روزهای دوشنبه تا آدینه امکان پذیر است.

غذاهای بلغارستان

فرصت چشیدن طعم غذاهای بلغارستان را در سفر به بلغارستان به هیچ عنوان نباید از دست داد. اگر هوادار رستوران های لاکچری و پر هزینه نیستید،نانوایی های بلغارستان می تواند برترین گزینه برای شما باشد زیرا انواع غذاهای حاضری بلغاری و اسنک های محلی هم دارند.لیوتنیستا یا سوپ سیرابی، با ادویه های فراوان تهیه می گردد و می توانید با استفاده از روغن زیتون و یا سرکه، طعم آن را مطابق میل خود تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که زمان سرو این سوپ در رستوران ها، ساعات اولیه صبح در سفر به بلغارستان است.

تاراتور یا آبدوغ خیار را در فصل گرما بلغارستان در سفر به بلغارستان خود نباید از دست داد. تاراتور طبعی خنک دارد و از ماست،خیار،سیر،شوید و گاهی اوقات تکه های گردو و حتی یخ درست می گردد، دقیقا شبیه آبدوغ خیار خودما، اما با ماست بلغاری.

کباب چه که ترکیبی از غذای یوگسلاوی به نام کباب پیسی (ćevapčići) و غذای رمانیایی به نام میتیتی (mititei) است، یکی از غذاهای اصلی و محبوب بلغاری و در مجموعه نکات آشنایی با بلغارستان است.

موساکا معروف و شناخته شده در سفر به بلغارستان از سیب زمینی، تخم مرغ و گوشت چرخ نموده تهیه می گردد. موساکا در بین مردان بلغارستان شبیه به خورشت قورمه سبزی ما است و حتی صرب المثلی دارند که می گوید اگر زنی توانست موساکا را به خوبی طبخ کند،حتما با آن ازدواج کن.

حقایقی جالب در باره بلغارستان

در سفر به بلغارستان اگر سرتان را به چپ و راست تکان دهید، یعنی بله و اگر سرتان را به بالا و پایین تکان دهید یعنی نه! دقیقا برعکس چیزی که فکرش را می کردید. بنابراین بهتر است از کلمات بین المللی yes و no بهره ببرید و یا کلمه دا به معنای بله .

اما عجیب تر از این حرکت قراردادی، تعطیل رسمی بودن روزی است که دو راهب بلغاری، الفبای سیرلیک را اختراع نموده اند.

بلغارستان به روغن گل رز و حصولاتی که از آن تهیه می نماید مشهور است و همین طور هم، پنیر بلغاری، بنابراین هر دو آن ها را امتحان کنید. آن ها معتقدند که یونانی ها دستور ساخت پنیر فتا را از آن ها دزدیده اند و آنقدر در زمینه پرورش گل رز و روغن آن شناخته شده هستند که هرساله، فستیوال 100 گل رز را همراه با رژه مخصوص به آن برگزار می نمایند.

جالب ترین رسم آن ها اما شاید، بابا مارتا باشد، هدیه دادن مارتنتسا به یکدیگر، در روز اول ماه مارس. آن ها این دستبند را تا زمانی که درختان شکوفه بدهد بر دست دارند. با شکوفه دادن درختان اما آن ها را به نشانه خوش آمدگویی به بهار، به درختان آویزان می نمایند و چه رسمی زیباتر از این.

سوغات بلغارستان

خرید سوغاتی در سفر به بلغارستان یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر است. زمانی که شما قسمتی از فرهنگ پر رمز و راز یک کشور را به یادگار با خودتان به خانه می برید و یا به عزیزانتان هدیه می کنید. وسیله و یا لباسی که با هر بار تماشا و بوییدن آن، خاطرات زندگی در کشوری دیگر برای آشنایی با بلغارستان برایتان زنده می گردد. شرنا سول (مخلوطی از چندین ادویه) ، روغن گل رز و محصولات مربوط به آن، ماسک کوکر (پوششی کلاه مانند مربوط به جشن کوکری برای ترساندن ارواح)، لباس محلی، مارتنتسا (عروسک های نخی سفید و قرمز که با آمئن بهار هدیه می دهند) و ... از جمله سوغات بلغارستان هستند.ماسک کوکر

مارتنتسا

لباس محلی

اطلاعات ضروری برای سفر به بلغارستان

همان طور که از معروفیت ای شکور یعنی سرزمین کوهستان ها تعیین است، آب و هوای آن، متغیر می باشد. در قسمت شمالی بلغارستان، تابستان ها گرم و زمستان ها سرد است اما در ناحیه جنوب شرقی آن، دریای سیاه، هوای آن را مدیترانه ای و معتدل ساخته. در کل اما می توان گفت که ماه های جولای و آگوست و می تا اکتبر با داشتن هوایی ملایم، می تواند زمان مناسبی برای سفر شما باشد.از نظر امنیت نیز، بلغارستان را می توان کشوری امن دانست با مردمانی مهربان و خونگرم اما با این حال، همواره باید احتیاط را در کشوری بیگانه رعایت کرد. بنابراین در اماکن شلوغ مراقب لوازم شخصی خود باشید، آخر شب ها در محله های پایین شهر و خلوت رفت و آمد نکنید و از تبدیل کردن پول خود در خیابان ها، جدا خودداری کنید.برای کاهش دادن هزینه های سفرتان نیز می توانید از هاستل ها بهره ببرید. درضمن تورهای پیاده روی رایگانی نیز در شهر وجود دارد که همراه شدن با آن ها در محله های دنیاگردی مانند اطراف کلیسای جامع وارنا، می تواند هزینه های شما را کاهش دهد علاوه بر اینکه ازتوضیحات یک راهنما نیز، بهره مند می شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1592

به "آشنایی با بلغارستان ، سفر به زیباترین جاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بلغارستان ، سفر به زیباترین جاهای بلغارستان (تور ارزان بلغارستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید