جاذبه های گردشگری ارمنستان

به گزارش مجله فازنما، ارمنستان کشوری محصور در میان کوه های قفقاز است که در حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد. بسیاری از مسافران کمتر به ارمنستان به اسم یک منطقه درجه یک گردشگری نگاه می نمایند. اما زمان آن رسیده که به این کشور به اسم یک مقصد گردشگری، بیشتر توجه کنیم. کلیساهای قدیمی دنیا، هتل های تازه در مرکز شهر و حتی رستوران ها و کافه های معروف ارمنی از جمله دلایل اصلی برای سفر به این کشور است.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

مکانی مقدس

اینکه چطور این معبد از روم باستان به جای مانده است، موضوع بحث های بسیاری است (با توجه به تهاجم های بیشماری که به این منطقه شده است). اما روشن است که ساختار بزرگ کلونی و ستون های معبد گارنی (Garni) بقایای گرانبهایی از معماری اوراسیا است. این بنا در قرن اول میلادی ساخته شده است. معبد گارنی برای آیین مهر پرستی بوده و تنها اثر باستانی غیر مسیحی در کشور ارمنستان می باشد. گرچه بعضی محققان اعتقاد دارند که این مکان آرامگاه یکی از پادشاهان ارمنی یا محل اقامت دائمی حاکمان وقت بوده است.

پایکوبی

همه با پا ضربه می زنند، می گردند و می پرند و در هوا می چرخند؛ پایکوبی ارمنی به خودی خود یک جاذبه بی نظیر است. نام این پایکوبی به Kochar معروف است.

به پایین نگاه نکن

تله کابین کابلی بال های تاتو (Wings of Tatev) در حدود 200 متری زمین قرار گرفته است. این تله کابین در راستا کلیسای تاتو (Tatev) قرار گرفته است. تله کابین بال های تاتو یکی از طولانی ترین تله کابین های دنیا است که دارای طول 5752 متر است و این راستا بدون توقف طی می گردد.

یادگاری های شوروی

برج های فضایی قدیمی، ساختمان های دولتی نئوکلاسیک و خروشچوواک های (Khrushchyovka) ویران شده (خروشچوواک نام غیررسمی بلوک های سیمانی مقرون به صرفه قیمت یا آپارتمان های سه تا پنج طبقه بودند که در منطقه شوروی در سراسر دهه 1960 ساخته می شدند) یادگاری از اتحاد جماهیر شوروی است. در ایروان یک نام بارها تکرار می گردد: الکسنادر تامانیان (Alexander Tamanian)، معمار ارمنی که نقشه خیابان های شهر، نقشه آبشارها، خانه اپرا و میدان جمهوری را طراحی نموده است.

طرحی نو در ایراوان

مجموعه ای لوکس به نام هتل الکساندر در سال 2018 در ایروان افتتاح شد. این هتل با میدان جمهوری پنج دقیقه فاصله دارد. سالن اسپا، اتاق بخار، جکوزی، استخرها و سالن های بازی در پشت ساختمان صورتی به انتظار گردشگران است تا بعد از گشت و گذار در میان شهر و خیابان های ایروان به این هتل پناه بیاورند.

یک جایگاه در میان میزهای بسیار

غذاهای ارمنستان بسیار لذیذ هستند و خیلی سریع آماده می شوند. در میان منوی رستوران های ارمنستان می توانید به راحتی سیب زمینی، گوشت گوسفند که اصولا به همراه سس مایونز یا سس گوجه فرنگی طبخ شده را پیدا کنید. یکی از مهم ترین غذاهایی که در ارمنستان به شدت هوادار دارد، دلمه است. برای طبخ دلمه، مواد اصلی که شامل گوشت گوسفند، سبزیجات و ادویه خاصی است را داخل برگ درخت انگور پیچیده و در سس مخصوص می پزند. لهمجون (Lahmjun) هم نوعی پیتزا است که در میان گردشگران ارمنستان بسیار محبوب است.

قفقاز جنوبی

قفقاز جنوبی یک منطقه جغرافیایی است که در مجاورت کوه های قفقاز و بر روی مرز اروپای شرقی و آسیای غربی قرار گرفته است. منطقه قفقاز جنوبی تقریبا برابر است با گرجستان فعلی، آذربایجان و ارمنستان. از سال 2015 یک تیم بین المللی متشکل از جویندگان حقیقت برای کشف راستای به نام Transcaucasian Trail بسیار کوشش کردند تا به بعضی از منطقه ها دور افتاده قفقاز دسترسی پیدا نموده و به این منطقه ها سفر نمایند. آخرین بخشی که کامل شده در حدود 60 مایل است. این راستا در پارک ملی دیلیجان (Dilijan) قرار گرفته است که در این منطقه کلیساهای مشهوری هم وجود دارد. ثبت نام برای پیاده روی در این راستا از ماه ژوئن شروع می گردد.

قدیمی ترین کلیسای جامع دنیا

کلیسای اچمیادزین (Echmiadzin) در اوایل قرن چهارم میلادی تاسیس شد. این کلیسا اولین کلیسای جامع ارمنستان و قدیمی ترین کلیسای جامع دنیا است. بر دیوارهای داخلی کلیسا تصاویری که از کتاب مقدس الهام گرفته شده، نقش بسته است. نقاشی های طلایی بر دیوار این کلیسا در زمان تابش نور در قبل از ظهر و هنگام ظهر شما را به راحتی تحت تاثیر قرار می دهد.

بناهای صخره ای

شما می توانید هفته ها در ارمنستان در میان کلیساها بچرخید و باز هم کلیسایی وجود داشته باشد که ندیده باشید، اما تماشا یکی از این کلیساها را نباید از دست بدهید: کلیسای گغارد (Geghard). این کلیسا جزو سایت های میراث دنیای یونسکو است. مجتمع کلیسایی labyrinthine شامل یک صلیب سنگی گرانبها است و علاوه بر آن، کلیسا متعلق به قرن 13 است. بعضی از این کلیساها بر روی صخره ساخته شده اند و از دیوارهای صخره ها سال ها به اسم مکانی برای روشن کردن شمع استفاده شده است.

آتشی با گوشت و آتش

گوشت، نمک و آتش تمام چیزهایی است که شما احتیاج دارید تا خورواتس های (khorovats) ارمنی تهیه کنید. این کباب ها را می توانید از گوشت مرغ، گوسفند و گاو تهیه کنید. ارمنی ها کباب های مختلفی دارند که به شکل های متفاوت طبخ می شوند. یک نوع طبخ استادانه کباب به این شکل است که گوشت را به ابعاد کوچک تکیه تکیه نموده، آنها را به سیخ زده و بر روی شعله مستقیم آتش قرار داده و زمانی که گوشت آبدار شده، از روی آتش برمی دارند که بسیار شبیه به کباب درست کردن ما ایرانی هاست.

یادبود فراموش نشدنی

در سال 1915 حداقل یک میلیون ارمنی کشته شدند و میلیون ها ارمنی مجبور شدند از خانه خود به سمت شرق ترکیه فرار نمایند. این بنای خاکستری عمدا به این رنگ ساخته شده است. این بنا بخشی از مجسمه یادبود Tsitsernakaberd است که به اسم نماد یکتاپرستی مردم ارمنستان ساخته شده است. در مرکز بنا، آتشی جادوانه روشن و از زمان افتتاح در حال سوختن است. برای مطلع شدن از جزئیات این نسل کشی باید به موزه مجموعه سر زد و با تماشا مصنوعات و تصاویری که از این واقعه تلخ جمع آوری شده از جزئیات این تراژدی مطلع شوید.

سرزمین دریاچه ها

دریاچه سوان 16 درصد از سرزمین ارمنستان را پوشانده است، که ساحل آن برای گردشگران بسیار مجذوب کننده است. این منطقه در تابستان بسیار خنک و برترین فصل بازدید را دارد. هنگام غروب و شب برترین زمان برای گرفتن عکس های کارت پستالی است. در طول روز هم آب بسیار درخشان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1160

به "جاذبه های گردشگری ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید