ببینید ، پرواز بزرگترین هواپیمای دنیا با محموله مرموز

به گزارش مجله فازنما، استراتولانچ، سازنده بزرگ ترین هواپیمای دنیا دیروز برای نخستین بار نمونه اولیه پرنده هایپرسونیک Talon-A را بر روی خود از زمین بلند کرد و دوباره فرود آورد. Roc در نهایت می خواهد در آسمان این پرنده را رها کند تا آزمایش های فراصوت خود را انجام دهد.

ببینید ، پرواز بزرگترین هواپیمای دنیا با محموله مرموز

به گزارش خبرنگاران، دیجیاتو نوشت: شرکت استراتولانچ به تازگی توانسته با بزرگترین هواپیمای دنیا یعنی Roc یک پرنده هایپرسونیک را از زمین بلند نموده و فرود بیاورد.

استراتولانچ، سازنده بزرگ ترین هواپیمای دنیا، دیروز برای نخستین بار نمونه اولیه پرنده هایپرسونیک Talon-A را بر روی خود از زمین بلند کرد و دوباره فرود آورد. Roc در نهایت می خواهد در آسمان این پرنده را رها کند تا آزمایش های فراصوت خود را انجام دهد.

هواپیمای غول پیکر Roc آدینه همین هفته با پیروزیت وسیله نقلیه هایپرسونیک Talon-A (TA-0) را در آسمان صحرای موهاوی در کالیفرنیا به پرواز درآورد و نشان داد که می تواند به ابزاری برای رهاسازی پرندهای فراصوت در میانه آسمان تبدیل گردد. چند ماه پیش استراتولانچ از انجام چنین کاری در امسال میلادی خبر داده بود.

براندون وود، معاون برنامه ها و عملیات های استراتولانچ در یک کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران گفت: این اولین پرواز آزمایشی یکپارچه از سامانه پرتاب Talon ماست. از این جا به سمت پروازهای پیچیده تر و کاربردی تر برای تست بِد هایپرسونیک خود می رویم.

بزرگ ترین هواپیمای دنیا در این عملیات نمونه اولیه Talon را با مقدار 8.5 متری در بخش مرکزی زیر بال 117 متری خود داشت. با این حال، Talon در حین این پرواز از Roc جدا نشد. این پرواز در مجموع حدود پنج ساعت طول کشید و حداکثر ارتفاع Roc به 7 هزار متر رسید. استراتولانچ می گوید تمام اهداف این پرواز به درستی انجام و تکمیل شده است.

  • سالانه 20 تا 30 نفر در ایران هواپیما می خرند | با 2 میلیارد تومان هواپیمای شخصی خریداری کنید! | جت شخصی از 40 تا 100 میلیارد تومان!

زاخاری کرور، مدیرعامل این شرکت به خبرنگاران گفت: از این که دیدم این دو وسیله نقلیه به همراه یکدیگر از زمین بلند شدند و به آسمان رفتند، به وجد آمدم. تماشا عملکرد مشترک محصولات پروازی ما نشان دهنده برداشتن یک گام دیگر به سمت استفاده منظم و چندباره از پرنده های هایپرسونیک است.

استراتولانچ در حال توسعه مجموعه ای از پرنده های Talon است که به عنوان بستری برای آزمایش های هایپرسونیک تا حداکثر سرعت 6 ماخ یا 6 برابر سرعت صوت به کار می روند. پرواز روز آدینه هشتمین پرواز آزمایشی Roc بود اما این هواپیما برای اولین بار یک پرنده دیگر را با خود حمل می نماید.

این شرکت حالا در ماه دسامبر به آزمایش رهاسازی TA-0 می پردازد و اگر این عملیات پیروز باشد، اولین پرواز هایپرسونیک TA-1 در سال 2023 انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1562

به "ببینید ، پرواز بزرگترین هواپیمای دنیا با محموله مرموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، پرواز بزرگترین هواپیمای دنیا با محموله مرموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید