جاذبه های گردشگری سویل

به گزارش مجله فازنما، سویل برای هر شخصی و با هر سلیقه ای ایده آل است. از بناهای کاتولیک و موریش گرفته تا میدان گاوبازی تاریخی و از کافه های زیبا تا محله های قدیمی و قارچ های بزرگ چوبی، همگی از هترین جاذبه های گردشگری سویل هستند که باعث محبوبیت این شهر در میان گردشگران شده است. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا برترین جاذبه های گردشگری سویل، این مرکز اندلسی را به شما معرفی کنیم. نکته حائز اهمیت برای ایرانیان اخذ ویزای اسپانیا است که در مجله گردشگری دورونزدیک کامل به آن پرداخته ایم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه های گردشگری سویل

برترین جاذبه های توریستی سویل

قصر رویال آلکازار

علاوه بر کلیسای جامع، یکی از بناهای مهم سویل، قصر رویال آلکازار است. ساخت این قصر باشکوه در قرن دهم میلادی شروع شد؛ زمانی که امویان یک قلعه موریش را متصل به دیوارهای شهر رومی ها ساختند. البته در قرن دوازدهم بود که اولین قصر سلطنتی در این مکان بنا و به وسیله سلسله الموحد اداره شد. تغییرات این قصر تا قرن نوزدهم ادامه داشت و این تغییرات باعث شد بنایی که اکنون وجود دارد، ترکیبی از معماری موریش، رنسانس و مدجن باشد. طبقات بالایی آلکازار محل اقامت خاندان سلطنتی اسپانیایی سویل است که قدیمی ترین قصر سلطنتی اروپا است که به طور مداوم استفاده شده است. جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

کلیسای جامع سویل

بزرگ ترین بنای کاتولیک سویل، بزرگ ترین کلیسای کاتولیک در دنیا است. این مجموعه شگفت انگیز گوتیک که دارای 80 کیسا و بلندترین شبستان در اسپانیا است، در سال 1401 در مکانی مسجد پیشین این شهر ساخته شد. عملیات ساخت این کلیسا بیش از 100 سال ادامه پیدا کرد و در نهایت در سال 1507 به اتمام رسید. ساخت کلیسای جامع سویل توانست تیم طراحی این کلیسا را به هدف خود برساند. آنها قصد داشتند بنایی چنان باشکوه را بسازند که هر فردی با تماشا آن دچار شگفتی شود. برترین هتل های سویل

برج زنگ جیرالدا

هرآنچه از مسجد بزرگ سویل به جای مانده، تنها بخشی از مناره آن است که اکنون به برج زنگ جیرالدا در کلیسای جامع تبدیل شده است. این برج یکی دیگر از جاذبه های توریستی سویل است. مناره که در دوران سلطنت الموحد ساخته شد، در ابتدا دارای گوی های مسی در قسمت بالایی خود بود اما این گوی ها در زلزله سال 1365 تخریب شدند. حکم رانان تصمیم گرفتند صلیب مسیحیت و برج زنگ را جایگزین مناره و گوی ها نمایند.

کاسا دِ پیلاتوس

این عمارت زیبا که قدمت آن به قرن 15 تا 16 باز می شود، یکی از زیبایی های پنهان سویل است که دارای باغ های زیبایی مشابه باغ های آلکازار اما در اندازه کوچک تر است. این عمارت در اواخر دهه 1400 ساخته شد و یکی از ساختارهای کلاسیک سویل با سبک اندلسی به شمار می رود. ظاهر باشکوه این قصر باعث شد در دو فیلم مطرح به عنوان لوکیشن استفاده شود: لارنس عربستان در سال 1962 و شوالیه و روز در سال 2010.

میدان گاوبازی

میدان گاوبازی مائسترانزا از مجذوب نماینده ترین میادین اسپانیا است. ساخت این بنا در سال 1761 شروع شد و در سال 1881 به انتها رسید. دروازه شاهزاده که ورودی اصلی این میدان است و دروازه آهنی سیاه از کارهای پدرو رولدان هستند و در اصل در اختیار کلیسا بودند. برای ماتادورها عبور از این درها درحالیکه دوستان ماتدورشان آن ها را بر روی شانه های شان حمل می کردند از بزرگ ترین افتخاراتی است که در زندگی خود به دست می آورند. موزه مائسترانزا تاریخچه ای از گاوبازی و تورهای روزانه را در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

تور دل اورو

برج مراقبت تور دل اورو، که قدمت آن به قرن سیزدهم باز می شود به برج طلا نیز معروفیت دارد. این برج به وسیله حاکمان الموحد در سال های 1220 و 1221 ساخته شد و پس از آن دچار تغییرات زیادی شده است. امروزه موزه دریایی کوچک اما جالب سویل در این برج واقع شده است.

پلازا اسپانا

یکی دیگر از بناهای مدجن و کلاسیک سویل پلازا اسپانا نام دارد. این بنای باشکوه در سال 1928 به منظور آماده سازی سویل برای میزبانی نمایشگاه Ibero-American در سال 1929 ساخته شد. در قسمت جلویی این ساختمان که به شکل هلال ماه است خندق هایی پر آب و یک فواره در مرکز محوطه قرار گرفته شده اند. این بنا ترکیب زیبایی از سبک معماری رنسانس و مدجن است که کمی استایل آرت دکو نیز بر روی نمای رنگی ساختمان نیز دیده می شود. روی خندق های پرآب محوطه امکان قایق سواری برای توریستان فراهم شده است.

پارک ماریا لوییزا

به منظور آماده سازی سویل برای نمایشگاه Ibero-Americanدر سال 1929، بخش جنوبی شهر با هزینه های زیادی مجهز شد. یکی از مکان هایی که در این بخش ساخته شد، پارک ماریا لوییزا ست. این پارک یک باغ گیاه شناسی و بزرگ ترین و مجذوب نماینده ترین پارک اندلس است. این پارک مکان مناسبی برای گردش های بهاری است و گونه های متنوعی از گل ها، گیاهان و انواع پرندگانی چون کبوتر، اردک، قو و طوطی در آن دیده می شوند. برکه ها و فواره ها و درختان گرمسیری و موزه هنرها و سنت های سویل از دیگر جاذبه های این پارک هستند.

سانتا کروز

محله قدیمی یهودی نشین در سویل به نام سانتا کروز یکی از معروف ترین مکان های اندلس است. امروزه این محله قلب تاریخ سویل است و اولین مکانی است که توریستان در بدو ورود به سویل به آنجا می فرایند.خیابان های باریک و سنگ فرش و میدان های مجذوب نماینده و رمانتیک و کافه های دوست داشتنی ازجمله جاذبه های توریستی سویل هستند که این مکان را در بین توریستان به محبوبیت رسانده اند. تجربه تماشا سانتا کروز برای اولین بار خود یک تجربه فراموش نشدنی است.

بالکن رومئو و ژولیت

در قلب سانتاکروز یک کوچه باریک به نام کاله آگوئا وجود دارد که از روی کانال آبی ای که از دیوارهای قصر موریش می گذشت نام گذاری شده است. این کوچه اسرارآمیز شما را به پلازا آلفارو که مکانی رمانتیک و همواره پر از توریست است می رساند. در این مکان توریستان را می بینید که دوربین ها یا موبایل های شان را به سمت ساختمانی گرفته اند که گفته می شود شبیه بالکنی که در فیلم رومئو و ژولیت وجود دارد است. چه این چشم انداز ساختگی باشد چه واقعی، می توانید با تماشا آن رومئو را در حال بالا رفتن از نمای زیبای ساختمان تصور کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1299

به "جاذبه های گردشگری سویل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری سویل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید