تور ارزان استرالیا: چین: یاری آمریکا و انگلیس به استرالیا اشاعه تسلیحات هسته ای است

به گزارش مجله فازنما، چین با محکوم کردن همکاری آمریکا و انگلیس برای دستیابی استرالیا به زیردریایی های هسته ای، آن را اقدامی در راستای اشاعه تسلیحات هسته ای دانست.

تور ارزان استرالیا: چین: یاری آمریکا و انگلیس به استرالیا اشاعه تسلیحات هسته ای است

با تور ارزان استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش، وانگ کان نماینده چین در سازمان ملل با محکوم کردن معاهده همکاری آمریکا، انگلیس و استرالیا مبنی بر یاری به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های هسته ای، آن را اقدامی در راستای اشاعه تسلیحات هسته ای دانست.

نماینده چین در سازمان ملل در بیانیه ای بیان کرد: چنین یاریی به استرالیا که کشور دارنده تسلیحات هسته ای نیست، باعث افزایش اشاعه مواد و فناوری های هسته ای می گردد. چنین یاریی با هدف و تعهدات اصلی پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته ای در تضاد است.

معاهده همکاری نو در حوزه هند و اقیانوس آرام، به وسیله جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا، به امضا رسید که بر اساس آن آمریکا و انگلیس فناوری زیردریایی هسته ای خود را در اختیار استرالیا خواهند گذاشت.

ژائو لیجیان ، هم در کنفرانسی خبری در این باره حضور یافت و در واکنش به معاهده دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا آن را غیرمسئولانه و باعث بی ثباتی در منطقه دانست.

فرانسه: بایدن هم مانند ترامپ از پشت خنجر می زند

واکنش آژانس بین المللی انرژی اتمی به پیمان دفاعی آمریکا، انگلیس و استرالیا

سران کشور های آمریکا، انگلیس و استرالیا شب گذشته در نشستی سه جانبه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، توافقنامه همکاری در زمینه دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1201

به "تور ارزان استرالیا: چین: یاری آمریکا و انگلیس به استرالیا اشاعه تسلیحات هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استرالیا: چین: یاری آمریکا و انگلیس به استرالیا اشاعه تسلیحات هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید