معرفی 56 شرکت دانش بنیان و خلاق که فناوری های کلان داده را گسترش می دهند

به گزارش مجله فازنما، 56 شرکت دانش بنیان و خلاق در کشور فعالیت می نمایند تا فناوری های حوزه کلان داده و داده کاوی را توسعه دهند.

معرفی 56 شرکت دانش بنیان و خلاق که فناوری های کلان داده را گسترش می دهند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ کلان داده ها را برای توصیف مقادیر بزرگی از داده به کار می برند که روز به روز بیشتر مشاغل را درگیر خود می نماید. از کلان داده ها می توان برای استخراج اطلاعات مورد احتیاج برای تصمیم گیری استفاده و با تجزیه و تحلیل آن ها تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. استفاده از این داده ها مزایایی، چون کاهش هزینه، کاهش زمان صرف شده، توسعه محصول جدید و ارائه پیشنهادات بهینه و تصمیم گیری هوشمندانه دارد.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در راستای توسعه استفاده از این داده های هوشمند در کوشش است تا استفاده از فناوری های حوزه کلان داده و و داده کاوی را در کشور و در کسب و کار ها ارتقا دهد. بر همین مبنا نیز از 56 شرکت فعال در این حوزه حمایت می نماید.

پلتفرم مدیریت هوشمند و اتوماتیک پس انداز ها یکی از محصولات توسعه یافته در این حوزه است که توسط شرکت درایه پرداز نیروان طراحی و فراوری شده است. نرم افزار اتوماسیون نظام مهندسی ساختمان افق نیز محصولی فراوری شده دیگر توسط شرکت اندیشه فناوری اطلاعات قرن است.

راه کار های هورخش کیهان شرکت دیگری است که در این حوزه با ارائه خدمات برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و تحلیل و مصورسازی بیگ دیتا فعالیت می نماید. شرکت ابر داده گزاران کران سو هم از دیگر مجموعه های فعال در این زمینه است که محصول کلان داده بصیر را طراحی و فراوری نموده است. شرکت سرمایه گستر هرمس نیز با محصول معامله گر اتوماتیک خود به این میدان آمد.

موسسه علم و دانش ماه و مهر، دانش سپهر نوین آرین، پردازش اطلاعات اقتصادی نوآوران امین، شرکت مدیریت روشمند، شرکت تحلیل افزار مبتکر میراث، پویا رسانه ایرانیان، یافتار پژوهان پیشتاز رایانش، برنامه سازان شبکه داتیس، داده پردازان آزرم، سفیران سلامت و نشاط، افق سیمای خورشید و شرکت تحلیلگران جریان ساز فناور ایرانیان از دیگر مجموعه های فعال و حمایت شده این حوزه هستند.

بعضی از محصولات فراوری شده در زمینه داده های کلان نیز شامل سامانه مبارزه با پولشویی، نرم افزار پیش بینی زمین لغزش لرزه ای IELP، سامانه هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، سیستم جامع تحت وب اتوماسیون بازار برق، نرم افزار جامع جمع آوری اطلاعات، استخراج اطلاعات مفید از وب، سامانه هوش تجاری می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1072

به "معرفی 56 شرکت دانش بنیان و خلاق که فناوری های کلان داده را گسترش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 56 شرکت دانش بنیان و خلاق که فناوری های کلان داده را گسترش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید