10 ایده کارآفرینی برای سال تازه با سرمایه کمتر از 5 میلیون تومان

به گزارش مجله فازنما، کارآفرینی روشی است که در آن، فرد کوشش می نماید تا کسب وکار جدیدی راه اندازی کند یا به طرزی نو به مسائل نگاه نموده و برای حل آن ها راهی پیدا کند. در این نوشته، 10 ایده کارآفرینی با سرمایه کم را آنالیز می کنیم اما قبل از آن، به تعریف کارآفرینی و ویژگی های یک کارآفرین پیروز می پردازیم. با ما همراه باشید.

10 ایده کارآفرینی برای سال تازه با سرمایه کمتر از 5 میلیون تومان

تعریف کارآفرینی

کارآفرینی در معنای تازه، به معنای خلق یک ارزش مادی یا معنوی تازه به کمک کوشش متعهدانه و خلاقیت در استفاده از مواد اولیه و روش های فراوری است؛ شاید بتوانیم مثال های این خلاقیت را در ایجاد شغل برای افراد بیشتر یا فراوری یک محصول تازه در بازار بدانیم.

ویژگی های یک فرد کارآفرین

جدول زیر و مقایسه یک فرد کارآفرین با فردی که تفکر سنتی دارد، به شما کمک می نماید تا متوجه شوید یک کارآفرین چه ویژگی هایی دارد و کدام دسته از کوشش ها و ایده های او هستند که منجر به فراوری یک ارزش می شوند:

فردی با طرز تفکر کارآفرینی...فردی با طرز تفکر سنتی...
عمل گراست و کوشش می نماید تا ایده هایش عملی شوند.کمال گراست و دوست دارد وظایفش به برترین روش انجام شوند.
به توسعه کسب وکارش فکر می نماید.به ارتقای شغلی فکر می نماید.
آغاز به برنامه ریزی و انجام کارها می نماید.منتظر زمان مناسب می ماند.
برای رؤیاهایش برنامه ریزی می نماید.فقط رؤیاپردازی می نماید.
برای او زمان اهمیت دارد.فقط به عایدی و پول بیشتر فکر می نماید.
هوشمندانه کار می نماید.سخت کار می نماید.

دسته بندی زمینه های مناسب برای کارآفرینی با سرمایه کم

در نظر داشته باشید شغل های پیش رو را برای راحتی شما سه دسته فراوری محصول، ارائه خدمات و کمک به دیگر کسب وکار ها تقسیم نموده ایم تا بسته به احتیاج و توانایی های خود به سراغ آن ها بروید.

1- فراوری محصول

دنیای کارآفرینی محل ارائه ایده های نو است؛ به سراغ احتیاج های اطرافیان خود و مردم جامعه بروید و آن ها را شناسایی کنید. بعد از آن، احتیاج به یک کارگاه فراوریی، لوازم اولیه و نیروی کار دارید.

2- ارائه خدمات

ارائه خدمات، یکی دیگر از بستر هایی است که می توانید در آن به کارآفرینی مشغول شوید. در این نوع از کارآفرینی، شما شرکت یا مؤسسه ای را تشکیل می دهید که در آن خدمات خاصی برای مشتریان ارائه می گردد. این خدمات می تواند در دسته نظافتی، حمل ونقل، تعمیر یا حتی فروش محصولات باشد.

3- کمک به دیگر کسب وکارها

کسب وکارهای بی شماری در ایران مشغول ارائه کالا یا خدمات به مشتریان هستند. شما هم می توانید شرکتی ایجاد کنید که به این کسب وکارها در رسیدن هدف هایشان کمک کند؛ برای مثال، می توانید فروشگاهی ایجاد کنید که کالا های دیگر کسب وکارها را در آن به فروش برسانید و درصد معینی از سود را بگیرید؛ یا به دیگر مشاغل در حمل ونقل کالا هایشان کمک برسانید.

معرفی 10 ایده کارآفرینی با سرمایه کم

همهٔ ایده هایی که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم می توانند به عنوان شغل های یک نفره انجام شوند. به مرور زمان می توانید افراد تازه ای را با مهارت خود آشنا نموده و برای آن ها هم عایدیی ایجاد کنید. هزینه پیش احتیاج تمام این شغل ها کمتر از 5 میلیون تومان است.

1- کارگاه فراوری صابون

پس از استفاده زیاد مردم از مواد بهداشتی شیمیایی، مدتی است سلامتی در درجه اول قرار گرفته است و بیشتر مردم به سمت استفاده از صابون ها و شوینده های دست ساز و طبیعی رفته اند. ازاین رو، کسب وکار فراوری صابون می تواند بسیار عایدیزا باشد.

برای کارآفرینی در این زمینه، احتیاج به یک مکان و کارگاه فراوری دارید که می تواند بخشی از خانه تان باشد. بعلاوه فردی از تیم شما باید به فرمول های ساخت صابون آشنایی داشته باشد. در کنار آن، بخش برندینگ و فروش محصولات هم اهمیت بالایی دارد. شما می توانید انجام این وظایف را در ابتدا با دو نفر و در خانه خود آغاز کنید و به مرورزمان کارگاهتان را توسعه دهید.

2- کارگاه فراوری صنایع دستی

صنایع دستی و خلق محصولات تازه، زیبا و کاربردی همیشه بخش مهمی از فرهنگ ما ایرانیان را تشکیل داده است. برای کارآفرینی در زمینه فراوری صنایع دستی، شما باید ابتدا نوع وسیله فراوریی مدنظر خود و تکنیک ساخت آن را معین کنید. سپس مقداری محدود از مواد اولیه را تهیه نموده و به کمک تیم خود آغاز به ساخت صنایع دستی کنید. پس از بازاریابی و آغاز فروش، تعداد و تنوع محصولات فراوریی خود را بالاتر ببرید.

بعضی از نمونه صنایع دستی مناسب عبارت اند از:

تابلوفرش، گلیم و جاجیم

ظروف سرامیکی و سفالی

دست بند و زیورآلات

3- طراحی اپلیکیشن موبایل

در دنیای مدرن امروز بسکمک از افراد ترجیح می دهند تا برای کسب وکارهای اینترنتی خود اپلیکیشنی داشته باشند یا ایده هایی در این زمینه دارند و نمی دانند چطور باید ایده خود را به اپلیکیشن تبدیل نمایند. شما می توانید با همکاری با چند برنامه نویس و طراح اپلیکیشن، تیمی بسازید که در این زمینه به افراد مختلف کمک می نماید. افراد این تیم می توانند به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند و بنابراین برای اجرای این ایده کارآفرینی حتی احتیاجی به اجاره کردن یک دفتر کار نخواهید داشت و هزینه آغاز کار شما بسیار کمتر می گردد.

4- مدیریت شبکه های اجتماعی

بسکمک از اینفلوئنسرها و مدیران فروشگاه های اینترنتی، احتیاج به ادمین هایی برای صفحات خود در شبکه های اجتماعی دارند. با ایجاد یک تیم می توانید به راحتی مسئول پاسخ دادن به پیغام های این فروشگاه ها شوید و حساب های آن ها را مدیریت کنید. این کار هم می تواند به صورت دورکاری انجام گردد و احتیاج نیست اعضای تیم در محل کار حضور داشته باشند.

برترین فرصت های شغلی برای ادمین شبکه های اجتماعی را ببینید

5- فراوری محتوا در یوتیوب یا اینستاگرام

در سال های اخیر، یوتیوب و اینستاگرام به منبع عایدی بسکمک از افراد تبدیل شده اند. شما می توانید با استخدام افراد متخصص مثل عکاس و فیلم بردار و نویسنده، آغاز به کار حرفه ای در حوزه فراوری محتوا کنید و بعد از فالوئرگیری پیجتان از این طریق سودآوری کنید. چالش اجرای این ایده کارآفرینی فقط حفظ تنوع و خلاقین درباره موضوعاتی است که می توانید با آن ها فراوری محتوا کنید.

6- کارگاه فراوری شمع

شمع و عود، دو مهمان شرقی ای هستند که امروزه به خانه های بسکمک از ما راه یافته اند و کمک می نمایند تا آرامش بیشتری را در محل زندگی مان تجربه کنیم. شما می توانید با تهیه مواد اولیه شمع سازی و یادگیری تکنیک های آن، آغاز به ساخت شمع های متنوع کنید. می توانید کار خود را با کمک یک نیروی دیگر آغاز کنید و به مرور زمان تعداد کارکنان را افزایش دهید.

7- شرکت تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی حوزه های مختلفی را پوشش می دهند و می توانند در تبلیغات به صورت مجازی و فیزیکی به کمک کسب وکارهای مختلف بیایند. شما می توانید با داشتن یک گرافیست متخصص، یک ادمین سوشال مدیا و یک فراورینماینده حرفه ای محتوا، به فراوری محتوای تبلیغاتی برای کسب وکارهای متنوع بپردازید. نکته مهم درباره اجرای این ادیه کارآفرینی امکان آغاز آن به صورت دورکاری و پرهیز از هزینه کردن برای اجاره دفتر و… است.

8- کارگاه فراوری لباس

لباس ها بخش مهمی از هزینه های زندگی ما را تشکیل می دهند و همه ما حداقل یک بار در سال تصمیم به خرید لباس نو می گیریم. شما می توانید به کمک چند خیاط حرفه ای و در یک کارگاه کوچک به طراحی و فراوری لباس بپردازید. در اجرای این ایده کارآفرینی هم می توانید فعالیت های افراد را به صورت سری دوزی تعریف کنید و هم می توانید به هرکس مسئولیت آغاز و تکمیل یک لباس کامل را بسپارید. فروش لباس ها را هم می توانید از یک پیج اینستاگرام آغاز کنید و به مرور کار خود را توسعه دهید.

9- کشت و فروش گیاهان دارویی

اگر تکه ای زمین بی استفاده دارید، توصیه می کنیم آستین های خود را برای اجرای یک ایده کارآفرینی بر روی آن بالا بزنید. کشت گیاهان دارویی یک فعالیت بسیار پرسود است که در آن تنها احتیاج به دانش شناخت گیاهان دارویی و نحوه پرورش آن ها دارید. افراد تیم شما می توانند در پرورش، بسته بندی و فروش این گیاهان به کمکتان بیایند.

10- شرکت های خدماتی

تعداد افراد شاغل در کشور ما زیاد است و بیشتر افراد، برای انجام نظافت، حمل ونقل و تعمیر در خانه و محل کار خود احتیاج به کمک دارند. شما می توانید به همراهی تیمی از افراد متخصص در این زمینه ها، شرکتی کوچک را مدیریت کنید که به افراد در نظافت خانه و محل کارشان کمک می نمایند یا در اسباب کشی و حمل ونقل ها به کمک آن ها می فرایند.

برترین فرصت های شغلی حوزه خدمات را ببینید

خبرنگاران، همراه شما در راستا اجرای ایده های کارآفرینی

می دانیم که فرایند کارآفرینی می تواند راستای سخت باشد. به یاد داشته باشید که با کارآفرینی می توانید علاوه بر عایدیزایی برای خود، برای چندین نفر هم شغل ایجاد کنید و حتی معضلات اطراف خود را کاهش دهید.

با استفاده از سرویس استخدام خبرنگاران می توانید به راحتی آگهی استخدامی به سرتاسر ایران ارسال کنید و پس از آن، نیروهای موردنظرتان را گزینش کنید. کسب وکارتان را از همین امروز با خبرنگاران آغاز کنید!

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1509

به "10 ایده کارآفرینی برای سال تازه با سرمایه کمتر از 5 میلیون تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده کارآفرینی برای سال تازه با سرمایه کمتر از 5 میلیون تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید