برترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022 کدام ها هستند: برترین ها ، ارزان ترین ها، بسته به میزان

به گزارش مجله فازنما، تلویزیون های هوشمند به شما امکان می دهند به جای اینکه از یک دستگاه پخش رسانه اضافی بهره ببرید، ویدئوها را از سرویس های پخش جاری محبوب مستقیماً پخش کنید. آنها می توانند به وسیله WiFi یا با استفاده از کابل اترنت به اینترنت متصل شوند و به روزرسانی های نرم افزاری منظم را برای بهبود پایداری، به دست آوردن ویژگی های تازه و دسترسی به آخرین سرویس های پخش دریافت نمایند.

برترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022 کدام ها هستند: برترین ها ، ارزان ترین ها، بسته به میزان

تقریباً همه تلویزیون ها اخیراً هوشمند شده اند، زیرا تولیدنمایندگان تلویزیون در پی راه هایی هستند تا شما را از سخت افزار و نرم افزارشان به جای رقبا بهره ببرید. شرکت ها بعلاوه کوشش بیشتری نموده اند تا اطمینان حاصل نمایند که ویژگی های هوشمند آن ها با صفحه نمایش های زیبا و بلندگوهایی با صدای مناسب ترکیب شوند.

بهترین تلویزیون های هوشمند سال 2022 به انتخاب سایت futurism

بهترین تلویزیون به صورت کلی: تلویزیون هوشمند 4K سری OLED C1 ال جی

بهترین تلویزیون مالی: سامسونگ TU8000

بهترین تلویزیون 43 اینچ: سونی X85K

بهترین تلویزیون 55 اینچ: Hisense U8H

بهترین تلویزیون 65 اینچ: سری 6 R635

با وجود گزینه های بسیار زیاد در بازار، خرید یک تلویزیون هوشمند نو می تواند بسیار سخت باشد. ما تحقیقات گسترده ای در خصوص محصول انجام دادیم و آنالیز های منابع معتبر را تجزیه و تحلیل کردیم تا بهترین های را از بیش از 50 تلویزیون هوشمند محدود کنیم.

عملکرد: وضوح 4K شارپ، کیفیت تصویر عالی و کیفیت صدای خوب برای انتخا ب های برتر ضروری بود. عوامل دیگری مانند طراحی شیک، رابط کاربر پسند، نرخ تازه سازی بالا، یا سایر ویژگی های عملکرد برجسته، امتیاز اضافی را به تلویزیون های انتخابی داد.

قابلیت اتصال: همه تلویزیون های هوشمند می توانند به اینترنت متصل شوند، اما بهترین گزینه ها می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. اما سازگاری با دستیار صوتی، اتصال بلوتوث، یا اتصال بی وقفه خانه هوشمند به تلویزیون ها رجحان می دهد.

ارزان بودن: مانند سایر فناوری های هوشمند، تلویزیون های هوشمند معمولاً بیشتر از تلویزیون های به اصطلاح احمق یعنی آنهایی که فقط تصویر پخش می نمایند قیمت دارند، اما این بدان معنا نیست که بعضی از گزینه ها ارزان نیستند. ما تلویزیون هایی را با قیمت های متفاوت در نظر گرفتیم تا خریداران بتوانند از ویژگی های هوشمند استفاده نمایند، بدون اینکه هزینه ای را از دست بدهند.

بهترین تلویزیون در مجموع: LG OLED C1 Series 4K TV Smart

برای گیم عالی است

این تلویزیون OLED دارای مجموعه ای از ویژگی های برتر است که آن را به بهترین تلویزیون هوشمند برای دیدنی نمایش فیلم و بعلاوه بازی تبدیل می نماید.

مشخصات:

-نوع: OLED

- مقدار: 48، 55، 65، 77 و 83 اینچ

پلت رم تلویزیون هوشمند: WebOS

مزایا:

-تصویر خیره نماینده

- عالی برای بازی

-چهار پورت HDMI 2.1

معایب:

صفحه نمایش بازتابنده می تواند نور را جذب کند

تلویزیون OLED سری C1 ال جی با قیمتی مناسب عرضه می گردد. این تلویزیون هوشمند دارای صفحه نمایش OLED عالی است که یکی از بهترین گزینه های موجود امروزی است. این مدل در کنار صفحه نمایش 4K و سازگاری HDR، بعضی از بهترین کیفیت تصویر موجود را نسبت به قیمت خود دارد. بعلاوه فوق العاده نازک و براق است، بنابراین در هر فضای زندگی زیبا به نظر می رسد.

استفاده از سیستم WebOS داخلی با هزاران برنامه تلویزیون هوشمند موجود آسان است تا بتوانید به محتوای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. تلویزیون با کنترل از راه دور جادویی ال جی کنترل می گردد، که به عنوان یک کنترل از راه دور اشاره کنید و فشار دهید (شبیه به کنترل از راه دور Wii) برای مرور آسان تر طراحی شده. هر دو دستیار گوگل و الکسا داخلی هستند، بنابراین می توانید این تلویزیون را با استفاده از صدای خود نیز کنترل کنید.

ویژگی Dolby Vision IQ و Dolby Atmos شامل تنظیمات تصویر را بر اساس محیط اطراف تنظیم می نماید و رسانه ها را با صدای فراگیر چند بعدی پخش می نماید تا دیدنی فیلم و بازی همه جانبه تر گردد. علاوه بر این، این تلویزیون با چهار پورت HDMI 2.1، نرخ رفرش 120 هرتز و ویژگی Game Optimizer، یک انتخاب عالی برای گیمرها است.

بهترین تلویزیون از نظر مالی بودجه: سامسونگ TU8000

این تلویزیون ارزان ترین گزینه نیست، این تلویزیون هوشمند دارای چندین ویژگی مجذوب کننده (مانند صفحه نمایش 4K HDR است تا به شما ارزش بسیار خوبی برای پول بدهد.

مشخصات:

-نوع: LED

-سایز: 43، 50، 55، 65، 75 و 85 اینچ

پلت فرم تلویزیون هوشمند: تایزن

مزایا:

-چند گزینه مقدار صفحه نمایش موجود است

-طراحی بسیار باریک

- ارزان بودن

معایب:

-زوایای دید نسبتاً محدود

امروزه تلویزیون های هوشمند آنقدر همه گیر شده اند که گزینه های ارزان زیادی در دسترس هستند. سامسونگ TU8000 بهترین تلویزیون هوشمند ارزان است زیرا قیمت مناسب را با چندین ویژگی مجذوب کننده ترکیب نموده. این تلویزیون 4K در سطح پایه در چندین مقدار موجود است، بنابراین خریداران می توانند بهترین گزینه را با توجه به مقدار اتاق و محدوده قیمت خود انتخاب نمایند.

در هر مقدار ای، این تلویزیون 4K دارای وضوح صفحه نمایش عالی و سازگاری HDR برای رنگ ها و کنتراست زیبا است. این تلویزیون سبک است و یک گزینه بسیار باریک مناسب نصب روی دیوار است.

TU8000 سامسونگ از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی نماید، دارای 3 پورت HDMI برای اتصال دستگاه ها است. برای پخش استریم، این تلویزیون پلتفرم تایزن سامسونگ را اجرا می نماید و بعلاوه دارای اتصال الکسا، بیکسی و دستیار گوگل برای کنترل صوتی است. وقتی به دستگاه های سازگار متصل می شوند، کاربران می توانند گوشی،پی سی یا لپ تاپ خود را نیز روی این صفحه تلویزیون میرر نمایند.

بهترین تلویزیون 43 اینچ: Sony X85K

این تلویزیون هوشمند با 4K HDR، Dolby Vision و نرخ تازه سازی 120 هرتز، ویژگی های قدرتمندی را در یک بسته کوچک جای می دهد.

مشخصات:

-نوع: LED

-مقدار ها:، 55، 65، 75، و اینچ

پلت فرم تلویزیون هوشمند: Google TV

مزایا:

- پایه کوچک

-چهار پورت HDMI 2.1

-گزینه های اتصال عالی

معایب:

-زاویه دید نسبتاً محدود

داشتن بهترین صفحه نمایش 43 اینچی برای اتاق نشیمن کوچک و اتاق خواب خواب ایده آل است. اما فقط به این علت که صفحه نمایش کوچکتری دارید به این معنی نیست که باید از ویژگی های بزرگ چشم پوشی کنید. Sony X85K برای دیدنی رسانه به همان مقدار گیم، عملکرد مناسبی دارد.

این تلویزیون دارای صفحه نمایش 4K با سازگاری HDR و Dolby Vision است و دارای Dolby Atmos برای صدای چند بعدی است. این ویژگی ها کنتراست تصویر عالی و صدای فراگیر را برای تجربه دیدنی بهتر ارائه می دهند. نرخ رفرش 120 هرتز رسانه های سریع را به صورت روان و واضح پخش می نماید و بعلاوه این صفحه نمایش را به گزینه ای مناسب برای گیم تبدیل می نماید. این تلویزیون بعلاوه دارای چهار ورودی HDMI 2.1 (که در تلویزیون های کوچکتر کمتر دیده می گردد) برای اتصال به کنسول های نوتر است.

کاربران می توانند به وسیله پلتفرم Google TV یا با استفاده از Google Assistant طیف وسیعی از برنامه ها را مرور نمایند. این تلویزیون با Alexa، Apple AirPlay و HomeKit سازگار است تا با سایر دستگاه های هوشمند کار کند. علاوه بر این، Chromecast داخلی برای ارسال رسانه از گوشی هوشمند به صفحه نمایش دارد. برای تطابق با اتاق های مختلف، این صفحه نمایش هوشمند در مقدار های 43، 50، 55، 60، 65، 75 و 85 اینچی نیز عرضه می گردد.

بهترین تلویزیون 55 اینچ: Hisense U8H

این تلویزیون هوشمند به علت صفحه نمایش روشن خود رتبه بالایی دارد و دارای کنتراست و رنگ عالی برای تقویت بیشتر هنگام مشاهده محتوای HDR است.

مشخصات:

-نوع: LED

- مقدار: 55 یا 65 اینچ

پلت فرم تلویزیون هوشمند: Android TV

مزایا:

-صفحه نمایش روشن

- رنگ و کنتراست بسیار خوب

- پایه بلند می تواند بیشتر ساندبارها را در زیرصفحه نمایش قرار بدهد و مزاحمتی ایجاد نکند.

معایب:

-فقط در دو سایز موجود است

بسیار در پی بهترین تلویزیون هوشمند 55 اینچی هستند، زیرا این مقدار میانه انتخابی ارزان و مناسب برای بیشتر اتاق های نشیمن است. Hisense U8H یک انتخاب مناسب برای بیشتر خانه ها است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش 4K با فناوری ULED هایسنس است که از نقاط کوانتومی برای دستیابی به کنتراست و رنگ های غنی تر نسبت به نمایشگرهای LED معمولی استفاده می نماید. این منجر به یک تصویر زیبا با قیمت مناسب می گردد.

Hisense U8H صفحه نمایشی با روشنی بالا دارد که عملکرد خوبی حتی در اتاق های در معرض نور آفتابی دارد و با ویژگی های مانند Dolby Vision و Dolby Atmos، می تواند تصاویر HDR و کیفیت صدای خیره نماینده ای ارائه دهد.

رابط Android TV این تلویزیون هوشمند با Google Assistant ارائه می گردد و با الکسا سازگار است. نرخ تازه سازی 120 هرتز و ویژگی Ultra Motion،آن را برای دیدنی فیلم و گیم مناسب می نماید و تصویری نرم ایجاد می نماید. به علاوه، دارای پورت HDMI 2.1 برای اتصال به کنسول های بازی نوتر است.

بهترین تلویزیون 65 اینچ: TCL سری 6 R635

یک صفحه نمایش QLED باکیفیت، کنتراست و حجم رنگ را افزایش می دهد تا این تلویزیون با قیمت میانه را از سایر گزینه های تلویزیون هوشمند LED متمایز کند.

مشخصات:

-نوع: QLED

- مقدار: 55، 65 و 75 اینچ

پلت فرم تلویزیون هوشمند: Roku

مزایا:

-صفحه نمایش QLED

- تصویر روشن و کیفیت تصویر عالی

- پایه های قابل تنظیم

- رابط کاربری آسان

معایب:

فاقد پورت HDMI 2.1

TCL به خاطر تلویزیون های با قیمت مناسب که دارای ویژگی هایی خوب هستند شناخته شده است. این TCL سری شش R635 به عنوان بهترین تلویزیون هوشمند 65 اینچی، یکی از محبوب ترین تلویزیون های این برند است. این تلویزیون 4K HDR دارای صفحه نمایش QLED است که از نقاط کوانتومی برای افزایش حجم رنگ و کنتراست نسبت به صفحه نمایش های LED معمولی استفاده می نماید. این منجر به یک تصویر بهتر نسبت با تلویزیون های LED هم قیمت معمولی می گردد. Dolby Vision نیز تصویری واقعی به این صفحه نمایش می دهد.

TCL 6-Series R635 رابط تلویزیون Roku اجرا می گردد تا به طیف وسیعی از کانال ها برای پخش محتوای آنلاین دسترسی داشته باشد. سازگاری Amazon Alexa و Google Assistant امکان کنترل صوتی ساده با دستگاه های سازگار را فراهم می نماید، اما اگر هنوز سیستم خانه هوشمند ندارید، می توانید از برنامه گوشی همراه Roku یا کنترل از راه دور مجهز به صدا برای کنترل تلویزیون بهره ببرید.

هنگامی که صحبت از گیم به میان می آید، این تلویزیون با نرخ تازه سازی 120 هرتز و حالت بازی اتوماتیک با نرخ نوسازی متغیر نیز عالی است. اگرچه این تلویزیون فاقد پورت HDMI 2.1 برای کنسول های نوتر است، اما با ویژگی های دیگر، این نقص را جبران می نماید.

نکاتی که باید قبل از خرید بهترین تلویزیون های هوشمند در نظر بگیرید

شما باید مقدار تلویزیون، وضوح و کیفیت تصویر و بعلاوه ویژگی های اتصال را در نظر بگیرید.

مقدار صفحه نمایش

مقدار های متداول شامل صفحه نمایش های 43، 50، 55، 65 و 75 اینچی است. مقدار صفحه نمایش تلویزیون تأثیر زیادی بر قیمت دارد و معمولاً با بزرگتر شدن صفحه نمایش گران تر می گردد.

هنگام انتخاب مقدار صفحه نمایش، مقدار اتاقتان و اینکه چند نفر در یک زمان در آن واحد تلویزیون دیدن می نمایند ود ر چه فاصله ای خواهند نشت و بودجه خود را در نظر بگیرید. بسیاری از خریداران صفحه نمایشی بین 55 تا 65 اینچ را انتخاب می نمایند. هنگامی که شک دارید (و اگر بودجه شما اجازه می دهد)،تلویزیون بزرگ تر را خریداری کنید.

وضوح

رزولوشن به تعداد پیکسل هایی اطلاق می گردد که روی صفحه تلویزیون قرار می گیرند. رزولوشن های رایج تلویزیونعبارتند از: وضوح بالا یا HD (1280 x 720p)، Full HD (1920 x 1080p)، 4K یا Ultra HD (3840 x 2160p) و 8K (7680 x 4320p).

رزولوشن 4K استاندارد تلویزیون های نو است. بسیاری از سرویس های پخش در حال حاضر محتوای 4K را ارائه می دهند.

البته با یک تبصره در ایران باید بگوییم که هیچ یک از سرویس های جاری پخش جاری را بدون دردسر فراوان با توجه به سرعت اینترنت در ایران و محدودیت ها نمی توانید بگیرید. دانلود محتوای 4k هم زمان بر و پرهزینه است و باز با اینترنت کنونی تقریبا ناممکن شده است. بنابراین نهایتا ممکن است شما روی کی تلویزیون مدرن دائم محتوای 720p ببینید و به این همه هزینه ای که صرف نموده اید، یغنت بفرستید!

اصطلاح 4K اغلب مترادف با UHD یا Ultra High Definition استفاده می گردد،

8K نوترین و گرانترین نوع تلویزیون فعلی است. به نظر می رسد فعلا صرف پول برای آن عاقلانه نباشد.

کیفیت عکس

وضوح فاکتور مهمی است، اما تنها عاملی نیست که کیفیت تصویر خوب را معین می نماید. نسبت کنتراست، عملکرد محدوده دینامیکی بالا (HDR) و دقت رنگ همگی به تصویر بهتر یاری می نمایند.

نسبت کنتراست نسبت بین روشن ترین و تاریک ترین تلویزیون است، هرچه محدوده کنتراست بیشتر باشد، تصویر بهتر به نظر می رسد.

تلویزیون های سازگار با محدوده دینامیکی بالا (HDR)، طیف رنگ ها، کنتراست و روشنایی بیشتری دارند. قابلیت HDR می تواند کیفیت تصویر را در محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) افزایش دهد.

تلویزیون های HDR دارای طیف رنگی و کنتراست وسیع تری برای رنگ های روشن تر و رنگ های تیره تر هستند که تصویر را تاثیرگذارتر می نماید.

قابلیت اتصال و سازگاری

همه تلویزیون های هوشمند می توانند به اینترنت متصل شوند و برنامه هایی برای دسترسی به محتوای آنلاین اجرا نمایند، اما بعضی از ویژگی های اتصال از تلویزیونی به تلویزیون دیگر فرق دارد. سیستم عامل های رایج تلویزیون های هوشمند عبارتند از WebOS، Tizen، Android TV، Roku TV، Amazon Fire TV و SmartCast.

آنالیز کنید که تلویزیون شما برای رایج ترین کاربردهای شما، که می تواند شامل مرور وب، گیم، دسترسی به محتوای رایانه یا اشتراک گذاری صفحه باشد، مناسب باشد.

ویژگی های کنترل صوتی و سازگاری با خانه هوشمند، در صورت احتیاج، و بعلاوه گزینه های اتصال فیزیکی (مانند تعداد کافی پورت HDMI یا HDMI 2.1) را برای اتصال کنسول های بازی، پخش نماینده های DVD و سایر دستگاه ها در نظر بگیرید.

تقریباً هر تلویزیون هوشمند به برنامه های پخش اصلی مانند Netflix، Disney Plus و Amazon Prime Video دسترسی خواهد داشت، اما بعضی ممکن است به برنامه ها یا کانال های خاص دسترسی نداشته باشند. اگر برنامه یا محتوای خاصی در فکر دارید، قبل از خرید تلویزیون هوشمند، سازگاری را آنالیز کنید.

QLED بهتر است یا OLED؟

تلویزیون های OLED کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های QLED ارائه می دهند، اما معمولاً بسیار گران تر هستند.. تلویزیون های QLED (دیود ساطع نماینده نور کوانتومی) نوعی از ال سی دی LED هستند که از نقاط کوانتومی برای افزایش روشنایی و رنگ خود استفاده می نمایند.

OLED مخفف دیود ساطع نماینده نور ارگانیک است و در کل یک فناوری فرق دارد. برخلاف تلویزیون های LCD و QLED که دارای نور پس زمینه LED هستند، هر پیکسل در تلویزیون OLED نور خودش را ساطع می نماید. این امر منجر به کیفیت تصویر بهتر و ساخت تلویزیون نازک تر و حتی صفحه نمایش انعطاف پذیر می گردد. اگر نمی خواهید برای تلویزیون OLED زیاده خرج کنید، تلویزیون های QLED گزینه ای ارزان تر با کیفیت تصویر عالی هستند.

کدام تلویزیون زیر 500 دلار را بخرم؟!

تلویزیون TU8000 سامسونگ با قیمتی در حدود 500 دلار برای یک تلویزیون 50 اینچی وارد بازار شده و گاهی اوقات با قیمت کمتری به فروش می رسد که آن را به یک انتخاب ارزان برای مقدار خود تبدیل می نماید.

این تلویزیون 4K HDR چندین ویژگی مجذوب کننده از جمله طراحی باریک، کیفیت تصویر خوب و سازگاری با الکسا، بیکسی و دستیار گوگل است.

سخن پایانی

تلویزیون های هوشمند 4K سری OLED C1 ال جی بهترین انتخاب برای کسانی است که می خواهند کمی برای بهترین تلویزیون هوشمند ولخرجی نمایند. این تلویزیون 4K HDR دارای صفحه نمایش OLED عالی، طراحی فوق العاده نازک و دارای رابط کاربری بسیار کاربر پسند برای تجربه دیدنی عالی از ابتدا تا سرانجام است.

منبع: سایت فیوچریسم

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1577

به "برترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022 کدام ها هستند: برترین ها ، ارزان ترین ها، بسته به میزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تلویزیون های هوشمند در سال 2022 کدام ها هستند: برترین ها ، ارزان ترین ها، بسته به میزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید