فهرست کامل برترین تبلت ها؛ هم ترید کنید هم بازی

به گزارش مجله فازنما، برترین تبلت ها ترکیبی از قابلیت حمل آسان گوشی­های هوشمند و تطبیق پذیری لپ تاپ ها هستند. این دستگاه های دوست داشتنیِ قابل حمل امروزه نسبت به نیاکان اولیه­ خود راهی طولانی پیموده اند و بسیاری از آنها اکنون به میزان ای تکامل یافته و قدرتمند شده ­اند که به عنوان جایگزین هایی عالی برای عموزادگان­شان، یعنی لپ تاپ ها عمل می نمایند. برترین تبلت ها برای برطرف نیازهای متعدد اشخاص ارائه شده ­اند. برخی از تبلت ها برای گیمینگ مناسب هستند، برخی برای ترید و برخی دیگر برای دانش ­آموزان. در این مطلب خبرنگاران به معرفی برترین تبلت های بازار برای نیازهای مختلف پرداختیم.

فهرست کامل برترین تبلت ها؛ هم ترید کنید هم بازی

برترین تبلت گیمینگ

تبلت های گیمینگ کارهای زیادی را انجام می دهند. آنها احتیاج به ارائه گیم پلی با کیفیت بالا برای بازی های زیادی دارند، در حالی که هم چنان قابلیت هایی مانند مرور وب و تدوین فیلم در ادوبی پریمیر را در اختیار دارند. به همین علت است که تبلت های مخصوص بازی می توانند بسیار گران باشند. شما با خرید تبلت های گیمینگ ویژگی ها و مشخصاتی را دریافت می کنید که معمولاً به فناوری های روزمره راه پیدا نمی نمایند. در این بخش به معرفی برترین تبلت گیمینگ حال حاضر دنیا پرداختیم؛ Asus ROG Flow Z13.

مشخصات
سیستم عاملویندوز 11
صفحه نمایشصفحه نمایشِ 13.4 اینچی، 1920×1200، نرخ تازه سازی 60 هرتزی
پردازندهاینتل i5-12500H / i7-12700H / i9-12900H
حافظه داخلی1 ترابایت SSD / 512 گیگابایت
دوربین عقب8 مگاپیکسل
دوربین جلو720P HD
وزن1.18 کیلوگرم
مزایامعایب
ویژگی ها و عملکرد بی نظیر تبلتعمر باتری نه چندان طولانی
طراحی تطبیق پذیر(استفاده به عنوان تبلت و لپتاپ)
کیفیت ساخت مستحکم
  • ایسوس راگ فلو Z13 قله­ ای را فتح نموده است که هیچ تبلت گیمینگی قله ­ای بلندتر از آن را تا به امروز فتح ننموده است.
  • کسانی که در پی یک تبلت گیمینگ سطح بالا با عملکرد خارق­ العاده در سطح لپتاپ هستند، باید توجه ویژه­ای به این تبلت نشان دهند.
  • به لطف ویندوز 11 که روی این تبلت نصب است، کل دنیای بازی های لپتاپی در دسترس شماست. استفاده از Asus ROG Flow Z13 در حالت تبلت و لپ تاپ، با صفحه کلید مغناطیسی و پایه محکم برای حفظ امنیت همه چیز، درست مانند یک رویاست.
  • همه این قطعات با هم کار می­نمایند تا عملکرد جدی و مناسبی بدون نگرانی از دما و نویز دستگاه های باریک مشابه ارائه دهند.
  • با وجود این که قیمت این تبلت بسیاری را از تجربه­ی لوکس بازی با آن محروم می نماید، در حال حاضر این تبلت برترین تبلت گیمینگ موجود در بازار است.

برترین تبلت قلم دار

با تبلت های قلم دارِ مناسب نقاشی و طراحی، می توانید قفل دنیای هیجان انگیز هنر دیجیتال را باز کنید.

طراحی بر روی تبلت راه بسیار زیادی را طی نموده است و این روزها طراحی با قلم روی تبلت به میزان طراحی روی کاغذ یا نقاشی روی بوم همه گیر و عادی شده است.

علاوه بر این، احتیاجی به هزینه گزافی نیست، زیرا در حالی که تبلت های حرفه ای گران قیمت زیادی وجود دارد، می توانید مدل های ارزان زیادی نیز پیدا کنید (مناسب برای افراد خلاق با بودجه کم و دانش آموزانی که به مدرسه می فرایند)، اما مایکروسافت سرفیس پرو 8 برترین تبلت قلم دار دنیاست.

مشخصات
مساحت طراحی فعال11.25×7.5 اینچ
وضوح تصویر3000×2000
حساسیت به فشار قلم4,096 واحد (با قلمِ سرفیس)
نحوه اتصالوای فای، بلوتوث، USB، USB-C
سیستم عاملویندوز 10 پرو، ویندوز 11
مزایامعایب
نمایشگر بی نظیر و ریسپانسیوقلم باید جداگانه خریداری گردد
تطابق پذیری با ویندوز 11
  • مایکروسافت سرفیس پرو 8 که برترین تبلت مایکروسافت نیز محسوب می گردد، سلطه اپل را تهدید نموده است.
  • این تبلت تقریباً با قیمتی برابر با آیپد پرو تازه 12.9 اینچی عرضه می گردد و مایکروسافت به وضوح کوشش زیادی نموده است تا این تبلت را از نظر ظاهر و عملکرد به یک جایگزین مناسب برای اپل تبدیل کند.
  • حتی در مدل پایه این تبلت، که دارای پردازنده Intel Core i5-1135G7، 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت SSD است، قدرت زیادی وجود دارد.
  • اگر این برای شما کافی نیست، پیکربندی های قدرتمندتری از آن نیز موجود است، اما صدالبته که قیمت آن ها نیز بالاتر است.
  • داشتن ویندوز 11 نیز یک امتیاز بزرگ برای این تبلت است، زیرا می توانید از نسخه کامل دسکتاپ برنامه هایی مانند فتوشاپ بهره ببرید.
  • این موارد باعث می گردد هنگام استفاده با قلم سرفیس پن جوابدهی و ریسپانس بالایی داشته باشد. البته توجه داشته باشید که قلم آن را باید جداگانه بخرید.

آگهی های تبلت را در خبرنگاران ببینید

برترین تبلت برای ترید

دورانی که معاملات سهام و ترید فقط بر روی PC و لپ تاپ امکان پذیر بود و فقط کارگزاران و افراد حرفه ای در بازار سهام معامله می کردند گذشته است. امروزه افراد عادی مثل من و شما در حال سرمایه گذاری در بازارهای سهام هستیم. با این حال، برای معامله سهام، باید این معاملات را زیر نظر داشته باشیم و برای این منظور، به برترین تبلت ها برای ترید احتیاج داریم. پیشنهاد ما برای برترین تبلت تریدینگ، Lenovo Tab P11 Plus است.

مشخصات
پردازنده2GHz MediaTek Helio G90T
صفحه نمایش11 اینچ
حافظه داخلی128 گیگابایت
رم4 گیگابایت
عمر باتریتا 15 ساعت
وزن490 گرم
مزایامعایب
قیمت مناسبعدم پشتیبانی از وای فای 6
قدرت پردازش چشمگیر
صفحه نمایش گسترده و واضح
دارای یکی از بادوام ترین باتری ها تا 15 ساعت
  • این تبلت برای برای عملکرد بهتر بعلاوه به پردازنده گرافیکی Mali-G76 مجهز شده است که عملکرد روان نرم افزارهای مختلف را با رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی خود تضمین می نماید.
  • چشمگیرترین ویژگی این تبلت، صفحه نمایش فوق العاده نازک و شیک و واضح آن است.
  • وضوح تصویری که این تبلت ارائه می نماید 2000×1200 پیکسل است. علاوه بر این، حالت Lenovos Eye Comfort ارائه می گردد که می تواند تمام ساعت های طولانی خیره شدن به داده ها، نمودارها و اعداد را قابل تحمل تر کند.
  • یکی دیگر از نقاط قوت این تبلت، چهار بلندگوی Dolby Atmos تعبیه شده در آن است. تنها نقطه ضعف تبلتِ Lenovo Tab P11 Plus این است که هنوز از وای فای 6 پشتیبانی نمی نماید.

برترین تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان

برترین تبلت دانش آموزی تبلتی است که به دانش آموزان و دانشجویان یاری می نماید تا به انجام تکالیف مدرسه و دانشگاه خود برسند و در عین حال، دست شان بی پول هم نگردد. از دانش آموز دبستانی که از اولین تبلت خود استفاده می نماید تا دانشجویی که به تبلتی احتیاج دارد که هم برای کار و هم برای بازی مناسب باشد، می توانند از تبلتِ انتخابی ما بهره ببرند.

مشخصات
دوربین عقب8 مگاپیکسل
دوربین جلو5 مگاپیکسل
پردازندهسامسونگ اگزینوس 9610
صفحه نمایش10.4 اینچ، 2000×1200 پیکسل
حافظه داخلی64 گیگابایت
رم4 گیگابایت
درگاه هاUSB-C، جک هدفون 3.5 میلی متری
ابعاد9.6 x 6.1 x 0.3 اینچ
وزن453 گرم
وای فای802.11a/b/g/n/ac
مزایامعایب
حاشیه های باریکعملکرد نه چندان سریع و مناسب
عمر باتری طولانیبعضی از برنامه های اندروید هنوز به بهینه سازی برای تبلت احتیاج دارند
نمایشگر روشن و باکیفیت
  • اگر در پی معادل اندرویدیِ آیپد هستید، Galaxy Tab S6 Lite سامسونگ ناامیدتان نخواهد کرد.
  • اگر در طول کلاس احتیاج به یادداشت برداری دارید، این تبلت برای شماست. قلمِ این تبلت تجربه یی یادداشت برداری فوق العاده ای با حساسیت بالا و واکنش فوق العاده سریع و تقریباً بدون هیچ تاخیری ارائه می دهد. این قلم همتراز با قلم اپل است.
  • حاشیه های نازک گلکسی تب اس 6 لایت نیز به آن یاری می نماید تا از تبلت های میان رده متمایز گردد و بیشتر شبیه آی پد پرو باشد تا آی پد.
  • با این حال، از نظر عملکرد، Tab S6 Lite در صورت کوشش برای انجام چند کار، افراد را شگفت زده نخواهد کرد.

برترین تبلت برای مطالعه

تصمیم گرفته اید به سراغ مطالعه کتاب های الکترونیکی و صوتی بروید، اما صفحه موبایل کوچک است و چشمان تان را اذیت می نماید؟ تبلت ها برای مطالعه گزینه های مناسب تری هستند و تبلت سامسونگ گلکسی تب A برترین تبلت برای مطالعه است.

مشخصات
پردازندهچهار هسته ای 1.4 گیگاهرتز
صفحه نمایش8 اینچ (1024×768)
سیستم عاملاندروید 5
رم2 گیگابایت
حافظه داخلی16/512 گیگابایت
دوربین جلو2 مگاپیکسل
دوربین عقب5 مگاپیکسل
ظرفیت باتری4200 میلی آمپر
مزایامعایب
بدنه تمام فلزی بادوامبلندگوها فقط در یک طرف
ریسپانسیوفاقد حسگر اثر انگشت
طراحی UI کاربرپسند
8 گیگابایت حافظه داخلی
  • سامسونگ گلکسی تب A یک گزینه عالی و همه جانبه برای خوانندگانی است که می خواهند به سایر ویژگی ها و عملنمودهای یک تبلت مانند بازی و مرور وب نیز دسترسی داشته باشند.
  • این تبلت 10.1 اینچی دارای صفحه نمایش روشن و رنگارنگی است که هم برای خواندن کتاب و هم تماشای فیلم یا بازی کردن مناسب است.
  • یادگیری و استفاده از رابط کاربری این تبلت بسیار آسان است که آن را به یک تبلت خوب برای طیف وسیعی از افراد تبدیل می نماید.
  • این تبلت از پردازنده هشت هسته ای سامسونگ اگزینوس 7904 پشتیبانی می نماید که همه برنامه ها را در به خوبی اجرا می نماید؛ از جمله بازی های ویدیویی، سرویس های پخش و برنامه های مطالعه کتاب.
  • این دستگاه با بدنه تمام فلزی دوام بالایی دارد. اسپیکرهای این تبلت صدای مناسبی فراوری می نمایند، اما آنها فقط در یک طرف تبلت قرار دارند، بنابراین اگر به یک کتاب صوتی گوش می دهید، گاهی اوقات صدا کمی نامیزان به گوش می رسد.
  • گلکسی تب A بعلاوه دارای یک خشاب کارت microSD است که به شما اجازه می دهد فضای ذخیره سازی داخلی را تا 512 گیگابایت افزایش دهید، به این معنی که فضای تقریباً نامحدودی برای کتاب های خود خواهید داشت.
  • به لطف همه این ویژگی ها، Samsung Galaxy Tab A برترین تبلت برای مطالعه و وبگردی است.

برترین تبلت ویندوزی

شاید انتخاب بسیاری از افراد برای برترین تبلت ویندوز، تبلتی از شرکت مایکروسافت باشد. اما با توجه به این که در این مقاله به معرفی انواع دیگری از تبلت های مایکروسافت نیز پرداختیم، این بخش را به معرفی تبلتی از شرکت ایسوس اختصاص می دهیم؛ یعنی ایسوس VivoBook 13 Slate OLED.

مشخصات
پردازندهIntel Pentium Silver N6000
رم8 گیگابایت
حافظه داخلی256 گیگابایت
پنلOLED
نرخ تازه سازی60 هرتزی
پردازنده گرافیکیIntel UHD Graphics
سیستم عاملویندوز 11 پرو
نحوه اتصالبلوتوث, 802.11ax (Wi-Fi 6)
وزن780 گرم
صفحه نمایش13.3 اینچ
عمر باتری9 ساعت
رزولوشن1920×1080
دوربین عقب13 مگاپیکسل
دوربین جلو5 مگاپیکسل
مزایامعایب
صفحه نمایش OLED زیباوزن بالا
همراه با کاور صفحه کلید، قلم و پایه
دوربین های توانمند
  • اگرچه Asus VivoBook 13 Slate OLED با حدود 785 گرم وزن کمی سنگین به نظر می رسد، اما از طراحی و کیفیت ساخت خوبی برخوردار است.
  • این دستگاه 7.9 میلی متر ضخامت دارد و حاشیه های باریک اطراف نمایشگر به جذابیت کلی آن می افزاید. صفحه نمایش لمسی دارای محافظ Corning Gorilla Glass است.
  • Asus VivoBook 13 Slate OLED دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی 16:9 OLED HDR با وضوح 1920 در 1080 پیکسل است.
  • این تبلت صفحه نمایش 100٪ طیف رنگی DCI-P3 و حداکثر روشنایی 550 نیت را ارائه می دهد.
  • Asus VivoBook 13 Slate OLED به وسیله یک باتری Li-Po 50Whr با پشتیبانی از شارژ سریع 65W پشتیبانی می گردد.
  • این دستگاه دارای یک پورت شارژ USB-C است که از حمل دو شارژر جداگانه جلوگیری می نماید زیرا می توانید دستگاه را با استفاده از شارژر تلفن خود شارژ کنید.
  • ایسوس ادعا نموده است که شارژر سریع USB Type-C تنها تا 39 دقیقه احتیاج دارد تا لپ تاپ را تا 60 درصد شارژ کند.

برترین تبلت با قیمت مناسب

یافتن تبلتی که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم عملکرد قابل توجه و مناسبی از خود ارائه دهد آسان نیست، اما غیرممکن هم نیست. ما تبلت گلکسی تب A7 را به عنوان برترین تبلت با قیمت مناسب پیشنهاد می کنیم.

مشخصات
پردازندهکوالکام اسنپ دراگون 662
صفحه نمایش10.4 اینچ
سیستم عاملاندروید 10
رم3 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایت
عمر باتری13 ساعت
دوربین جلو8 مگاپیکسل
دوربین عقب3 مگاپیکسل
مزایامعایب
عمر باتری عالینمایشگر کم نور
سیستم بلندگوی عالی Dolby Atmos
نمایشگر رنگارنگ

اگر از هواداران سامسونگ هستید و چه از گوشی، تلویزیون یا مانیتور آنها لذت ببرید، احتمالاً تحت تأثیر تبلت Galaxy Tab A7 نیز قرار خواهید گرفت.

به خصوص اگر به تبلتی احتیاج دارید که به راحتی با دستگاه گلکسی سینک گردد. گلکسی تب A7 می تواند اعلان ها و پیغامک های گوشی شما را دریافت کند.

حتی می توانید با آن تماس بگیرید و پیغام ارسال کنید. بعلاوه اگر تلویزیون سامسونگ دارید، می توانید از Galaxy Tab A7 برای کنترل و مدیریت آن بهره ببرید.

Galaxy Tab A7 با عمر باتری عالی خود که بیش از 13 ساعت دوام دارد کاربران را شگفت زده می نماید.

یک نقطه ضعفی که این تبلت دارد این است که روشن ترین صفحه نمایش را ندارد و بعلاوه عملکرد مبه وسیلهی دارد، اما اگر منصف باشیم، نمی توان انتظار زیادی از یک تبلت زیر 250 دلار داشت. در کل این تبلت برای خرید گزینه ای عالی است.

برترین تبلت دنیا

در نهایت به معرفی برترین تبلت دنیا می رسیم. تبلتی که مناسب ترین گزینه برای تمامی فعالیت هاست و در صورتی که بودجه کافی در اختیار دارید، هیچ گزینه ای بهتر از آن پیدا نمی کنید: اپل آیپد ایر 2022.

مشخصات
پردازندهکوالکام اسنپ دراگون 662
صفحه نمایش10.4 اینچ
سیستم عاملاندروید 10
رم3 گیگابایت
حافظه داخلی32 گیگابایت
عمر باتری13 ساعت
دوربین جلو8 مگاپیکسل
دوربین عقب3 مگاپیکسل
مزایامعایب
عمر باتری عالینمایشگر کم نور
سیستم بلندگوی عالی Dolby Atmos
نمایشگر رنگارنگ

آگهی های تبلت را در خبرنگاران ببینید

تقریباً می توانید هر کاری را روی این تبلت انجام دهید؛ چه ویرایش ویدیوهای 4K یا ترید یا طراحی و نقاشی با آن. اگر چه کار خلاقانه تا حدودی به وسیله سیستم عامل اپل یعنی iPadOS محدود شده است.

این تبلت از دوربین جلو و عقب 12 مگاپیکسلی با فناوری تشخیص چهره مختص به شرکت اپل بهره می برد.

آی پد ایر از Apple Pencil 2 پشتیبانی می نماید و یک رابط هوشمند برای صفحه کلید نیز ارائه می دهد که همه به طور جداگانه فروخته می شوند.

البته اگر به قابلیت هایی مانند نرخ تازه سازی 120 هرتزی ProMotion احتیاج دارید یا حاشیه های نازک تری برای تبلت می پسندید، به جای آی پد ایر می توانید آی پد پرو 11 اینچیِ اپل را در نظر بگیرید.

***

آگهی های تبلت را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1537

به "فهرست کامل برترین تبلت ها؛ هم ترید کنید هم بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل برترین تبلت ها؛ هم ترید کنید هم بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید