بازار استوک فروشی های استانبول برترین برای خرید مقرون به صرفه

به گزارش مجله فازنما، بازار استوک فروشی های استانبول

آیا دغدغه شما این بوده که استوک فروشی های معروف استانبول را بشناسید و از آن خرید کنید؟ هر سال مسافران و گردشگران بسیاری برای کارهای متفاوت به استانبول سفر می نمایند، هر یک از این افراد افکار مخصوص به خود را در سر دارد و با رسیدن به مقصد، آن ایده را دنبال خواهد نمود. در ادامه به آنالیز بازار استوک فروشی های استانبول پرداخته ایم:

بازار استوک فروشی های استانبول برترین برای خرید مقرون به صرفه

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

همانطور که در جریان هستید استانبول یک شهر تاریخی و در طول تاریخ و تا به امروز فرهنگ های متفاوتی با افکار مختلف وارد این شهر شده اند و اگر به کشور ترکیه نگاه کنیم از لحاظ جغرافیایی بسیار متفاوت می باشد و بخشی از آن در اروپا و بخش دیگر در آسیا قرار گرفته است. بسیاری از افراد تمایل دارند، که کالا و اجناسی که در سالیان و دهه ها و حتی قرن های گذشته وجود داشته خریداری نمایند و آن را به کلکسیون خود اضافه نمایند و یا مصرف نمایند. تور استانبول مملو از گشت و گذار در مراکز خرید متعدد خواهد بود و در هر زمان از سال می توانید در این تور شرکت نمایید.

یکی از جذابیت های اصلی استانبول، دارای بازارهای زیادی است و در این بازار ها کالاها و لوازم لوکس به فروش میرسد، اما بازارها و مغازه هایی هم وجود دارد که به فروش اجناس دست دوم و استوک می پردازند، در این مطلب خبرنگاران سعی دارد تا شما را با مهمترین بازار استوک فروشی های استانبول آشنا کند، پس تا انتهای مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

بازار فریکوی شلوغ ترین بازار استوک فروشی های استانبول

بازار فریکوی از بازار استوک فروشی های استانبول یک مرکز خرید منحصربه فردی است که به فروش لوازم عتیقه و آنتیک می پردازد. این بازارها تنها در روزهای مشخصی از سال دایر هستند و محوطه های عمومی سرباز مانند پارکینگ ها و یا گاراژها برای آن در نظر گرفته شده است.

بازار فریکوی در روز تعطیل هفته یعنی یک شنبه ها برپا می شود و در محله بومونتی واقع شده است. دسترسی به این بازار آسان است و می توانید با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس خود را به این محله برسانید و کمتر از نیم ساعت با میدان تکسیم فاصله دارد.

زمانی که وارد محوطه این بازار که در یک پارکینگ واقع شده وارد شوید، شلوغی جمعیت کاملاً نمایان است و گاهی به سختی باید راه خود را از میان جماعت باز کنید تا به فروشندگان برسید. در اینجا هر چیز قدیمی و کلاسیک را می توانید پیدا کنید، از گرامافون هایی که به دوران عثمانی و حتی قبل تر از آن برمی شود و وسایل دیگری از قبیل مبل های چند دهه گذشته، پول های مربوط به دهه ها و قرن های گذشته، زیورآلات، فندک و هر آنچه که در پی آن هستید.

اگر علاقه مند به هنرهای دستی از قبیل فرش و یا تابلو هستید می توانید کهن ترین آن ها را در این بازار به راحتی پیدا کنید. بیشتر فروشنده های این غرفه ها مردمان طبقه پایین استانبول هستند و با توجه به اینکه بازار فریکوی از معروفترین استوک فروشی های استانبول به تعداد می آید، از تمام قسمتهای شهر برای بازدید به این منطقه مراجعه می نمایند، که اصلی ترین علت شلوغی آن هم این مسئله می تواند باشد.

بیشتر فروشنده هایی که در این بازار حضور دارند خود از افراد و مردمان قدیمی استانبول هستند و اگر شما وسایل قدیمی و یا عتیقه های دارید که به دردتان نمیخورد با قیمت های بسیار خوب از شما خریداری خواهند کرد.

یکی دیگر از نکات جالب و بامزه که نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید، رستوران هایی است که در محوطه بازار قرار گرفته و به طبخ غذا های کهن و اصیل ترکیه می پردازد و بسیاری از مردم ترکیه و گردشگران به صورت مشترک اتفاق نظر دارند که این رستوران ها خود نوعی عتیقه به تعداد می آیند. خبرنگاران پیشنهاد دارد بعد از بازدید از جاذبه های دیدنی ترکیه با مراجعه به این بازار سفر خود را کامل کنید.

بازار بشیکتاش سالی

قرارگیری نام بشیکتاش سالی در کنار بازار استوک فروشی های استانبول شاید کمی عجیب به نظر برسد، چرا که این بازار محلی برای فروش اجناس دسته اول و لوکس می باشد. اما نکته ای در دل این بازار نهفته است، در ادامه به توضیح این نکات میپردازیم.

اگر شما قصد خرید اجناس دست دوم را دارید، باید به طبقه دوم این بازار مراجعه نموده و در آنجا محوطه ای وجود دارد که لباس ها، کفش ها و حتی صنایع دستی با کیفیتی را عرضه نموده اند. این بازار همچون سایر استوک فروشی های استانبول دارای محدودیت زمانی می باشد و فقط در روزهای سه شنبه می توانید به آن مراجعه کنید.

بای ریترو By Retro

بای ریترو یکی از مرکز خریدهای معروف ترکیه و بعلاوه یکی از محبوبترین بازار استوک فروشی های استانبول می باشد که حتی در کانال های مختلف ترکی در تلویزیون بارها به نمایش در آمده است. مردمان زیادی وجود دارند که لباس هایی که قبلا استفاده نموده و نیازی به آن ندارند را به مدیران این بازارچه ها می فروشند. اگر شما هم در پی خرید لباس های با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، این بازار که در زیرزمینی در محله استقلال واقع شده است را به هیچ وجه از دست ندهید.

جنبه متمایزی که این بازار را از دیگران جدا نموده، لباس هایی است که به سبک هنری عرضه می نماید و در بسیاری از سریال ها و فیلم های ترکی و حتی بین المللی که در استانبول ضبط میشود و دارای ژانر تاریخی می باشد، لباسهای خود و عوامل را از این استوک فروشی تهیه میکند.

تنوع این بازر در لباس ها به قدری زیاد و متنوع است که ساعت ها خیره به آن خواهید شد.

چوکورجوما

یکی از محله های قدیمی شهر استانبول می باشد که جهانگرد های زیادی را برای بازدید از آن به ترکیه کشانده است. زمانی که وارد این محل می شوید، خانه بسیار قدیمی را مشاهده خواهید کرد که به فروش عتیقه و منسوجات مشغول هستند.

افراد متعددی هم همه روز از قسمت های مختلف شهر خود را به این خانه میرسانند و از وسایل و اجناس عتیقه ای این خانه بازدید می نمایند. در کنار این خانه مغازه های بسیاری هم وجود دارند که وسایل عتیقه و آنتیک به فروش میرسانند و شما بیشتر چیزهایی که به فکرتان می رسد را در این مرحله پیدا خواهید کرد.

از قبیل کارت های پستال قدیمی، مبلمان هایی که مربوط به دهه های گذشته است، جواهرات و زیورآلات دوره عثمانی، لامپ هایی که خاطرات سالیان گذشته را تداعی می نماید و کتاب هایی که دیگر سفیدی در میانه برگ های خود نمی بینند و جای آن را ورق های زرد رنگ و پوسیده گرفته است.

پیشنهاد می شود حتما از این محله قدیمی بازدید کنید و لحظات زیبایی را در دفترچه خاطرات خود را ثبت کنید.

سنتِتیک پرطرفدارترین بازار استوک فروشی های استانبول

چگونه می شود به اجناس کلاسیک و عتیقه علاقه داشته باشید و از این مغازه معروف ترکی بازدید نکنید؟ مکانی که در آن کالاها بر اساس مدل کالاهای دهه 50 الی 70 در قرن 20 میلادی قرار گرفته است.

با وارد شدن به این فروشگاه انواع و اقسام لباس ها و شلوار کلاسیک و کهن را مشاهده میکنید. مدیران این فروشگاه بسیار بر نظم و ترتیب حساس هستند و تمام اجناس شیک و مرتب در کنار همدگیر قرار گرفته است.

آیا این مطلب که به وسیله مجموعه خبرنگاران برای مخاطبان عزیز تهیه و به نگارش درآمده بود را مفید تلقی میکنید؟ آیا از استوک فروش های استانبول ترکیه تا به حال بازدید نموده اید؟ اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید ترجیح میدهید از کدام استوک فروشی بازدید کنید؟

منبع: دلتابان
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1122

به "بازار استوک فروشی های استانبول برترین برای خرید مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار استوک فروشی های استانبول برترین برای خرید مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید