معاون وزیر خارجه: ایران نگاه راهبردی به روابط با صربستان دارد

به گزارش مجله فازنما، معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات با وزیر امور خارجه صربستان بر اهمیت افزایش روابط مالی میان دو کشور و لزوم بهره برداری از ظرفیت های موجود تاکید نمود و نگاه ایران به روابط با صربستان را راهبردی خواند.

معاون وزیر خارجه: ایران نگاه راهبردی به روابط با صربستان دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته برای شرکت در شصتمین سالگرد شکل گیری جنبش غیر متعهدها وارد بلگراد شد، امروز سه شنبه در ملاقات با نیکولا سلاکوویچ وزیر امور خارجه صربستان ضمن اشاره به همکاری های خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان در حوزه های دو جانبه و چند جانبه، لزوم ادامه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه کشورمان بعلاوه در این نشست بر اهمیت افزایش روابط مالی میان دو کشور و لزوم بهره برداری از ظرفیت های موجود تاکید نمود.

وزیر امورخارجه صربستان هم در این ملاقات که در حاشیه نشست عالی به مناسبت شصتمین سالگرد اولین کنفرانس جنبش عدم تعهد در بلگراد انجام شد با اشاره به روابط سیاسی خوب دو کشور مبتنی بر دوستی و درک متقابل یادآور شد: ما سال آینده هشتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک خود را جشن خواهیم گرفت.

سلاکوویچ جهت گیری روابط و همکاری با ایران را بسیار روشن دانست و با تاکید بر تمایل صربستان بر گفت و گوهای سیاسی با ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک ملاقاتهایی میان مقامات دو کشور در بالاترین سطح انجام گردد.

وزیر امورخارجه صربستان توضیح داد، بر اساس روابط محبت آمیز میان صربستان و ایران، می بایست در جهت بهبود و توسعه همکاری های مالی دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی، انرژی، ساختمان سازی و گردشگری کوشش گردد.

وی بعلاوه از موضع اصولی ایران در احترام گذاشتن به حاکمیت و تمامیت ارضی صربستان و حمایت در سازمان های بین المللی تشکر کرد و اضافه کرد بلگراد مایل است تا امکان تحصیل تعداد بیشتری از دانشجویان ایرانی را در چارچوب برنامه دنیا در صربستان فراهم کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1249

به "معاون وزیر خارجه: ایران نگاه راهبردی به روابط با صربستان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر خارجه: ایران نگاه راهبردی به روابط با صربستان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید