معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برنامه های گروهی دانشجویی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد

به گزارش مجله فازنما، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بین دانشگاهیان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، کلیه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و دانشجویی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برنامه های گروهی دانشجویی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از مفدا، در پی شیوع ویروس جدید کرونا (کووید 19) در بعضی از مناطق کشور و به منظور حفظ سلامت دانشگاهیان و جلوگیری از ابتلا آن ها به این ویروس، کلیه فعالیت ها، مسابقات، جشنواره ها، اردو های زیارتی، سیاحتی، راهیان نور و جهادی، همایش ها، نشست ها، کارگاه ها و کلیه فعالیت هایی که اجرای آن ها مستلزم حضور جمعی دانشگاهیان است را لغو کرد.

سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ابلاغ نامه ای به معاونت های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تأکید کرد همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظفند تمهیدات پیشگیرانه از شیوع و انتقال بیماری در کلیه اماکن فرهنگی و دانشجویی از جمله (سالن غذاخوری دانشجویی، آشپزخانه ها، خوابگاه ها، نمازخانه ها، مساجد، سالن های ورزشی، اتاق های اساتید، کارکنان و...) به کار گرفته و با هدف افزایش آگاهی دانشگاهیان خصوصاً دانشجویان، تابلو ها و استند های اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، نشانه شناسی و مداخله و درمان در کلیه مکان های پر تردد دانشگاه ها، دانشکده ها نظیر خوابگاه ها، سالن غذاخوری، سالن ورزشی، اتاق های اساتید، کارکنان و ... نصب نمایند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نامه فوق بر نظارت و حضور تمام وقت کارشناسان بهداشتی در سالن غذاخوری و آشپزخانه ها بویژه در تهیه، طبخ و توزیع غذا، توزیع غذای دانشجویان در خوابگاه های دانشجویی در ظروف یکبار مصرف، گندزدایی روزانه از سالن های غذاخوری و آشپزخانه ها تأکید نموده و در دسترس قرار دادن مایع ضدعفونی نماینده در تمام سالن های غذاخوری، آشپزخانه ها و خوابگاه های دانشجویی، ممنوعیت پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه های دانشجویی، معین پزشک یا پزشکان متخصص داخلی و عفونی جهت آنالیز شرایط دانشجویان دارای علایم مشکوک به بیماری (با همکاری معاونت مربوطه) را الزامی دانسته است.

لازم به ذکر است، کروناویروس ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می گردد. کروناویروس ها در سال 1965 کشف شدند و مطالعه بر روی آن ها به طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می نماید. با این حال تا به امروز هفت کروناویروس انسانی کشف شده است. آخرین نوع آنها، در دسامبر 2019 در شهر ووهان چین با همه گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

ویروس کرونای جدید که با نام کووید19 شناخته می گردد نسبت به دیگر ویروس های این خانواده نسبتا ضعیف تر بود و 1 تا 2 مورد مرگ در هر 100 نفر مبتلا را در پی داشته است. بیشتر مبتلایان به این ویروس بدون این که علائمی داشته باشند و حتی بدون این که خودشون متوجه شوند بهبود می یابند و تعداد اندکی از مبتلایان که عموما دارای بیماری های زمینه ای هستند، دچار عوارض حاد ناشی از این ویروس می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 228

به "معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برنامه های گروهی دانشجویی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برنامه های گروهی دانشجویی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید