مدل جدیدی از پلی استیشن 5 وارد بازار شده است

به گزارش مجله فازنما، مدل نو پلی استیشن 5 که ماه گذشته به وسیله یک دفترچه راهنمای محصول ژاپنی به آن اشاره شده بود، این هفته در فروشگاه های استرالیا دیده شده است.

مدل جدیدی از پلی استیشن 5 وارد بازار شده است

این گزارش را سایت Press-Start منتشر نموده است. در حالی که در دفترچه راهنمای محصولی که ماه قبل منتشر شده بود، مدل تازه ای از پلی استیشن 5 دیجیتال دیده می شد اما چیزی که در فروشگاه های استرالیا مشاهده شده است، مدل نوی برای نسخه با دیسک کنسول پلی استیشن 5 است. البته، وقتی از مدل نو حرف می زنیم، منظورمان مدل یا کنسول نوی با قدرت سخت افزاری متفاوت نیست بلکه این مدل سری ساخت نو پلی استیشن 5 است که فقط تفاوت جزئی در فراوری آن دیده می گردد.

در حالی که مدل های پلی استیشن 5 که تا به امروز آن ها را دیده ایم، شماره و کد فراوری آن ها CFI-1XXX بوده است، این مدل نو که در مستندات سونی و بعلاوه فروشگاه های استرالیایی دیده شده است، از کد فراوری CFI-11XX استفاده نموده است.

همان طور که گفته شد، تعیینات و قدرت سخت افزار این مدل اصلاح شده مشابه است و تفاوت آن با مدل فعلی این است که از نوع پیچ های نوی برای پایه پلی استیشن 5 استفاده نموده است که با دست هم قابل باز و بسته شدن است و شما دیگر احتیاج نیست حتماً از پیچ گوشتی بهره ببرید.

نکته جالب دیگر این است که این مدل اصلاح شده وزن کمتری نسبت به مدل قبلی دارد. گفته می گردد که این مدل 300 گرم نسبت به مدل زمان عرضه سبک تر است. با این حال، تعیین نیست که آیا تغییرهای دیگری در سخت افزار اتفاق افتاده باشد یا نه.

سونی اوایل سال جاری اعلام نموده بود که میخواهد در سری های ساخت بعدی تغییراتی را ایجاد کند تا شاید بتواند از این طریق با مشکل کمبود جهانی سخت افزار مقابله کند و شرایط آن را بهبود ببخشد. وقتی در جریان اعلام گزارش اقتصادی سونی در ماه آوریل از مدیر ارشد اقتصادی این شرکت درباره بحران کمبود نیم رسانا پرسیده شد، او در پاسخ گفت که سونی در پی راه هایی برای برطرف مشکل و بهبود شرایط است. در آن موقع، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) اعلام کرد: برای مثال، ما می توانید منبع ثانویه ای را پیدا کنیم یا تغییراتی در طراحی بدهیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. در بخش راه چاره های تجاری و فراوریات الکترونیکی، ما در پی شیوه ها و راه های انعطاف پذیری هستیم و می خواهیم در سال اقتصادی 2021 خود را با این شرایط وفق داده و به اهداف خود دست پیدا کنیم.

در ماه مه، زمانی که سونی مدل تازه ای برای ارتباط وایرلس ثبت نموده بود که به نظر می رسید برای کنسول هایش در نظر گرفته است، برنامه هایی برای سخت افزار به روزشده پلی استیشن 5 یافت شد. هرچند، تعیین نیست که این مدل ارتباطی وایرلس نو در مدل تازه استفاده شده است یا خیر. هنوز جزئیات دقیقی درباره این موضوع اعلام نشده است. البته، به غیر از افزایش آنتن دهی، به صورت کلی هم تفاوت خاصی میان مدل نو ارتباطی وایرلس و مدل فعلی وجود ندارد.

علاوه بر این ها، اوایل سال گزارش هایی منتشر شده بود که طبق آن اعلام می کرد سونی در نظر دارد در فراوریهای بعدی خود بازنگری هایی را در پلی استیشن 5 انجام دهد و این بار از نیم رسانای سفارشی شده 6 نانومتری ای ام دی (AMD) برای سی پی یو این کنسول استفاده کند. این اقدام با برنامه های سونی هم جور در می آید و ممکن است در این کمبود جهانی نیم رساناها به آن ها یاری کند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1175

به "مدل جدیدی از پلی استیشن 5 وارد بازار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل جدیدی از پلی استیشن 5 وارد بازار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید