لخت خوابیدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

به گزارش مجله فازنما، لخت خوابیدن مزایای زیادی برای سلامت جسم و روح دارد. تنظیم دمای بدن، داشتن خوابی آرام و افزایش اعتماد به نفس از فواید برهنه خوابیدن است.

لخت خوابیدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

اگر علاقه ای به پوشیدن لباس خواب ندارید بهتر است برهنه خوابیدن را تجربه کنید. خوابیدن بدون لباس فواید شگفت انگیزی دارد که شاید از آن آگاهی نداشته باشید. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید بدون لباس به خواب بروید باید به شما تبریک بگوییم چراکه لطف عظیمی در حق سلامتی جسم و روحتان نموده اید.

محققان معتقدند خوابیدن بدون لباس سلامتی شما را تضمین می نماید و شادی و حال خوب را به شما هدیه می دهد. از نظر روانی لخت خوابیدن، فرد را سبک بال نموده و فشارهای روحی و روانی او را کاهش می دهد. همچنین در حالت برهنگی، هیچ گونه فشار بیرونی توسط کمربند، کش، بند یا حتی پارچه لباس بر بدن وارد نمی گردد و خون در رگ ها به راحتی و بدون هیچ مسئله ای جریان پیدا می نماید. همین امر باعث تعدیل حرارت بدن می گردد، به نحوی که مدتی بعد از به تخت خواب رفتن گرما از بدن خارج می گردد و به بیرون انتقال می یابد، تاثیر چنین تغییری تا حدی است که خود فرد پس از گذشت چند دقیقه احساس راحتی بیشتری می نماید.

توجه: هنگام خوابیدن مطمئن شوید دست و پایتان گرم است زیرا سردی دست و پا در شب باعث انقباض رگ های خونی و کاهش جریان خون در بدن می گردد.

مزایای برهنه خوابیدن

از مزایای لخت خوابیدن تنظیم دمای بدن است، در این حالت برای بدن آسان تر است که دمای بدن را آن طور که مغز دستور می دهد پایین و خنک نگه دارد. بدخوابی ناشی از افزایش دمای بدن بر روی عمق خواب هم تاثیر می گذارد، زیرا خواب عمیق برای تثبیت حافظه، رشد هورمون ها و رشد سلول های بدن بسیار مفید است.

خوابیدن به صورت برهنه باعث می گردد پوست شما تنفس کند. با توجه به اینکه بیشتر قسمت های بدن در طول روز با پوشش های متعدد نمی توانند به خوبی تنفس نمایند مثل زیر بغل ، پاها و…. بدین وسیله باعث تنفس بیشتر پوستتان شوید و مقاومت بدنتان را در برابر بیماری های پوستی که در اثر تعرق و رطوبت ایجاد می گردد افزایش دهید.

اگر بدن خود را خنک کنید خواب عمیق تری خواهید داشت و ریلکس تر خواهید بود. زمانی که خود را در جوراب و لباس و روسری پیچیده اید بدن هر چقدر هم که بخواهد خنک باشد لباس های زیاد شما این اجازه را به آن نمی دهد در نتیجه خواب عمیق برایتان سخت تر میسر می گردد. پس لباس هایتان را موقع خواب کم کنید و یک خواب عمیق و دلچسب را پشت سر بگذارید.

دمای بالای بدن باعث بی خوابی می گردد. مسئله مهم در یک خواب عمیق تعادل در دمای بدن است. محققانی که روی مسئله بی خوابی تحقیق می نمایند متوجه شدند کسانی که دچار مشکل بی خوابی هستند و یا دچار کابوس مدام می شوند. به این دلیل است که دمای بدنشان به محض آغاز به خواب رفتن بالا می رود. برهنه خوابیدن تا حد زیادی این دما را کنترل می نماید.

گرم و مرطوب بودن واژن باعث افزایش رشد باکتری ها و مخمرها شده و بهداشت این محل را کاهش می دهد. در صورتی که اگر بدون لباس بدن خود را خنک نگه دارید و اجازه دهید هوا جریان پیدا کند واژن شرایط بهتری خواهد داشت. به علاوه از آن جایی که بیضه ها خنک تر از دیگر نقاط بدن هستند یاری به خنک ماندن این نقطه از بدن به فراوری اسپرم سالم یاری می نماید.

زمانی که شما به خواب عمیق بروید بدن هورمون ملاتونین و هورمون رشد ترشح می نماید. این هورمون ها عوامل ضد پیری هستند و از پیری زودرس جلوگیری می نمایند. به این ترتیب پوست شما سالم تر مانده و دیرتر دچار چین و چروک می گردد. همانطور که گفتیم برهنه خوابیدن خواب عمیق را بهبود می دهد.

ما گاها تمایل به پنهان کردن بدن خودمان داریم چرا که از نقص هایی که به چشممان عظیم جلوه می نمایند ناراحت هستیم و یا اینکه زیبایی خود را باور نداریم. در صورتی که برهنه بخوابید واقعیت خود را بهتر دیده و با بدن خود آشتی می کنید همچنین بدنتان را بیشتر می شناسید. خوابیدن در حالی که برهنه هستید علاوه بر تمام مزایایی که نام بردیم حس خوبی داشته و خواب آرام و عمیقی به شما هدیه می نماید.

بر اساس یافته های محققان خوابیدن در اتاق خنک و یا برهنه خوابیدن باعث فعال شدن چربی های قهوه ای در عظیمسالان می گردد؛ چربی های قهوه ای برای درمان چاقی، مفید و حیاتی هستند زیرا تحقیقات نشان می دهد که این نوع چربی می تواند کالری ها را بسوزاند و به کنترل وزن یاری کند.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 688

به "لخت خوابیدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لخت خوابیدن چه فوایدی برای سلامتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید