آموزش قدم به قدم آرایش صورت ملایم (لایت)

به گزارش مجله فازنما، آرایش یک مسئله بسیار بزرگ در زندگی خانم هاست. در یک میهمانی نه تنها نگاه ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه ها به صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شما را از این رو به آن رو می نماید.

آموزش قدم به قدم آرایش صورت ملایم (لایت)

این رو در نظر داشته باشید که، آرایش مکمل عواملی مثل رسیدگی و مراقبت از پوست، استفاده از کرم های مرطوب نماینده آب رسان خوب جهت جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از ماسک های مناسب پوست قبل از آرایش و معمولاً یک روز قبل از آرایش، هماهنگی رنگ موی سر با رنگ ابرو، خوابیدن کافی قبل از آرایش، پاک سازی پوست صورت هرچند وقت یک بار و … است. بعلاوه از لوازم آرایشی بدون سرب باید استفاده کرد.

قدرت آرایش غیر قابل انکار است. محصولات آرایشی مورد علاقه مان به ما یاری می نماید تا ظاهر زیبایی را که دوست داریم را داشته یاشیم، ظاهر خود را بهبود بخشیم و به تعریف شخصی مان از زیبایی دست پیدا کنیم. آرایش روزانه اعتماد به نفس زنان امروزی را برای رویارویی با دنیا پیرامون بهبود می بخشد.

وقتی پای آرایش کردن درمیان باشد، میزان مهارت درانجام آن تفاوت چشمگیری ایجاد می نماید. استفاده از محصولات مورد علاقه شما به روش درست می تواند 2 نتیجه داشته باشد:

  1. به شما یاری می نماید زیبایی ظاهری را که می خواهید به دست آورید.
  2. بیشترین بهره ممکن را از آرایش خود ببرید.

آیا در پی یک آرایش طبیعی هستید که پوست شما را در تمام طول روز درخشان نگهدارد؟ اکنون با این نکات مهم مربوط به زیبایی یاد بگیرید که چگونه آرایش خود را انجام دهید. از انجام زیر سازی پودر مایع تا استفاده از خط چشم، این نکات و ترفندها به شما یاری می نماید که یک ظاهر بی نقص خلق کنید.

مراحل آرایش کردن را بدانیم:

  1. چگونه از مرطوب نماینده استفاده کنیم.
  2. نحوه اعمال Primer.
  3. چگونه از لایه اولیه پودر مایع استفاده کنیم.
  4. چگونه باید از کانسیلر استفاده کرد.
  5. چگونه می توان از کرم پودر استفاده کرد.
  6. چگونه می توان از برنز نماینده استفاده کرد.
  7. چگونه می توان از رژ گونه استفاده کرد.
  8. نحوه اعمال Highlighter.
  9. نحوه اعمال سایه چشم.
  10. نحوه کشیدن خط چشم.
  11. نحوه زدن ریمل.
  12. نحوه اعمال برق لب.
  13. نحوه اعمال اسپری و پودر تثبیت نمایند.

قدم اول: مرطوب نماینده

قبل از اینکه 0 تا 100 آرایش کامل خود را آغاز کنید زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب نماینده با کیفیت صرف کنید. انتخاب یک مرطوب نماینده مناسب یک تکه حیاتی این پازل است. بهتر است در ابتدا پوست خود را بشناسید تا با توجه به پوست خود مرطوب نماینده را انتخاب کنید.

اسپری صورت: این ها محلول هایی با پایه آب هستند که ممکن است محتوی ویتامین ها و خوش بو نماینده های مفید مشخصی برای پوست باشند. اسپری های صورت برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما ساخته نشده اند، بلکه، مرطوب به نظر رسیدن پوست در کل طول روز یاری می نمایند. به زبان ساده پوست شما را در طول روز مرطوب نشان می دهند وقتی که پوستتان احساس خشکی می نماید.

سرم ها: یک محلول سبک است که به راحتی جذب پوست می گردد. مجموعه وسیعی از سرم ها وجود دارند که برای هدف قرار دادن منطقه ها مشخصی که دارای مشکل هستند طراحی شده اند. برخی از سرم ها به مرطوب کردن پوست برای جلوگیری از چین و چروک شدن یاری می نمایند. در حالی که بقیه سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به شفافیت پوست کدر اضافه می نمایند.

لوسیون ها: لوسیون ها متداول ترین انواع مرطوب نماینده ها هستند و مفید برای بسیاری از انواع پوست. لوسیون هایی را انتخاب کنید که روی آن ها برچسب غیر کومدون زا یا non-comedogenic زده شده است. این محصولات به منظور جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست طراحی شده اند.

کرم ها: اگر پوست خشک شما به یاری بیشتری احتیاج دارد بهتر است که روی کرم ها سرمایه گذاری کنید. این یک محلول سنگین تری است که می تواند به پوست های بسیار خشک آب رسانی کند. کرم های روزانه می تواند در زیر آرایش شما قرار بگیرند ولی کرم های شب طراحی شدند تا رطوبت بیشتری را وقتی شما خواب هستید به پوستتان برسانند. قبل از اینکه سرتان را روی بالش بگذارید بهره ببرید و صبح با یک پوست نرم و انعطاف پذیر بیدار شوید.

روغن ها: اگر شما به رطوبت رسانی بیشتری احتیاج دارید به روغن ها فکر کنید. روغن های خاصی می توانند انتخاب های خوبی برای پوست های خشک، حساس و یا معمولی باشند. در هر صورت اگر پوستی مستعد آکنه دارید یا پوستتان چرب است از محصولات روغنی مرطوب نماینده اجتناب کنید.

یادگیری استفاده صحیح از مرطوب نماینده خود نصف راستا است. میزان کمی را روی انگشت خود بریزید تقریباً به میزان یک سکه کوچک. با پخش کردن مرطوب نماینده روی پیشانی آغاز کنید و از وسط صورت به کناره ها پخش کنید. سپس همین کار را از روی بینی خود آغاز کنید و به سمت گونه ها مرطوب نماینده را پخش کنید. مطمئن شوید که مرطوب نماینده را به صورت صاف و هموار به پوست خود بمالید تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری گردد. وقتی به میزان مناسب مرطوب نماینده را روی سطح پوست پخش کردید به آرامی آن را با حرکات دایره وار مالش دهید و قبل از آغاز مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب نماینده خشک گردد.

قدم دوم: پرایمر یا لایه زیرین

حالا که پوستتان را به خوبی مرطوب نموده اید، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. چه در نظر داشته باشید که یک لایه آرایش سبک ابتدایی انجام دهید و چه قصد انجام یک آرایش کامل برای کل صورتتان داشته باشید پرایمر یک قدم اولیه مهم است.

پرایمر یا لایه زیرین دقیقا چیست؟

پرایمر را پایه ای برای آرایش خود فرض کنید که یاری می نماید سطح آرایش شما صاف تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمرها، ژل ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منافذ سطح صورت شما را پر می نمایند و سطوح زبر را نرم نموده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما فراهم می آورند.

برای زدن پرایمر میزان بسیار کمی از آن را روی نوک انگشت خود یا اسفنج یا برس آرایش خود قرار دهید.

نکته مهم: میزان کمی از آن برای سطح زیادی کافی است. با میزانی حدود میزان یک سکه کوچک از پرایمر در وسط صورت آغاز کنید و به آرامی به کار را به سمت گونه ها پیشانی و چانه ادامه دهید.

اگر قصد دارید به پوست حساس کنار پلک ها پرایمر بزنید و آرایش چشمتان را در طول روز حفظ کنید، محصولات تخصصی برای این بخش از صورتتان را بهره ببرید. پلک های ما می تواند در طول روز چربی جمع کند و باعث گردد که سایه چشم ما چروک به نظر برسد. اگر پلک های شما چرب باشد و شما سایه چشم یا خط چشم بزنید بدون اینکه قبل از آن پرایمر زده باشید، ممکن است آرایش شما تکه تکه و غیر یک دست گردد.

قدم سوم: لایه اولیه مایع

وقتی صحبت از لایه اولیه است انتخاب یک سایه مناسب برای پوستتان یک اولویت درجه یک است. یک سایه مناسب برای لایه اولیه می تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند.

حالا چگونه آن را انتخاب می کنید؟ رنگ لایه اولیه را روی چانه خود امتحان کنید. اگر بعد از زدن آن روی چانه کاملاً محو گردد بدون هیچ آثاری از مخلوط رنگ شما رنگ مناسب خود را یافته اید. این ممکن است کمی احتیاج به سعی و خطا داشته باشد ولی وقت گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ سایه مناسب بسیار حیاتی است.

بعد از انتخاب محصول مناسب باید به ابزار اعمال آن روی پوست خود توجه کنید. برخی خانوم ها ترجیح می دهند از انگشت خود استفاده نمایند در حالی که بقیه ترجیح می دهند از ابزارهای آرایشی مانند برس و اسفنج استفاده نمایند. اگر در پی این هستید که آرایش شما یک لایه سبک به نظر برسد بهتر است از انگشتان خود استفاده بهره ببرید. در هر صورت به هیچ وجه قبل از این که دستانتان را کامل بشویید به صورت خود دست نزنید و بعد از انجام آرایش نیز دست خود را بشویید چرا که نمی خواهید آثار انگشت آلوده به مواد آرایشی خود را در نقاط مختلف خانه ببینید.

از وسط صورت خود آغاز کنید و به سمت بیرون حرکت کنید و لایه اولیه مایع را مخلوط کنید. در هنگام پخش کردن این لایه در سطح پوست پخش می کنید مطمئن شوید که آن را کاملاً فشرده می کنید. برخی خانوم ها علاقه دارند که با یک اسفنج مرطوب روی نقاطی از سطح لایه اولیه آرایش خود فشار بیاورند تا لایه اولیه بطور کامل خطوط و چین و چروک ها را پر کند تا سطحی صاف تر و نرم تر را برای مراحل بعدی آرایش فراهم نمایند. برخی انواع خاص بورس های آرایشی نیز برای فشرده کردن لایه اولیه آرایش بسیار مناسبند.

قدم چهارم: کانسیلر یا پنهان نماینده

دو نوع اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و استیک (ماتیکی)

کانسیلر مایع در مواقعی که می خواهید یک لایه سبک را روی سطح زیادی از پوست خود اعمال کنید برترین عملکرد را دارند. کانسیلر مایع بعلاوه برای کسانی که در پی ایجاد یک لایه نهایی مخصوصاً در نزدیکی چین و چروک ها مانند اطراف چشم و دهان هستند عملکرد خوبی دارند.

کانسیلرهای ماتیکی بیشتر برای آرایش های سنگین تر در سطوح کوچکتر و مشخص تر مناسب هستند. رنگ کانسیلر خود را انتخاب کنید. عاقلانه تر آن است که روی دو رنگ کانسیلر سرمایه گذاری کنید. یکی باید خیلی نزدیک به رنگ پوستتان باشد و برای پوشاندن نقاط تیره، جوش ها و دیگر لک های صورت بکار رود. دیگری باید روشن تر از رنگ پوست شما باشد و برای روشن تر کردن قسمت های مشخصی از پوست یا ایجاد شفافیت بیشتر در آرایش شما بکار می رود.

نکته: برخی خانوم ها ترجیح می دهند از کانسیلر قبل از لایه اولیه آرایش استفاده نمایند. ترتیب این دولایه بیشتر سلیقه ای است و با سعی و خطا به دست می آید. هر دو ترتیب را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای ایجاد صافی و درخشندگی بیشتری روی پوست شما می شوند. در هر صورت وقتی فقط از لایه اولیه استفاده می کنید، حتماً اول از کانسیلر بهره ببرید.

کجا باید از کانسیلر استفاده کرد؟

برای کاهش نقاط تیره زیر چشم به منظور بوجود آوردن یک ظاهر درخشان و روشن ،کانسیلر را زیر چشم ها با یک اسفنج مرطوب یا بورس آرایشی اعمال کنید. اگر از کانسیلر برای به حداقل رساندن عیوب و لک ها استفاده می کنید آن را مستقیماً روی همان نقاط اعمال کنید.

برای روشن کردن صورت با استفاده از کانسیلر مایع یا کرم نقاط کوچکی را در منطقه های که در زیر آمده قرار دهید:

  • بصورت افقی در وسط پیشانی
  • پایین تر از مرکز بینی
  • زیر چشم هایتان
  • روی برآمدگی بالای چانه، کمی زیر لب پایینی

به نرمی آن را به پوست اطراف این منطقه ها بمالید و همواره اطمینان حاصل کنید که با لایه اولیه پوشیده می گردد.

قدم پنجم: کرم پودر

استفاده از پودر پایه می تواند یک فرایند سخت باشد. اگر خیلی کم بهره ببرید انگار که اصلاً این مرحله را انجام ندادید و اگر بیش از میزان استفاده گردد شبیه یک کیک ترسناک خواهید شد. در جستجوی چهره بی عیب و نقص، احتمالاً ترفندهای راجع به کرم پودر شنیده اید. این نکات را در نظر داشته باشید تا به چهره عالی دست پیدا کنید.

با استفاده از یک بورس بزرگ نرم، آغاز به مالیدن یک لایه سبک در سراسر صورت خود کنید. موهای برس را درون پودر فشار دهید، سپس برس را به روی پوست بکشید.

اگر قسمت های خاصی از پوست شما وجود دارد که احتیاج به پوشش بیشتری دارند (قسمت های قرمز و روغنی صورت شما به طور کلی در مرکز صورت قرار دارند)، ممکن است بخواهید کمی پودر بیشتری بمالید. برای این مرحله، برس خود را درون پودر قرار دهید و سپس آن را محکم به پوست فشار دهید. این مرحله به پودر یاری می نماید تا راه خود را به منافذ و خطوط برای بوجود آوردن سطح صاف تر باز کند.

قدم ششم: برنز نماینده

برای مالیدن یک برنز نماینده براق طلایی روی صورت خود از یک بورس مخصوص برنز نماینده بهره ببرید. بورس های برنز نماینده با مو های بیشتری ساخته شده و خیلی محکم تر در کنار هم قرار می گیرند تا اطمینان حاصل گردد. با هر بار کشیدن آن روی پوست خود میزان بیشتری برنزنماینده روی آن قرار می دهید.

نحوه انتخاب سایه مناسب برنز نماینده:

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب برنز نماینده، انتخاب سایه اشتباه است. اگر عادت ندارید با برنزر کار کنید، حداکثر از سایه ای دو درجه تیره تر از پوست خود بهره ببرید.

در چه مواردی از برنزنماینده استفاده می گردد؟

پس از انتخاب سایه مناسب ، برنزر خود را از پیشانی آغاز کنید، برنزر را در امتداد گونه های خود بکشید، سپس آن را به سمت خط چانه بکشید، تا به طرف چانه خود برسید. در طرف مقابل تکرار کنید.

نکته مهم : از قلم نیاندازید که این کار را تا نواحی گردن خود ادامه دهید.

قدم هفتم: رژ گونه

سرخی گونه قرن ها است که پایه اصلی فریبندگی و گیرایی آرایش است. اگر می خواهید کمی بیشتر به رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید، کلید آن ممکن است سرخی گونه باشد. برای این کار از یک برس متراکم و با موهای فراوان بهره ببرید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین میزان آن را روی پوست خود بمالید.

از رژ گونه در چه قسمت هایی از صورت استفاده می گردد؟

پاسخی قطعی و میزان و سایز مشخصی برای محل استفاده از رژ گونه وجود ندارد. از رنگ سرخ رژ گونه خود بهره ببرید تا به شما در تصمیم گیری در خصوص استفاده از آن یاری کند.

  • رژ گونه صورتی: هنگام استفاده از رژ گونه صورتی، آن را فقط روی سیب گونه های خود بمالید. رژ گونه صورتی به گونه ای طراحی شده است که از سرخی طبیعی که پوست بدن شما در هنگامی که خون در گونه های شما جمع می گردد ایجاد می نماید، تقلید می نماید. برای یافتن سیب گونه های خود برترین لبخند خود را بزنید.

    سیب به قسمت جلوی گونه گفته می گردد. زمانی که یک لبخند بزرگ می زنید کاملاً مشخص می گردد.

  • رژ گونه آلو رنگ: افرادی که دارای پوست پوستی میانه تا تیره هستند می توانند از رژ گونه آلو رنگ به همان روش استفاده نمایند. افرادی که دارای پوست روشن تر هستند از رژ گونه صورتی استفاده می نمایند.

قدم هشتم: هایلایتر یا درخشان نماینده

هایلایت مناسب کمی از لعاب و درخشش به هر نوع آرایش می افزاید. این که آیا شما در پی ظاهر طبیعی تری هستید یا می خواهید چشمگیر و زیبا باشید، هایلایتر می تواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند.

هایلایت ها به اشکال مختلفی از جمله مایع، کرم ها و پودرها وارد می شوند. شما می توانید انتخاب کنید که از یکی از آن ها را بهره ببرید، یا ترکیب مورد علاقه خود را از دو یا سه تا از آنها پیدا کنید. هرچه انتخاب کنید، فرایند اعمال هایلایت یکسان است.

کجاها را می توان Highlighter کرد؟

پس از ایجاد سطحی بی نقص روی پوست با روال جدیدتان، منطقه های را که می خواهید هایلایت کنید، مشخص کنید.

ابتدا با استفاده از هایلایت مایع، قسمت های زیر اعمال کنید:

  • پایین پل بینی خود را پایین بیاورید.
  • در قسمتهای بالای گونه های گونه خود
  • در گوشه های داخلی پلک های خود قرار بگیرید
  • بر روی استخوان پیشانی خود
  • تو رفتگی بالای لب فوقانی شما (بعلاوه به نام کمان Cupid)
  • مرکز پیشانی شما
  • مرکز چانه شما

بعد ازسرانجام یافتن هایلایتر روی نقاط مناسب پوست، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج بمالید. برای به حداکثر رساندن تأثیر هایلایتر، لایه ای با پودر یا مایع هایلایتر را بر روی منطقه های که می خواهید تاکید بیشتری کنید، بمالید.

قدم نهم: سایه چشم

سایه چشم می تواند ظاهر آرایش شما را جالب تر نشان دهد، خواه شما سایه های طبیعی را انتخاب کنید یا با رنگ های جیغ جسورانه ظاهر شوید یا از هر ظاهری بهره ببرید، از دو سایه چشم مکمل بهره ببرید: یک سایه روشن تر و دیگری سایه تیره.

حالا قلم مو سایه چشم خود را درون سایه تیره تر فرو کنید و سپس به آن ضربه بزنید تا از هر میزان اضافه آن بریزد. سایه روشن تر را روی کل پلک بمالید، از خط رویش مژه آغاز کنید و دقیقاً بالای چاله پلک خود سرانجام دهید.

اکنون بورس خود را به رنگ تیره تر آغشته نموده و بار دیگر از آن خارج کنید. رنگ را در گوشه بیرونی چشم ، دقیقاً بالای خط مژه خود بمالید. سایه تیره تر را در چاله پلک خود، دقیقاً زیر استخوان ابرو بکشید. مالیدن سایه را در حدود مرکز پلک خود متوقف کنید، زیرا نمی خواهید گوشه های داخلی را تیره کنید. یک برس سایه تمیز بگیرید و دو سایه را در محل تلاقی با هم مخلوط کنید. اگر ظاهری چشمگیر تر را دوست دارید، سایه تیره را یک بار دیگر بهره ببرید.

قدم دهم: خط چشم

استفاده از خط چشم می تواند مشکل باشد: یک اشتباه کوچک و شما با چشمانی که دورشان سیاه شده روبه رو می شوید. با استفاده از این نکات ضروری برای استفاده از خط چشم، مسائل آرایش چشم خود را از بین ببرید.

انواع خط چشم:

  • خط چشم مایع: اگر در پی دقت هستید، خط چشم مایع برترین دوست شما است. می توانید خط چشم مایع را در ظرف هایی به شکل بطری پیدا کنید، که با یک بورس خوب فرو رفته در آن استفاده می گردد. بعلاوه می توانید خط چشم مایع را در بسته بندی هایی به شکل مداد نیز تهیه کنید.

نحوه استفاده: با خط چشم مایع، در گوشه داخلی چشم خود خط را نازک آغاز کنید، سپس سمت گوشه بیرونی چشم خط را ضخیم تر کنید. می توانید کشیدن خط چشم را از وسط چشم یا از گوشه داخلی چشم آغاز نموده و نوک بورس مخصوص رسم خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط رویش مژه ها نگه دارید. از قسمت نازک برس خط چشم برای ایجاد خط های کوچک در طول خط مژه ها بهره ببرید، سپس آنها را به هم وصل کنید تا فضاهای خالی را پر کنید. اگر دست شما می لغزد، نگران نباشید! میزانی از پاک نماینده آرایش چشم را روی نوک گوش پاک کن بمالید و محل آن را تمیز کنید.

  • ژل خط چشم: این نوع خط چشم معمولاً در یک ظرف کوچک قرار می گیرد، با یک بورس باریک برای کشیدن خط چشم. خط چشم ژل برای ایجاد یک چشم گربه فوق العاده است.

نحوه استفاده: بورس مخصوص خط چشم را داخل ظرف محتوی ژل خط چشم فرو کنید. قلم مو را چرخانده تا اطمینان حاصل گردد که هر دو طرف بورس کاملاً به ژل آغشته شده باشد وآغاز به کشیدن خط چشم از وسط خط مژه ها به سمت بیرون چشم کنید. سپس یک خط از گوشه داخلی چشم خود را به سمت وسط بکشید ، و در نهایت این دو خط را به هم متصل کنید.

  • خط چشم مداد: این به طور معمول برترین گزینه خط چشم برای مبتدیان است. مداد تیز خط چشم در فاصله بین مژه ها و چشم شما قابل استفاده است و برای ایجاد یک چشم سایه دار بسیار عالی است.

نحوه استفاده: هر بار که از آن استفاده می کنید، مداد خط چشم خود را تیز کنید. پس از کشیدن پلک خود به سمت بیرون، نقاط کوچکی را که از گوشه خارجی پلک فوقانی شما آغاز می گردد، بکشید. این کار را تا گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید تا یک خط باریک از نقاط ریز ایجاد کنید، تا حد ممکن به مژه ها نزدیک شوید. نقاط را با مداد خود وصل کنید یا از یک برس کوچک سایه برای ترکیب آنها بهره ببرید.

قدم یازدهم: ریمل مژه

اگر می خواهید فقط از یک محصول آرایشی بهره ببرید، ریمل باید در صدر فهرست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل می تواند باعث گردد با یک حرکت چشمان شما براق تر به نظر برسد.

ریمل را می توانید در رنگ های مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند. با فر دادن مژه ها با فر مژه آغاز کنید.

چگونه مژه های خود را فر دهید؟

  • فر مژه را در قسمت پایه مژه های بالایی خود قرار دهید، مراقب باشید که هیچ گونه تماسی با پوست حساس اطراف پلک خود نداشته باشد.
  • فرمژه را به آرامی ببندید.
  • آن را برای چند ثانیه در محل نگه دارید.
  • به آرامی رها کنید.

بعد از اینکه مژگان شما فر شُد، ریمل خود را در دست بگیرید. برای اطمینان از اینکه تمام موهای قلم ریمل به ریمل آغشته هستند، گره را به آرامی گرد کنید.

نکته حرفه ای: قلم ریمل را به داخل و خارج ظرف ریمل نکنید زیرا این کار باعث می گردد هوا وارد ظرف گردد و حباب کند.

برس ریمل را به آرامی روی ریشه های مژه های خود به صورت چرخشی حرکت دهید. با این کار حجم بیشتری ایجاد می گردد، که می توانید تا سرانجامی مژه های خود آن را بکشید. اگر مژه های شما به هم چسبیده است، یک برس تمیز ریمل را بگیرید و به مژه های بکشید. برای حجم بیشتر از یک بار دیگر ریمل بزنید.

قدم دوازدهم: برق لب

قبل از استفاده از برق لب، لب های خود را آماده کنید. اگر لب های شما خشک شده و ترک خورده است، حتما از یک نرم نماینده لب ملایم بهره ببرید تا پوست مرده را از روی لب ها بردارید. در مرحله بعد از نرم نماینده یا مرطوب نماینده لب برای نرم کردن بیشتر لب ها بهره ببرید. بعد از اینکه لب شما تمام رطوبت را جذب کرد، لکه های به جای مانده روی لب ها را پاک کنید.

آغاز به زدن برق لب از وسط لب های خود کنید و این کار را در طول دهان خود ادامه دهید. سعی کنید از کشیدن هرگونه براق بالای خط طبیعی لب خودداری کنید و لب های خود را به آرامی صاف کنید تا اطمینان حاصل گردد که لب شما به تمام قسمت ها و گوشه های لب شما می رسد.

قدم سیزدهم: اسپری و پودر تثبیت نماینده

اسپری و پودر تثبیت نماینده می تواند مرحله نهایی برای آرایش روتین شما باشد. اگر می خواهید آرایش شما در تمام طول روز باقی بماند، بدون اینکه چرب یا چروک و خراب شوند، مهم است که در یک راه حل تثبیت نماینده کیفیت سرمایه گذاری کنید.

اسپری های تثبیت نماینده برای همه نوع پوست طراحی شده اند و می توانند از آن برای تثبیت انواع آرایش بهره ببرید. اسپری تثبیت نماینده آرایش شما را در جای خود نگه می دارد، به شما یاری می نماید احتیاجها به ترمیم مجدد آرایش را کاهش داده و آرایش خود را ساعت ها به صورت بی عیب و نقص نگاه داشته باشید.

اسپری تثبیت نماینده برای چهره شماست همانطوری عمل می نماید که اسپری مو برای حفظ مدل موهای شما و به روشی بسیار مشابه اعمال می گردد. اسپری را به فاصله حداقل 8 اینچ از صورت خود نگه دارید، سپس چند بار اسپری بزنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت های صورت شما پوشانده شده است. اگر می خواهید مطمئن شوید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است، ابتدا اسپری را به شکل X در سراسر صورت خود بزیند، سپس با اسپری کردن شکل T ادامه دهید.

احتیاجی به مالش اسپری یکبار مصرف نیست، زیرا طی چند ثانیه به طور طبیعی خشک می گردد.

برای بهتر انجام دادن آرایش خود ما برای شما چند ویدیوی آموزشی نیز در اینجا قرار می دهیم تا هر چه بهتر بتوانید آرایش ملایم خود را انجام دهید.

کانسیلر صورت:

[aparat id=DK1fh]

سایه زدن:

[aparat id=wguFx]

مژه مصنوعی:

[aparat id=6Veuc]

کرم پودر زدن:

[aparat id=i0yPk]

آرایش ملایم دخترانه:

آرایش شما به سرانجام رسید. با استفاده از این نکات مربوط به آرایش، ایجاد انواع ظاهرهای زیبا آسان است چه بخواید به سر کار بروید یا یک شب در شهر بیرون بروید.

این متن از سایت (colorescience) برگرفته شده است.

منبع: اُکالا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1305

به "آموزش قدم به قدم آرایش صورت ملایم (لایت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش قدم به قدم آرایش صورت ملایم (لایت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید