فیلم کوتاه همواره هویت مستقلی دارد

به گزارش مجله فازنما، تهران (پانا) - جواد قاسم لو، کارگردان فیلم کوتاه قمیرمی گوید این فیلم قصه پدران و پسران است و وراثت، نسل، زمان و خیلی روابط و مناسبات دیگری که میان شان وجود داشته و دارد، در این فیلم به چشم می خورد.

فیلم کوتاه همواره هویت مستقلی دارد

جواد قاسم لو، کارگردان فیلم تجربی قمیر حاضر در بخش تجربی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره شکل گیری ایده این فیلم به پانا گفت: من در مدرسه، دانشگاه و هر جایی که با شکل های مختلف سوالات امتحانی برای انتها سال تحصیلی یا انتها ترم درگیر بودم، همواره جای خالی ها را مجذوب کننده می دیدم. این علاقه محدود به سوالات امتحانی نمی شوند و بازی هایی که در آن ها باید جای خالی را با چیزی یا کلمه ای پر می کردم، هم برایم مجذوب کننده بود. مثل آن اسباب بازی دوران کودکی که ظاهری شبیه به موبایل های امروزی داشت و درون آن حلقه های رنگارنگ مختلفی در داخل ظرف شیشه ای پر از آب غوطه ور بودند که با فشار دکمه های لاستیکی حباب هایی را برای انداختن حلقه ها به درون دو میله ای که داخل آن تعبیه شده بود، پرتاب می کردیم.

وی ادامه داد: در شکل و ساختار روایت فیلم کوتاه همواره این اصل را برای خود در نظر دارم که فیلم کوتاه، هویتی کاملا مستقل دارد؛ حوزه ای که مخاطب آن بسیار باهوش است. در طول فراوری یا خلق قمیر گویی با اتکا به غریزه ام عمل کردم و بعد از فراوری و اتمام مراحل مختلف کار با هر بار تماشا فیلم فراوری معنی جدیدی برایم عیان می شد.

قاسم لو گفت: استفاده از کهن الگوها، تصاویر، صداها، اشیا، اشکال ظاهری و هر آن چیزی را که میان همه انسان های روی کره زمین مشترک است، دوست دارم. قمیر درباره قصه یک پدر و پسر است. وراثت، نسل، زمان و خیلی روابط و مناسبات دیگری که در دنیا پدرها و پسرها در طول تاریخ بشریت دیده می شده است، در این فیلم به چشم می خورد.

وی درباره لوکیشن این اثر هم گفت: روستای کوچکی از توابع زنجان لوکیشن این فیلم بود. از آن جایی که این روستا زادگاه من است و خاطرات بسیاری در آن دارم، دوست داشتم که اولین تجربه فیلمسازی ام در آن رقم بخورد و ایده ای را که در فکر داشتم، تبدیل به تصویر سینمایی کنم.

این کارگردان در انتها درباره اسکارکوالیفاید شدن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از دوره سی و هشتم به بعد گفت: خودم را بسیار خوشبخت و خوش وقت می دانم که در اولین سالی که در این جشنواره مورد تایید اسکار اسم گرفته است، در آن حضور دارم. این اتفاق نشان از جدی بودن و حرفه ای بودن این جشنواره باسابقه سینمایی دارد.

سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران 27 مهر تا 2 آبان 1400 (19 تا 24 اکتبر 2021) برگزار می گردد. این رویداد برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آموزشگاه اسکار شناخته و معرفی شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1238

به "فیلم کوتاه همواره هویت مستقلی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم کوتاه همواره هویت مستقلی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید