فارس من، درخواست برای یکسان سازی حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات، دستمزد برآیندی از سودآوری در شرکت است

به گزارش مجله فازنما، کارکنان شرکت مخابرات ایران درخواست دارند که حقوق شان با کارکنان شرکت همراه اول یکسان گردد. قرارداد در هر دو شرکت براساس آیین نامه استخدامی یکسان است اما در مزایا متفاوت هستند.

فارس من، درخواست برای یکسان سازی حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات، دستمزد برآیندی از سودآوری در شرکت است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، بعضی از خواهان یکسان سازی حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات شده اند.

این کاربران سامانه فارس من می گویند: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد سهام عمده همراه اول مربوط به مخابرات ایران است و تفاوت خیلی زیادی بین حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات وجود دارد، درخواست یکسان سازی و یکپارچگی کلیه خدمات از جمله منابع انسانی توسعه ای و حقوق را خواهانیم.

پیگیری سوژه به خبرنگاران فارس ابلاغ شد و خبرنگار درصدد کسب اطلاع و بعلاوه دریافت پاسخ این مطالبه از مسوولان برآمد.

براساس کسب اطلاع خبرنگار، این مطالبه که به وسیله کارمندان شرکتی با حدود 20 هزار کارمند مطرح شده، در واقع به معنی پرداخت حقوق بیشتر و مساوی با شرکتی است که 5 هزار نفر کارمند دارد و مطالبه بزرگی است.

هزینه حقوق و مزایای کارکنان شرکت مخابرات در سال 99 نسبت به سال 98 حدود 2 برابر شده است یعنی 100 درصد به حقوق و مزایای کارکنان شرکت مخابرات ایران اضافه شده است، این در حالی است که تعداد کارکنان این شرکت در سال 98، 19 هزار 371 نفر و در سال 99 تعداد کارکنان 19 هزار 33 نفر بوده است.

در اطلاعاتی که به صورت غیررسمی به خبرنگار ارائه شد، بیان شد که اساسا وقتی دو شرکت مجزا هستند تمامی تصمیم های هر یک از شرکت ها با نظر هیات مدیره آن شرکت اتخاذ می گردد و هر شرکت تابع تصمیم ها و دستورالعمل های خود است. بنابراین نمی توان دستورالعملی که مصوب هیات مدیره شرکتی است را به شرکت دیگری ولو در یک مجموعه تسری داد.

قرارداد در هر دو شرکت براساس آیین نامه استخدامی یکسان است و در مزایا متفاوت هستند که دستمزد برآیندی از سودآوری در شرکت ها است.

با این حال، خبرنگار در انتظار پاسخ و موضع رسمی مدیران شرکت مخابرات ایران در این باره است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1285

به "فارس من، درخواست برای یکسان سازی حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات، دستمزد برآیندی از سودآوری در شرکت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، درخواست برای یکسان سازی حقوق کارکنان همراه اول و مخابرات، دستمزد برآیندی از سودآوری در شرکت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید