ایجاد پلتفرم مشترک همکاری بین آسیا و اروپا در زمینه نانوایمنی

به گزارش مجله فازنما، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، طی برگزاری سه دوره پیشین دیالوگ آسیا و اروپا در نانوایمنی به ترتیب در کشورهای ایران (2017)، اتریش(2018)، تایلند(2019)، چهارمین دوره دیالوگ با میزبانی وزارت فدرال محیط زیست، انرژی، نوآوری و فناوری اتریش بصورت مجازی در تاریخ 7 اکتبر 2020 برگزار گردید.

ایجاد پلتفرم مشترک همکاری بین آسیا و اروپا در زمینه نانوایمنی

با ما سفر کنید و با اروپا تور قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دیالوگ آسیا و اروپا در نانوایمنیبر اساس پیشنهاد ارایه شده توسط ستاد فناوری نانو ایران به اتحادیه اروپا و فروم آسیایی نانو در سال 2017 ایجاد و اولین دوره آن در تهران در همان سال با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا، و کشورهای فعال در حوزه نانوایمنی از آسیا و اروپا برگزار گردید.

در این نشست مجازی دکتر علی بیت الهی مدیر کارگروه استاندارد و نانوایمنی ستاد فناوری نانو، پیشنهاد ایران مبنی بر ایجاد یک پلتفرم همکاری در حوزه نانوایمنی بین کشورهای اروپایی و آسیایی با عنوان شبکه شبکه­ های نانوایمنی بین اروپا و آسیا (Asia-EU Network of Networks on nanosafety-NONNS) را مطرح و بعنوان گام اول ایجاد کمیته راهبری برای تشکیل یک شبکه بین قاره ای در حوزه استانداردسازی حوزه نانوایمنی ارائه کرد.

کلیات این پیشنهاد پس از بحث و گفتگو مورد قبول اکثریت نهاده شد و کمیته راهبری اولیه برای تدوین پیشنهاد و ارایه آن به اتحادیه اروپا با مشارکت کشورهای ایران، تایلند و کره جنوبی از آسیا و نمایندگانی از کلاستر نانوایمنی اتحادیه اروپا و کشور اتریش تشکیل شد. این پلتفرم وظیفه تسهیل ارتباطات و همکاری در لایه های مختلف شبکه بازیگران مرتبط با نانوایمنی را در دو قاره در قالب سرویس ها و فعالیت های مرتبط به عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 692

به "ایجاد پلتفرم مشترک همکاری بین آسیا و اروپا در زمینه نانوایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد پلتفرم مشترک همکاری بین آسیا و اروپا در زمینه نانوایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید