عصبانیت بن زاید از ایتالیا موجب اخراج نظامیان این کشور از امارات شد

به گزارش مجله فازنما، دولت امارات متحده عربی نیروهای ایتالیایی مستقر در پایگاه دوبی را به علت توقف صدور سلاح از سوی ایتالیا به امارات، از این کشور اخراج می نماید.

عصبانیت بن زاید از ایتالیا موجب اخراج نظامیان این کشور از امارات شد

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجله دیفنس نیوز به نقل از یکی از اعضای مجلس ایتالیا اظهار داشت، امارات متحده عربی در حال اخراج هواپیماها و پرسنل وابسته به ارتش ایتالیا از یک پایگاه نظامی در این کشور استف تا به تصمیم رم در ممنوعیت فروش سلاح به امارات متحده واکنش نشان داده باشد.

ماتئو پرگو د کرماناگو عضو مجلس ایتالیا در این رابطه به این مجله اطلاع داد، دولت امارات متحده عربی به نظامیان ایتالیایی تا 2 جولای مهلت داده است پایگاه هوایی دوبی را ترک نمایند.

این عضو کمیسیون نظامی مجلس ایتالیا در این رابطه اضافه کرد: کار عقب نشینی به طور بالفعل شروع شده است در حالی که مسئولین ایتالیایی همچنان برای لغو این تصمیم تا لحظه آخر کوشش می نمایند.

او تاکید نمود در صورتی که این خروج به انجام برسد، کار تخلیه نیروهای ایتالیایی مستقر در افغانستان سخت تر خواهد شد.

وی با اشاره به قانون منع صدور تسلیحات به امارات متحده عربی که از ژانویه 2021 عملیاتی شده تاکید نمود، زمانی که روابط با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس دچار مشکل گردد، با سختی می توان دوباره آن را احیا کرد.

فرمانده سابق ارتش ایتالیا هم به این نشریه اطلاع داد: آخرین هواپیمای ایتالیایی هم روز پنج شنبه گذشته پایگاه را ترک نموده است و تنها مقادیر کمی از وسایل در این پایگاه به جای مانده اند، وی رفتار امارات را در قبال ایتالیا بسیار سختگیرانه اعلام و اطلاع داد امارات حتی اجازه استفاده هواپیماهای نظامی ایتالیا از حریم هوایی آین کشور را هم نداده است.

لازم به ذکر است مجلس ایتالیا پیش از این به علت نقض های مکرر حقوق بشر در امارات متحده عربی فروش سلاح به این کشور را ممنوع اعلام نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1108

به "عصبانیت بن زاید از ایتالیا موجب اخراج نظامیان این کشور از امارات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصبانیت بن زاید از ایتالیا موجب اخراج نظامیان این کشور از امارات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید