ظرفیت های گردشگری روستایی و بومگردی شهرستان تفرش مغفول مانده اند

به گزارش مجله فازنما، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ظرفیت های گردشگری روستایی و بومگردی شهرستان تفرش مغفول مانده اند.

ظرفیت های گردشگری روستایی و بومگردی شهرستان تفرش مغفول مانده اند

ولی الله بیاتی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در جشنواره توت روستای خانک شهرستان تفرش اظهار کرد: روستای خانک یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی است که باید به خوبی معرفی و شناسانده گردد.

وی اضافه کرد: هر کدام از روستاهای تفرش زیبایی خاصی دارند، اما ظرفیت های گردشگری آن به خوبی معرفی نشده اند که ضروری است با برگزاری جشنواره های متعدد با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت های جوامع روستایی از این پتانسیل ها برای توسعه مالی بهره گیری کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر اینکه شناسایی مسائل و مسائل روستاها برای تقویت اقتصاد روستانشینان یک اولویت است، تاکید نمود: معرفی توانمندی ها و ظرفیت های جوامع روستایی و فراوریات در حوزه های مختلف کشاورزی و دامداری زمینه ساز توسعه مالی و ایجاد فرصت های شغلی متعددی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تفرش انواع محصولات باغی و زراعی فراوری می گردد، گفت: شهرستان تفرش با برخورداری از اقلیم سردسیری و گرجهتی ظرفیت بالایی در فراوری انواع محصولات دارد.

بیاتی اضافه کرد: برگزاری جشنواره های مختلف فراوریات کشاورزی نظیر جشنواره توت نمادی از همدلی و همراهی روستاهای این منطقه است و باید چنین برنامه هایی استمرار و تداوم داشته باشد تا توسعه پایدار به معنای واقعی شکل بگیرد.

وی در ادامه، مشکل اینترنت را از مطالبات جوامع روستایی دانست و گفت: برای برخورداری روستاهای شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از اینترنت پیگیری های مستمری اجرا شده و در آینده نزدیک این مطالبه مردم روستاها محقق خواهد شد.

وی گفت: محورهای خاکی روستایی و پوشش پایین آسفالت جاده های روستایی نظیر محور خانک به تفرش، روستای فرسمانه و دیگر روستاها از دیگر مسائل این منطقه است که رفع کردن این مسائل با تخصیص اعتبار لازم در دست اقدام است.

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای فاقد نعمت گاز حتی منطقه ها صعب العبور از برنامه های اولویت دار دولت در این منطقه است و به لحاظ سردسیر بودن شهرستان کوشش خواهد شد تا تمامی روستاها تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته و از این نعمت برخوردار شوند که موجی از تحول در منطقه ایجاد خواهد نمود.

بیاتی اضافه کرد: تامین آب آشامیدنی و نیز مصارف آب در حوزه کشاورزی با یاری مردم و تخصیص اعتبارات روستایی امکان پذیر خواهد بود و با توجه به کمبود منابع آبی می طلبد که اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شوند. در حوزه امنیت روستاها نیز مسائلی ایجاد شده که با حضور موثر نیروی انتظامی شاهد ارتقای ضریب امنیتی در جوامع روستایی خواهیم بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: احداث مراکز گردشگری و اقامتی برای برخورداری مسافران و گردشگران از یک فضای اقامتی مناسب یک ضرورت است و باید دولت و مردم برای تحقق این مهم برنامه ریزی نمایند.

وی اضافه کرد: تکمیل کاروانسرای خانک به عنوان یک مجموعه گردشگری با تخصیص اعتبار لازم در دستور کار است. زیرساخت هایی نظیر منازل بومگردی و مراکز اقامتی با هدف عرضه فراوریات روستایی زمینه ساز درآمدزایی و رونق مالی است.

بیاتی گفت: جشنواره هایی نظیر جشنواره توت می تواند منجر به درآمدزایی و توسعه مالی روستاها با ایجاد فرصت های شغلی خانگی گردد. دولت نیز با اعطای تسهیلات 100 میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال خانگی فرصتی را برای ایجاد اشتغال فراهم نموده تا یک فرد روستایی از نظر مالی توانمند گردد.

وی گفت: جهت اشتغالزایی و رونق مالی منجر به تقویت صنعت گردشگری و توسعه متوازن خواهد شد که با همدلی و کوشش برای تقویت منافع عمومی محقق می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1504

به "ظرفیت های گردشگری روستایی و بومگردی شهرستان تفرش مغفول مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های گردشگری روستایی و بومگردی شهرستان تفرش مغفول مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید