طرز تهیه خورشت ماست مخصوص اصفهان

به گزارش مجله فازنما، خورشت ماست یکی از دسرهای سنتی و اشرافی اصفهانی است که غالبا در مهمانی ها و مراسم رسمی سرو می گردد. دسر خورش ماست بسیار خوشمزه و مقوی است.

طرز تهیه خورشت ماست مخصوص اصفهان

خبرنگاران | سرویس آشپزی - برای تهیه دسر خورشت ماست سنتی اصفهان به گوشت گردن گوسفندی بدون چربی نیاز خواهید داشت. همچنین در استفاده از زعفران باید دست و دل باز عمل کنید. چرا که عطر خوش خورشت ماست مدیون وفور این چاشنی بی نظیر است.

همچنین بهتر است این دسر را از شب قبل تهیه نمایید چرا که هرچه بیشتر بماند بهتر جا می افتد و ضمناً در فواصل مختلف با سر زدن به دسر، شیرینی آن را تست کنید و در صورت تمایل پودر شکر و ماست بیشتری به آن اضافه کنید.

برای تهیه خورشت ماست از ماست چکیده شیرین و نسبتا چرب بهره خواهیم برد. برای این منظور می بایست ماست و پودر قند را از شب قبل درون تنظیف ریخته و با قرار دادن تنظیف روی سبدی که زیر آن ظرف گودی قرار داده اید کلیه آب ماست را بکشید و اصطلاحا چکیده کنید. (ماست را درون یخچال استراحت دهید تا مانع از ترش شدن ماست گردد.)

برخلاف تصور عموم تهیه خورشت ماست کار دشواری نیست تنها به کمی زمان و نیروی کافی برای کوبیدن گوشت و سایر مواد نیاز خواهید داشت.

مواد لازم جهت تهیه خورشت ماست

گوشت گردن گوسفندی250 گرم
ماست شیرین2500 گرم
پودر قند1 پیمانه
پیاز1 عدد
زعفرانبه میزان لازم

طرز تهیه دسر سنتی

خورشت ماست
  1. ابتدا گوشت گردن را به همراه یک عدد پیاز و آب بپزید. (نیازی به اضافه کردن ادویه جات دیگر نیست.) تنها زمانی که گوشت کاملا پخته شد کمی نمک به گوشت اضافه کنید.
  2. گوشت پخته شده را به همراه یک پیمانه آب گوشت صاف شده به یاری گوشت کوب بکوبید و در حین کوبیدن آب گوشت را کم کم به آن اضافه کنید.
  3. زعفران را با آب رقیق کنید و دم کنید تا رنگ مطلوب و غلظتی مناسب پیدا کند.
  4. ماستی که از شب قبل کیسه انداخته اید و آب آن کاملا گرفته شده را از صافی رد کنید. سپس ماست و زعفران را کم کم به گوشت اضافه کنید و خوب با گوشت کوب بکوبید.
  5. همه مواد را به صورت تناوبی با یکدیگر ترکیب کنید تا رنگ دلخواه حاصل گردد.
  6. در نهایت خورشت ماست را با زرشک و خلال پسته تزیین کنید.
منبع: setare.com
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1085

به "طرز تهیه خورشت ماست مخصوص اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت ماست مخصوص اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید