سازمان ملل: یمن به بیش از 3 میلیارد دلار یاری احتیاج دارد

به گزارش مجله فازنما، دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه تاکید نمود که 3.9 میلیارد دلار برای یاری به 16 میلیون یمنی احتیاج است.

سازمان ملل: یمن به بیش از 3 میلیارد دلار یاری احتیاج دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رامش راجاسینگهام دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل خاطرنشان کرد که از همه یاری نمایندگان می خواهم که در امسال به حمایت خود ادامه دهند و در صورت امکان آن را افزایش دهند.

راجاسینگهام درباره شرایط یمن تاکید نمود برای یاری به 16 میلیون نفر در یمن به 3.9 میلیارد دلار احتیاج داریم.

وی در ادامه اضافه نمود: منابع مالی در سال های اخیر کاهش یافته به گونه ای که تنها 58 درصد طرح یاری های سال گذشته تامین شد و برنامه دنیای غذا وابسته به سازمان ملل نیز ماه دسامبر از کاهش بودجه حمایتی خود برای هشت میلیون نفر اطلاع داد.

این مقام سازمان ملل تاکید نمود که جنگ یمن بر گرسنگی، آوارگی و فروپاشی مالی در یمن اضافه نموده و فقدان بودجه کافی برای عملیات های بشردوستانه بحران ها را تشدید نموده است.

این مقام سازمان ملل بعلاوه از کشته شدن 358 غیر نظامی در منازعات در یمن اطلاع داد.

اخیرا دفتر مسئول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن خاطرنشان کرد: در نتیجه کسری بودجه، آژانس های امدادرسانی مجبور شدند برنامه های امدادی از جمله در زمینه های غذا، بهداشت و آب را متوقف نموده و در بعضی منطقه ها کاهش دهند.

اخیرا برنامه دنیای خاطرنشان کرد به علت کمبود بودجه مجبور شده یاری به یمن را قطع کند. در همین حال این نهاد بین المللی نسبت به افزایش گرسنگی در این کشور جنگ زده هشدار داد.

کورین فلیشر، مدیر منطقه ای برنامه دنیای غذا، می گوید ذخایر مواد غذایی برنامه دنیای غذا در یمن به طرز خطرناکی رو به کاهش است؛ هر بار که میزان غذا را کاهش می دهیم، می دانیم که تعداد بیشتری از افراد گرسنه و ناامن غذایی به صف میلیون ها نفری که از گرسنگی می میرند، خواهند پیوست.

طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، دو سوم جمعیت یمن (حدود 20 میلیون نفر) احتیاجمند یاری های بشردوستانه وابسته هستند و 80 درصد آنها زیر خط فقر به سر می برند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در دنیا توصیف می نمایند. 22 میلیون نفر که 75 درصد جمعیت یمن را تشکیل می دهند احتیاجمند نوعی یاری رسانی و حمایت بشردوستانه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1443

به "سازمان ملل: یمن به بیش از 3 میلیارد دلار یاری احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: یمن به بیش از 3 میلیارد دلار یاری احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید