ده ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان اعزام شدند

به گزارش مجله فازنما، رسانه های روسیه گزارش کردند که طی 24 ساعت گذشته مسکو ده ها فروند هواپیمای ترابری نظامی دیگر از نوع ایلیوشین و آنتونوف به ایروان گسیل داشته که حامل تجهیزات نظامی و نیروهای صلح بان بوده است.

ده ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان اعزام شدند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، خبرگزاری تاس با انتشار این خبر به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: 18 فروند هواپیمای ترابری نظامی دیگر از نوع ایلیوشین76 و دو فروند هواپیمای ترابری نظامی نوع آنتونوف-124 که حامل تجهیزات نظامی و صلح بانی بود در فرودگاه ایروان پایتخت ارمنستان برزمین نشسته اند.

بنابراین گزارش وزارت دفاع روسیه در این زمینه امروز در بیانیه ای اظهار داشت: 18 فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین و دو فروند هواپیمای آنتونوف متعلق به نیروی هوافضای روسیه که مجهز به تجهیزات تیپ پانزدهم صلح بانان است به برای مشارکت در عملیات صلح بانی در منطقه مورد مناقشه قره باغ در فرودگاه ایروان بر زمین نشستند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در ادامه می افزاید: نیروهای روسیه تجهیزات و ادوات نظامی را از این هواپیماها تخلیه کردند.

ایتارتاس در ادامه گزارش داد: در 24 ساعت گذشته هواپیماهای نیروی هوافضا روسیه تا به امروز 58 واحد تجهیزات شامل، نفربر زرهی، کامیون های باری، کامیون های تانکردار، بیل مکانیکی و دیگر تجهیزات فنی را به ارمنستان تحویل داده اند.

وزارت دفاع روسیه درحالی در بیانیه ای از اعزام 18 فروند دیگر هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین به ایروان خبر میدهد که کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز 24 آبان گفته بود: انتقال صلح بانان روسی به قره باغ با هواپیماهای ترابری نظامی ادامه دارد و تا به امروز 95 پرواز برای انتقال صلحبانان به این منطقه انجام داده اند.

بعد از 40 روز منازعه و درگیری مستقیم میان جمهوری اذربایجان و ارمنستان، با ابتکار روسیه، طرفین به توافق آتش بس دست یافتند.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (20 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید.

وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 668

به "ده ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان اعزام شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به ارمنستان اعزام شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید