با معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی آشنا شوید

به گزارش مجله فازنما، اگر فکر می کنید این تنها انسانها هستند که بنا به موقعیت شغلی یا ویژگی های اخلاقی خود از لقب و عنوان برای معرفی خود در کنار نامشان استفاده می نمایند، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید، چرا که در جهان فعلی، ما می توانیم با اماکن زیادی روبرو شویم که اسمشان یک چیز است و لقبشان بنا به رخداد یا روایتی که پیرامون آن شنیده شده است، یک چیز دیگر! تازه، بالاتر از چنین مکانهایی در جهان نیز کشورهای زیادی وجود دارند که در کنار نامشان از القاب خاصی برخوردارند که شاید اگر کمی دقت نموده باشید گزارشگران فوتبال در خلال گزارش خود به بعضی از لقب های این کشورها اشاره نموده اند. با ما در مقاله معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی همراه باشید تا شما را با تعدادی از لقب های کشورهای معروف اروپایی آشنا کنیم.

با معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی آشنا شوید

فهرست مطالب

کشور آلمانسرزمین اسپانیاکشور بریتانیاسرزمین هلندکشور پرتغالسرزمین ایتالیاکشور دانمارکسرزمین سوئدکشور مونته نگروسرزمین اتریشکشور ایسلندسرزمین بلژیککشور نروژسرزمین کوزووکشور مالتسرزمین فنلاندکشور فرانسهسرزمین ایرلند

کشور آلمان

آلمان از دسته کشورهایی است که به سبب تاریخ کهن خود از لقب های معروف زیادی برخوردار است. مردم آلمان از دیرباز به خود لقب Das Land der Dichter und Denker که به معنای سرزمین شاعران و متفکران است را داده اند که البته با در نظر داشتن طیف گسترده ای از دانشمندان و فیلسوفان آلمانی و شاعران میتوان گفت عنوان شایسته ای برای این کشور بحساب می آید. گفتنی است که از اسم جرمنی (Germany) برای خطاب کردن نام آلمان در زبان انگلیسی استفاده می شود و خود آلمانی ها از کلمه Deutschland برای خطاب کردن نام سرزمین مادریشان استفاده می نمایند. از دیگر بخشهای این مورد از معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی میتوان به سرزمین توتن نیز اشاره کرد.

سرزمین اسپانیا

اسپانیا از جمله کشورهایی است که تا دلتان بخواهد لقب دارد، اما یکی از این القاب که نسبت به مابقی آنان بیشتر شنیده شد، ماتادور یا بهتر است بگوییم سرزمین گاوبازها بود که البته خود مردم این کشور برای این منظور از لفظ la piel de toro استفاده می نمایند که به معنای پوست گاو نر بوده و برای اولین بار این لقب را یک جغرافیدان یونانی به اسم استرابونیس بر روی این کشور گذاشت و دلیل آن نیز شبیه بودن نقشه این کشور اروپایی به پوست گاو نر در زیر نور خورشید هست.

البته به غیر از ماتادورها میتوان برای اسپانیا از لقب های معروف دیگری همچون کشور خرگوش ها، سرزمین رودها، کشور سروانتس و همچنین سرزمین ایبری بهره برد که البته این آخری در بیشتر مواقع ایبریا نامیده می شود، زیرا برای نخستین بار که مردمان آفریقای شمالی به وسیله تنگه جبل الطارق خود را به اسپانیا رساندند، از این مورد از لقب های کشورهای معروف اروپایی برای آن استفاده کردند.

کشور بریتانیا

تا قبل از شروع قرن 13 میلادی یکی از جدی ترین القاب سرزمین بریتانیا، آلبیون بود که از ریشه ای لاتین برخوردار است که به احتمال فراوان، مقصود مردمان قدیمی بریتانیا برای گذاشتن این لقب بر روی سرزمین مادریشان اشاره به صخره Dover دارد که از رنگی سفید برخوردار بود و آنطور که افسانه های قدیمی مربوط به بریتانیا می گویند، محل زندگی غول های عظیمی بود. براساس مقاله معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی باید بدانید بیشتر این صاحب قلمان یونانی بودند که از لقب آلبیون در نوشته هایشان استفاده می کردند.

اما بعد از این قرن دیگر کمتر کسی از این لقب برای نام بردن بریتانیا استفاده می کرد و بیشتر از کلمه بلایتی برای این منظور بهره گیری بعمل آورده می شود، خصوصا که سربازان انگلیسی در جنگ دنیای اول بسیار از این لقب برای کشور خود استفاده می کردند.

سرزمین هلند

ندرلند یک کشور اروپایی جدید و تازه تأسیسی نیست، اما خب از آنجایی که ما ایرانیان در تمام طول زندگیمان به جای نام بردن این کشور از لقب آن یعنی هلند استفاده نموده ایم، قدری تصور این موضوع برایمان مشکل است. هلند در حقیقت نام یک استان یا یک منطقه قدیمی در سرزمین ندرلند بوده که در گذشته های بسیار دور از قدرت حکومتی بسیار زیادی در دنیا برخوردار بود و شاید به همین خاطر نیز اهالی ندرلند تصمیم به معرفی کشور خود به تمام دنیا با نام هلند دریافتد.

براساس لقب های کشورهای معروف اروپایی جالب است بدانید آشنایی ما ایرانی ها با دیگر القاب این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بیشتر بوده و تقریبا اگر از هر 5 ایرانی بپرسند که لقب های دیگر هلند را نام ببرید، بی تردید سه تا از آنها را خواهند گفت؛ آسیاب بادی و سرزمین لاله ها که البته به این دو لقب بایستی سرزمین مخمل را نیز اضافه نماییم.

کشور پرتغال

پرتغال نیز به عنوان یک کشور اروپایی از لقب های معروف زیادی برخوردار بوده که قدیمی ترین آنها لقب لوستیاناست. آنطور که می گویند تاریخچه آن به دو قرن قبل از میلاد حضرت مسیح برمی شود. در آن دوران که پرتغال با توجه به وسیع بودن قلمروهای حکومت روم باستان به عنوان یکی از استانهای این پادشاهی بحساب می آمد، لقب بر روی آن گذاشته شد و تا به امروز نیز که به گواهی تاریخ کل پرتغال بخشی از آن حکومت عظیم محسوب شد، باقی مانده است. براساس مقاله لقب های کشورهای معروف اروپایی باید بدانید که پرتغالی ها از لقب های معروف دیگری همچون شبیه جزیره ایبری و همچنین سرزمین مستطیلی نیز استفاده می نمایند.

سرزمین ایتالیا

خیلی از ما ایرانی ها می دانیم که مهمترین لقب ایتالیا همان چکمه معروف است که به سبب شباهت ظاهری نقشه این کشور بر روی کره زمین به آن اختصاص پیدا کرد. با این حال، شاید کمتر کسی بداند که برای اولین بار این بریتانیایی ها بودند که در یک نقشه زمین شناسی از عنوان چکمه برای معین کردن ایتالیا استفاده کردند. براساس مقاله لقب های کشورهای اروپایی باید بدانید که Bel Paese (بل پاسه) نیز از دیگر عناوین کشور ایتالیا بوده که معنای آن کشور زیباست.

کشور دانمارک

اگر کمی به مطالعه ادبیات و زبان کشور دانمارک پرداخته باشید، قطعا بارها با کلمه Danevang روبرو شده اید که در حقیقت همان نام دانمارک است که مردم به سبب آهنگین و هنری تر بودن این اسم بیشتر تمایل به نام بردن سرزمین آبا و اجدادی خود به این اسم دارند. براساس مقاله معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی باید بدانید که معنای کلمه دانوانگ، زمین است.

سرزمین سوئد

خود مردم سوئد خیلی علاقه دارند تا اگر قرار است در فضای رسانه ای با نام این کشور قدری شوخی شود، از لقب کشور کشیده که به زبان سوئدی Det Avalanga landet هست، استفاده شود. دلیل انتخاب این لقب نیز کاملا معین و واضح است، چرا که سوئد یک کشور واقعا کشیده بر روی نقشه قاره اروپا بوده و مساحت آن از بالا تا پایین این قاره چیزی در حدود 1600 کیلومتر هست. البته، سوئد از لقب دیگری نیز برخوردار بوده و آن لاندت فالکورف است که یک نوع سوسیس چرب و سنتی بحساب می آید.

کشور مونته نگرو

لقب کشور مونته نگرو در حقیقت همان معنای اسم این کشور کوچک اروپایی هست. Black Mountain یا همان کوهستان سیاه لقب این کشور بوده و همانطور که می دانید، در زبان لاتین کلمه مونت به معنای کوهستان و نگرو به معنی سیاه است. این لقب اولین بار در سال 1200 میلادی جهت توصیف کوه لوسن به آن تخصیص داده شد.

سرزمین اتریش

اگر اهل موسیقی باشید که هیچ اما اگر نباشید قطعا کمی جا خواهید خورد که چرا به عنوان لقب برای این کشور اروپایی از عبارت مرکز موسیقی اروپا استفاده می شود! اگر نیم نگاهی به موسیقیدانان اتریشی بیندازیم، با نامهای عظیمی همچون موتزارت، بتهوون و همچنین هایدن روبرو می شویم که بدون هیچ شک، رونق دنیای موسیقی فعلی بدهی عظیمی به آنان دارد. البته، حال و هوای موسیقیایی اتریش تنها مربوط به هنرمندان قدیمی اتریشی نمی شود و این کشور در خلال تمامی این سالها ثابت کرد که مولد موسیقی در قاره سبز بحساب آورده می شود. از دیگر لقب های اتریش میتوان به دانوب آبی اشاره کرد که اتفاقا این نام نیز یکی از قطعه های موسیقی یوهان اشتراوس فقید است.

کشور ایسلند

اگر از تشویق ایسلندی که برای اولین بار ایسلندی ها در جام دنیای 2018 از آن رونمایی کردند چشم پوشی کنیم، می توانیم به لقب اصلی این کشور که سرزمین یخ و آتش است، برسیم که در حقیقت به علت تماشای همزمان کوههای آتشفشانی و یخچال های آبی در کنار هم این عنوان برای ایسلند انتخاب شده است. در سرزمین The Land Fire and Ice چیزی کمتر از 30 کوه آتشفشانی وجود دارند که همین امر سبب گشت تا نزدیک به یک سوم از گدازه های دنیا در این کشور اروپایی استخراج شوند. البته، ایسلند از لقب های معروف دیگری همچون سرزمین برفی، فولد، سرزمین آبی، ملکه کوهستان و همچنین سرزمین یخ پوشیده نیز برخوردار است.

سرزمین بلژیک

اگر بگوییم در آسیا این ایران بود که همواره در طول تاریخ به سبب وجود منابع ذاتی در خود بارها و بارها با تهاجم های سنگینی از سوی دشمنان روبرو شده است، برای اروپایی ها این بلژیک هست که نقش ایران در آسیا را در طول تاریخ ایفا کرد. بلژیک به سبب منابع ذاتی و ثروت غنی خود در طول دوران رومیان باستان همواره مورد تهاجم دیگر کشورهای اروپایی واقع شد و به همین خاطر نیز رزمگاه اروپا یا میدان جنگ اروپا لقب گرفت. بد نیست اگر بدانید که به سبب عدم وجود مسیرهای سخت و نبود رودخانه و کوه در کنار مرزهای بلژیک، همواره دسترسی برای تصرف این کشور در طول تاریخ راحت و آسان بوده است.

کشور نروژ

میتوان گفت یکی از لقب های کشورهای معروف اروپایی مختص نروژی ها بوده و آن سرزمین آفتاب نیمه شب است. این لقب در ارتباط با موقعیت جغرافیایی این کشور در قاره اروپا بوده که سبب می شود نروژی ها یا اصلا خودتان به هنگام سفر به این کشور اروپایی در نیمه های شب شاهد درخشش پرتوهای خورشیدی در آسمان تاریک نروژ شوید در حالیکه اگر به ساعت خود نگاه کنید، می بینید که عقربه آن بر روی عدد 12 ثابت شده است! این پدیده که مختص کشورهای واقع در بخش شمال کره زمین بوده، سالانه سبب جذب میلیون ها توریست شده است؛ سالانه چیزی نزدیک به 127 روز یعنی از اواسط آوریل تا اواسط آگوست می توانید شاهد درخشش آفتاب در دل تاریکی شب آسمان نروژ باشید! از دیگر لقب های نروژ می توان به سرزمین وایکینگ ها و همچنین سرزمین ترول ها نام برد.

سرزمین کوزوو

کوزوو یک کشور تازه تأسیس شده است که در سال 2008 میلادی از صربستان جدا شد و یک حکومت واحد با قوانین مختص به خود را دارد. از این رو، در نقاط بسیاری از دنیا این کشور اروپایی را با لقب سرزمین آزادی خطاب می نمایند.

کشور مالت

لقب کشور مالت که یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی بوده، سرزمین عسل است که البته اگر به معنای اسم این کشور در ادبیات غنی یونانی نیز مراجعه کنید، به همین معنا دست پیدا خواهید کرد. تاریخچه پیدایش عسل در مالت آنقدر طولانی است که اصلا نمیتوان گفت عسل کی در این نقطه از قاره اروپا بوجود آمد. با این حال بد نیست بدانید که در سرزمین Malta میتوان با گونه های نادری از زنبورهای عسل روبرو شد که تنها خاص اقلیم این کشور اروپایی هستند.

سرزمین فنلاند

فنلاند از جمله کشورهای اروپایی است که کلی لقب و عنوان دارد و می توانید برای اشاره به آن از هر کدام که دلتان می خواهد بهره ببرید که البته اصلی ترین آنها کشور هزار دریاچه است. براساس مقاله لقب های کشورهای اروپایی باید بدانید که نزدیک به 10٪ از مساحت کل فنلاند را دریاچه های این کشور تشکیل داده اند و طبق آمار میتوان گفت که با توجه به جمعیت کنونی این کشور اروپایی، به ازای هر 26 نفر یک دریاچه وجود دارد.

کشور فرانسه

فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای کل قاره سبز از لقب های معروف زیادی برخوردار بوده که از جمله آنها میتوان به سرزمین مولیر، گال و همچنین سرزمین حقوق بشر اشاره کرد. برای فهم انتخاب لقب فرانسه کافی است تا به نقشه این کشور بر روی قاره اروپا بدون در نظر دریافت بخش های گوتدالوپ، مایوت، کوریسکا، گیانا، مارتونیک و لارونین نگاهی بیندازید تا خودتان متوجه این موضوع شوید که چرا به آن شش ضلعی گفته می شود.

سرزمین ایرلند

جزیره زمرد لقب معروف ایرلند است که فارغ از اقلیم بکر و طبیعت دست نخورده آن، ارتباطی هم با توصیف یک شاعر ایرلندی به نام ویلیام درنان در وصف زیبایی هایش دارد. بانبا، جزیره سبز، فودلا، هیبرنا نیز از دیگر لقب های نسبتا مطرح این کشور جزیره ای بحساب می آیند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 1071

به "با معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین لقب های کشورهای اروپایی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید