خبرنگاران فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است

به گزارش مجله فازنما، اراک- خبرنگاران- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالیت ماینرها(دستگاه های استخراج ارز دیجیتال) با اخذ مجوز لازم از سازمان صمت بلامانع است.

خبرنگاران فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است

بهروز اکرمی روز سه شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی،اضافه نمود: برابر مقررات باید حقوق و عوارض گمرکی در فعالیت ماینرها پرداخت گردد و برای استفاده و استرداد شرایط لازم را داشته باشند.

وی تاکید نمود: فعالیت دستگاه های استخراج ارز دیجیتال نیازمند وحدت رویه است و در این راستا باید حوزه انرژی و انتظامی همدوش و هماهنگ باشند.

رئیس پلیس امنیت مالی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این استان از 27بهمن تا 18اسفندماه جاری بالغ بر 9 میلیارد و 945 تومان بوده است.

محمد عقیل سلگی بیان نمود: 90 فقره پرونده در این راستا تشکیل شده است و 90 نفر نیز دستگیر شدند و 62 دستگاه خودرو که شوتینگ، کامیون و ایسوزو بیشترین فراوانی را داشتند.

وی با اشاره به فراوانی کالاهای قاچاق کشف شده نیز گفت: در این مدت محموله پارچه قاچاق 11تن و 180 کیلوگرمی به ارزش 3 میلیارد تومان، یک هزار و شش دستگاه لوازم خانگی یک محموله آن شامل 511 توستر خارجی بود با ارزش ریالی 2میلیارد و 600 میلیون تومان، 179دستگاه ماینر با ارزش ریالی یک میلیارد و 130میلیون تومان، سه تن و 25کیلوگرم خشکبار به ارزش 645میلیون تومان، یک محموله سوخت 58 هزار و 500لیتری و یک محموله لوازم آرایشی شامل 84 هزار و 714قطعه با ارزش ریالی 300میلیون تومان استان کشف شد.

رئیس پلیس امنیت مالی استان مرکزی گفت: پنج هزار دستگاه ماینر سال جاری در استان جمع آوری شد که پرونده آن ها به تعزیرات ارجاع شده و در این زمینه افرادی دستگیر شدند و پس از مراحل قانونی تبرئه شدند.

سلگی ادامه داد: ماینرهای کشف شده به اموال تملیکی واگذار می گردد و پس از برطرف توقیف و بعد از مدتی با ارایه گزارش از سوی شرکت توزیع برق، بعضی از این دستگاه ها وارد منازل می شوند که باید در اسرع وقت شرایط این ماینرها معین تکلیف گردد.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس ماده 13 طرح شناسه دار کردن سه دسته از گروه های کالایی در دستور کار قرار گرفته است.

مجید طاعتی اضافه نمود: بر اساس هدفگذاری ها از سوی سازمان صمت، شناسه دار کردن ، سه گروه لوازم خانگی، پوشاک و دخانی از سال گذشته باید اجرایی می شد که تا سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: سال جاری با موضوع ستاد و پیگیری های استان، قرارگاهی با ریاست استاندار تشکیل شد و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان بیان نمود: مقرر شده است که در این راستا گروه مشترکی میان سازمان صمت و این کمیسیون تشکیل گردد و برای سه گروه معین شده یک نماینده فعالیت داشته باشد.

طاعتی گفت: تا 28 دی ماه جاری باید تمام اقلام در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات می کردند که مکاتبات لازم در این خصوص صورت گرفته و باید در اسرع وقت این قانون اجرایی گردد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این خصوص گفت: برای شناسه دار کردن فعالیت های زنجیره پوشاک و کفش از 15بهمن ماه جاری اقداماتی صورت گرفته است در مرحله نخست باید اقلام شناسایی شوند و برندهایی که دارای نمایندگی هستند و در بازار عرضه می شوند در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات نمایند.

سعید جعفری کرهرودی بیان داشت: در 28بهمن ماه جاریدوره های آموزشی برای اتحادیه های مربوط به پوشاک و کفش ارایه شد.

وی بیان داشت:همه تولیدنمایندگان استان از قانون تبعیت نکرده اند و به نظر می رسد با توجه به نزدیکی سال نو زمان مناسبی برای شروع این طرح نباشد.

جعفری تاکید نمود: تمام تولیدنمایندگان منسوجات موظف هستند تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایند و باید اذعان داشت که خوشبختانه پوشاک دست دوم در سطح استان جمع آوری شده است .

وی بیان نمود: برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که تولیدنمایندگان صنفی در بازار با مسئله ای روبرو نشوند.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 نفر جمعیت در قلب ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 926

به "خبرنگاران فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت بلامانع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید