حضور پررنگ پلیس در هنگ کنگ همزمان با روز ملی چین

به گزارش مجله فازنما، همزمان با برگزاری روز ملی چین در هنگ کنگ هزاران تن از نیروهای پلیس ضد شورش امروز (پنج شنبه) برای مهار هرگونه التهاب در راهپیمایی در سراسر این دولت شهر مستقر شدند.

حضور پررنگ پلیس در هنگ کنگ همزمان با روز ملی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نوشته روزنامه گاردین، جمهوری خلق چین هر ساله اول اکتبر را به عنوان سالروز تاسیس در سال 1949 میلادی جشن می گیرد.

اما در هنگ کنگ، این روز به روز شکایت برای افرادی تبدیل شده که به شدت نسبت به بعضی روینمودهای پکن نگران هستند. هر ساله مردم هنگ کنگ از این روز برای حضور در خیابان ها و اعتراض به سیاست های چین استفاده نموده اند.

همزمان با حضور کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ و دیگر مقامات ارشد این دولت شهر در مراسمی در یک مرکز نمایشگاهی که توسط پلیس و موانع امنیتی احاطه شده بود، هلی کوپترها پرچم های چین و هنگ کنگ را در آسمان به پرواز درآوردند.

سال گذشته در مراسم هفتادمین روز ملی چین در هنگ کنگ درگیری های شدیدی میان معترضان و نیروهای پلیس در گرفته بود.

سال جاری، مقامات هنگ کنگ با اشاره به نگرانی های امنیتی و ممنوعیت اعمال شده بر تجمع های بیشتر از چهار نفر در مکان های عمومی به خاطر پاندمی کرونا، هیچ مجوزی برای راهپیمایی های اعتراضی صادر ننموده و برگزاری هرگونه راهپیمایی را ممنوع نموده اند.

یک منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که 6000 افسر پلیس برای متوقف کردن هرگونه راهپیمایی در حالت آماده باش قرار دارند؛ تعداد نیرویی که دو برابر نیروهایی است که هنگ کنگ معمولا در روزهایی که انتظار دارد با راهپیمایی های اعتراضی روبرو گردد، مستقر می نماید.

با این حال سازمان دهنده جبهه حقوق بشر مدنی از مردم خواست تا امروز به نشانه همبستگی با 12 شهروند هنگ کنگی که در چین بازداشت شده اند، سیاه به تن نمایند.

در نزدیکی این مرکز نمایشگاهی که مراسم هفتاد و یکمین روز ملی چین در حال برگزار بود چهار تن از اعضای حزب اپوزیسیون لیگ سوسیال دموکرات ها شعرهایی چون حکومت تک حزبی را سرانجام دهید سر دادند و توسط 40 افسر پلیس احاطه شده بودند.

نیروهای پلیس صبح امروز خودروها در این منطقه را بازرسی می کردند و حضور پررنگ خود در سراسر این دولت شهر را حفظ نموده اند.

پلیس هنگ کنگ اخیرا گفت که پنج تن را به اتهام تحریک دیگران برای انجام راهپیمایی اعتراضی و اقدامات خشونت آمیز بازداشت نموده است.

کریس تانگ، رئیس پلیس هنگ کنگ گفت: اگر قانون را نقض کنید، حتی اگر به آن سوی دنیا نیز فرار کنید باز هم پلیس شما را به سزای عمل تان می رساند و عدالت را در مورد شما اجرا می نماید.

چین به مناسبت روز ملی و مصادف با فستیوال نیمه پاییز، شاهد یک تعطیلات هشت روزه خواهد بود که از امروز شروع شده است.

پاتریک نیپ، وزیر امور داخلی هنگ کنگ گفت: کارمندان دولت نباید در فعالیت هایی که محدودیت های اعمال شده به خاطر پاندمی کرونا را نقض می نمایند، شرکت نمایند. اطلاعات نادرستی در رسانه های اجتماعی برای ترغیب شهروندان برای شرکت در راهپیمایی های غیرقانونی وجود دارد. تا اواسط ماه اوت 46 کارمند دولتی به اتهام شرکت در فعالیت های عمومی غیرقانونی بازداشت شده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: fazenama.ir شناسه مطلب: 636

به "حضور پررنگ پلیس در هنگ کنگ همزمان با روز ملی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور پررنگ پلیس در هنگ کنگ همزمان با روز ملی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید